Pociągi Siemens Inspiro już jeżdżą w metrze
Pociągi Siemens Inspiro zostały wprowadzone do normalnego ruchu w warszawskim metrze. W porównaniu do starszych wagonów są zdecydowanie bardziej nowoczesne, głównie ze względu na zaawansowane oczujnikowanie ich komponentów.
W pierwszym inauguracyjnym przejeździe poza pasażerami uczestniczyli - prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, dr Jochen Eickholt , dyrektor branży Rail Systems sektora Infrastructure & Cities firmy Siemens AG, Dominika Bettman, prezes ds. finansowych Siemens Sp. z o.o. i Marek Bielski, członek zarządu, dyrektor sektora Infrastructure & Cities Siemens Sp. z o.o.
Pociągi Siemens Inspiro zaczęły wozić pasażerów I linii metra w Warszawie 6 października. Inauguracyjny przejazd cieszył się ogromnym zainteresowaniem mediów oraz mieszkańców. Do końca roku do Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach trafi 18 składów. Docelowo 35 pociągów Inspiro będzie obsługiwało dwie linie podziemnej kolejki.
Pociągi Inspiro znacząco różnią się od składów rosyjskich i francuskich. Są jednoprzestrzenne i zdecydowanie bardziej nowoczesne. Użytkownicy mogą swobodnie poruszać się po całej, 120-metrowej długości pojazdu.
Pociąg może przewieźć w szczycie ok. 1,5 tys. pasażerów i ma 250 miejsc siedzących. Jest wyposażony w system automatycznej regulacji wentylacji, nowoczesne oświetlenie przedziału pasażerskiego, rampy ułatwiające wsiadanie do pojazdu osobom niepełnosprawnym, dodatkowe wyświetlacze z informacją pasażerską i pełen monitoring. Ich diagnostyka została przyspieszona i uproszczona dzięki zastosowaniu ogromnej liczby czujników, które pozwalają zupełnie zmienić sposób zarządzania przeglądami technicznymi. Zamiast dokonywać regularnych przeglądów okresowych, które wymagały demontażu elementów pociągów niezależnie od ich faktycznego stanu zużycia, Inspiro same się diagnozują i zgłaszają awarie, w związku z czym przeglądy mogą być dokonywane przede wszystkim w oparciu o odczyty, co istotnie zmniejsza potrzebne nakłady pracy. Inspiro jest też o 30 proc. lżejsze od pociągów wykonanych ze stali, dzięki czemu zużywa mniej energii.
Wykonawcą kontraktu opiewającego na kwotę ponad 1 miliarda złotych jest konsorcjum firm Siemens AG i Newag z Nowego Sącza.
source: Siemens