Elektromobilność małymi krokami dostosowuje się do użytku codziennego. Szybkie ładowanie prądami do 500A

Producer: PHOENIX CONTACT

Distributor: PHOENIX CONTACT

Potencjalni kierowcy jak i producenci pojazdów elektrycznych oczekują coraz krótszych czasów ładowania samochodów, ponieważ to jest najbardziej krytyczny czynnik blokujący swobodne, powszechne użytkowanie tego typu aut. Dzięki technologii HPC od firmy Phoenix Contact możliwe jest osiągnięcie zasięgu 100 km w czasie od 3 do 5 minut.

Fundamentem tej technologii jest wtyk zasilający z kablem, który umożliwia inteligentne zarządzanie chłodzeniem nagrzewających się elementów, co pozwala na stałe ładowanie z mocą do 500 kW.

Do tej pory maksymalny prąd wynosił 200A, jednakże w celu znaczącej redukcji czasu ładowania, wymagane są większe dopuszczalne prądy. Konwencjonalne metody i komponenty skutkują przegrzewaniem się elementów systemu, co jest niebezpieczne i niepożądane. Ewentualnie kończymy na znacznym powiększeniu średnic przewodów ładujących, przez co ich obsługa staje się szalenie niewygodna.

Technologia Phoenix Contact bazuje na aktywnym chłodzeniu elementów przewodzących duży prąd, bez konieczności ponoszenia kompromisów w obszarach bezpieczeństwa czy używalności. Jako medium chłodzące używana jest bezpieczna dla środowiska mieszanina glikolu i wody, która chłodzi zarówno kabel jak i elementy stykowe połączenia z gniazdem wlotowym pojazdu. Sam uchwyt styków, dzięki niestandardowym właściwościom termoprzewodzącym także wspomaga odbiór generowanego ciepła. Zintegrowane czujniki temperatury pozwalają sterownikowi ładowania na bieżąco mierzyć temperaturę poszczególnych obszarów i optymalnie zarządzać procesem chłodzenia w celu zapewnienia maksymalnej wydajności systemu.

HPC jest kompatybilne ze standardowymi gniazdami CCS Typ 1 lub Typ 2, co pozwala na bezproblemowe ładowanie pojazdów wyposażonych standardowo w tego typu wloty.

Dodatkowo konstrukcja wtyków HPC pozwala na łatwą wymianę elementów stykowych jak i ich obudowy, bez konieczności opróżniania układu z czynnika chłodzącego, co znacząco ułatwia okresową obsługę / ewentualny serwis infrastruktury. Niezaprzeczalny wpływ na bezpieczeństwo obsługi mają także wspomniane zintegrowane czujniki temperatury, solidny system uszczelnień jak i sensory ewentualnego rozszczelnienia, a nawet zaprojektowany w samym kablu wskaźnik zużycia izolacji.

Links: