• Home page
  • News

Autonomiczne roboty w zakładach SEAT-a

Materiał prasowy print

Monday July 06 2020
Autonomiczne roboty w zakładach SEAT-a
Tweet

SEAT rozwija unikalny w skali europejskiej system dostaw za pomocą pojazdów bezosobowych. Osiem autonomicznych jednostek transportowych AGV codziennie pokonuje 240 kilometrów, przewożąc do 2000 części potrzebnych przy montażu samochodów w Martorell.

Wykorzystanie bezosobowych pojazdów na drogach, po których poruszają się piesi, rowery, samochody i ciężarówki, wydaje się wyzwaniem. Z pomocą przychodzi najnowsza technologia nawigacyjna SLAM, umożliwiająca jednostkom jednoczesne określanie swojej pozycji i zebranie informacji o otoczeniu. Przed wyruszeniem w pierwszą podróż z transportem wózek przejeżdża trasę, by się jej nauczyć. Pomaga mu w tym system zintegrowanych kamer.

– Jeśli podczas transportu pojazd „straci z oczu” któryś z zaprogramowanych punktów odniesienia, od razu się zatrzyma. Dalsza jazda będzie możliwa dopiero, gdy dany punkt znowu się pojawi w zasięgu kamer – tłumaczy Victor Palacios, inżynier logistyki kierujący programem SEAT-a.

Rozmowy robotów

Wysoka efektywność systemu jest również zasługą wykorzystywanej technologii 4G, zapewniającej łączność pojazdu z otoczeniem. Dzięki niej AGV może m.in. zmienić sygnalizatory na zakładowych skrzyżowaniach, zapewniając priorytet swojej trasie. Stała łączność z siecią pozwala także robotom na komunikowanie się ze sobą nawzajem.

– Nigdy nie jest tak, że wszystkie osiem składów AGV porusza się naraz. Jeśli jeden z robotów znajduje się w strefie przeładunkowej, inny czeka w kolejce, aż pierwszy skład zwolni miejsce – dodaje Palacios. – Z kolei jeśli trasy dwóch pojazdów się przetną, roboty same dostosują swoje prędkości do sytuacji, ustalając pierwszeństwo.

Bezpieczeństwo i efektywność

Przed wdrożeniem nowego systemu AGV w zakładach SEAT-a inżynierowie zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa pojazdów. Kamery zamontowane na szczycie i dolnej krawędzi pojazdu pozwalają na wykrycie każdego obiektu znajdującego się na trasie. – Roboty poruszają się z prędkością 1 metra na sekundę, dzięki czemu mogą szybko się zatrzymać, jeśli tylko w promieniu półtora metra znajdzie się przedmiot lub człowiek – opisuje Palacios.

W pojazdach zamontowano napęd elektryczny, co pozwoliło na redukcję emisji CO2 na terenie zakładów SEAT-a o 1,5 tony rocznie. By zapewnić jak największą efektywność procesu, akumulatory robotów są ładowane indukcyjnie w trakcie przeładunku towarów – do pełnego naładowania potrzebują jedynie 15 minut. Wydajne silniki pozwalają pojazdom przewieźć naraz ładunek o wadze 10 ton. Każdego dnia pojazdy AGV przemierzają trasy o łącznej długości 240 KM, przewożąc nawet 2000 części przyszłych samochodów.

www.seatmedia.pl

source: Seat

Keywords

AGV, automatyka, Autonomiczny robot, logistyka, logistyka wewnątrzzakładowa, robotyzacja, SEAT

Parts of the series

Rewolucja 3D w motoryzacji

Rewolucja 3D w motoryzacji

More
SEAT stworzył pionierski system zapobiegający awariom produkcyjnym

SEAT stworzył pionierski system zapobiegający awariom produkcyjnym

More
Drony w fabryce przyszłości – SEAT pracuje nad innowacyjnym projektem

Drony w fabryce przyszłości – SEAT pracuje nad innowacyjnym projektem

More

Related articles

  • Jak często należy wykonywać serwis pompy ciepła? Komu go zlecić?
  • Grupa RENEX zaprezentowała premierową Linię Produkcyjną REECO podczas Targów Productronica 2025
  • Grupa RENEX na Warsaw Industry Week 2025 – kompleksowe rozwiązania dla przemysłu elektronicznego
  • CHARX control modular: Sterownik ładowania pojazdów elektrycznych, który spełnia rosnące wymagania rynku
  • Sprężone powietrze pod pełną kontrolą – jak komponenty od ifm electronic pomagają zredukować straty w fabrykach?