• Home page
  • Articles
  • Drives

Nowe wytyczne EU dotyczące silników energooszczędnych

Andrzej Barciński print

Tuesday July 08 2014
źródło: Cantnoni Group
Tweet

27 lipca 2014 wchodzi w życie rozporządzenie Komisji (EU) Nr 4/2014. Zmienia ono poprzednie rozporządzenie (EC) 640/2009 dotyczące wdrażania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE odnośnie wymagań ekoprojektu dla silników elektrycznych.

 W rozporządzeniu (EC) 640/2009 wprowadza się następujące zmiany.

 (1) art. 1 otrzymuje brzmienie

 Artykuł 1 Przedmiot i zakres

1. Niniejsze rozporządzenie ustanawia wymogi dotyczące ekoprojektu dla wprowadzania na rynek i do użytku silników, w tym silników stanowiących integralną część innych produktów.

2. Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do:

a) silników przeznaczonych do eksploatacji przy pełnym zanurzeniu w cieczy;

b) silników stanowiących integralną część produktu (np. przekładni zębatej, pompy, wentylatora lub sprężarki), których charakterystyka energetyczna nie może być sprawdzona niezależnie od produktu;

c) silników przeznaczonych do eksploatacji wyłącznie:

       (i) na wysokościach powyżej 4 000 m n.p.m.; (było 1000 m)

       (ii) w temperaturze otoczenia przekraczającej 60 °C; (było 40 °C)

       (iii) w maksymalnej temperaturze roboczej powyżej 400 °C;

       (iv) w temperaturze otoczenia poniżej – 30 °C w odniesieniu do wszystkich silników lub poniżej 0 °C w przypadku silników chłodzonych wodą;

       (v) w przypadku gdy temperatura wody chłodzącej na wejściu do produktu wynosi mniej niż 0 °C lub więcej niż 32 °C;

             lub PL 7.1.2014 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 2/1

          ( 1 ) Dz.U. L 285 z 31.10.2009, s. 10.

          ( 2 ) Dz.U. L 191 z 23.7.2009, s. 26.

       (vi) w przestrzeniach zagrożonych wybuchem zgodnie z definicją zawartą w dyrektywie 94/9/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (*);

d) silników hamujących; z wyjątkiem wymogów dotyczących informacji określonych w załączniku I pkt 2 ppkt 3–6 i ppkt 12.

źródło: Cantoni Group

Keywords

cantoni group, napędy, polecane, silniki, unia europejska

Related articles

  • Moduły SMS Bosch Rexroth – łatwe manipulowanie małymi elementami
  • Zintegrowana regulacja temperatury
  • Pasy napędowe, pasy klinowe: popularni producenci i dystrybutorzy
  • Technika napędowa
  • Jak dobrać serwomechanizm do aplikacji?