• Home page
  • News

Druk 3D w lotnictwie

Materiał prasowy print

Thursday April 18 2019
Druk 3D w lotnictwie
Tweet

Druk 3D jest chętnie stosowany w branży samochodowej i lotniczej. Pozwala on na skrócenie czasu prototypowania i obniżenie kosztów poprzez wykorzystanie druku niskonakładowego. Drukarka przemysłowa Factory 2.0 firmy Omni3D doskonale sprawdza się w polskich placówkach naukowych i akademickich, takich jak Instytut Lotnictwa, czy Lotnicza Akademia Wojskowa.

Zakład Technologii Kosmicznych Instytutu Lotnictwa od 2017 roku korzysta z drukarki Factory 2.0. Powstają w niej głównie elementy z filamentu ABS-42, który charakteryzuje się dużą uniwersalnością. W branży lotniczej został doceniony za trwałość i wytrzymałość mechaniczną. To także materiał znany z łatwości w procesie obróbki. 

– Drukarka produkcji OMNI3D spełnia nasze wymagania i jest przez nas często użytkowana. W porównaniu do innych maszyn dostępnych na rynku, drukarka od  OMNI3D wyróżnia się bardzo dobrą konstrukcją, przemyślanym dotykowym interfejsem oraz gotowymi profilami druku. Sprawiają one, że operator nie musi posiadać szczegółowej wiedzy o druku i znacznie przyśpieszają pracę. Wysoko oceniam też jakość wydruków realizowanych z wykorzystaniem filamentu ABS-42. Drukarka wykorzystywana jest do tworzenia prototypowych części oraz elementów konstrukcyjnych – mówi Tobiasz Mayer z Instytutu Lotnictwa.

Omni3D

Oprócz wspomnianego instytutu badawczego, z drukarki Factory 2.0., korzysta Lotnicza Akademia Wojskowa. Wykorzystała druk 3D m.in. do wydruku modelu fotela katapultowego pilota oraz samolotu wielozadaniowego F-16. Filamenty, z których korzysta placówka to ABS, CF-PA-12, WS-20 oraz PLA. 

– Firma Omni3D wyróżnia się profesjonalnym podejściem do zadań czego dobrym przykładem są wydruki modeli fotela katapultowego pilota oraz samolotu wielozadaniowego F-16  w ramach realizowanych prac inżynierskich studentów Wydziału Lotnictwa Lotniczej Akademii Wojskowej. Flagowy produkt jakim jest Factory 2.0 Production wyróżnia się na rynku nowatorskimi rozwiązaniami mechanicznymi i autorskim systemem sterowania drukarką co powoduje wysoką jakość i precyzję wydruków – wyjaśnia Tomasz Zahorski, wykładowca w Lotniczej Akademii Wojskowej.

– Warto podkreślić, że pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które również wpłyną na zwiększenie zastosowania druku 3D w branży lotniczej. Z pewnością warto wymienić jeden ze zgłoszonych przez nas patentów, a mianowicie głowicę drukarki do druku przestrzennego, który pozwoli na efektywniejsze wykorzystanie popularnego filamentu ABS. Realizujemy także projekty naukowe, których wyniki poprawią jakość wydruku – dodaje Paweł Robak, CEO Omni3D.

Druk 3D to nie tylko możliwość tworzenia elementów wyposażenia samych samolotów. To również obudowy dronów, wyposażenie śmigłowców, a także możliwość tworzenia komponentów, których zawodność nie jest krytyczna dla działania samolotu. Można wymienić tu m.in. mocowania wiązek kablowych, elementy wyposażenia kabiny, takie jak np. pokrywa schowka bagażowego.

www.omni3d.com

source: Omni3D

Keywords

druk 3D, lotnictwo, OMNI3D

Related articles

  • Sprężone powietrze pod pełną kontrolą – jak komponenty od ifm electronic pomagają zredukować straty w fabrykach?
  • CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”