EMERSON przedstawia na targach INTERLIFT 2015 nowy układ napędu i silnika do dźwigów
materiał prasowy print
Firmy Control Techniques i Leroy-Somer, będące częścią Emerson Industrial Automation, na październikowych targach Interlift 2015 przedstawią pakiet zmiennoprędkościowego napędu i nowego silnika z magnesami trwałymi dedykowanych dla branży dźwigowej.
Napędy E200 i E300 firmy Control Techniques oraz silnik E27 Leroy-Somer pozwalają na szybki i łatwy montaż, co usprawnia przekazywanie systemów dźwigowych do eksploatacji.
Napędy wyposażone są w intuicyjny interfejs użytkownika, pozwalający na łatwe sterowanie poprzez podświetloną klawiaturę LCD i szybkie konfigurowanie w przyjaznym dla programisty języku. Jednocześnie kompaktowy i cichy silnik E27 oferuje całkowicie nową konstrukcję i ułatwia montaż od strony mechanicznej i elektrycznej.
Uproszczona konstrukcja ramy dzięki centralnie położonemu kołu pasowemu oferuje pełny dostęp do koła i lin nośnych. Dzięki szybkozłączom, niezależnemu hamulcowi, czujnikowi temperatury i enkoderowi silnik E27 gwarantuje szybkie i niezawodne uruchomienie.
Optymalna kontrola jazdy jest zapewniana przez nowoczesny przemiennik i silnik. Oba napędy E200 i E300 zapewniają wielooetapową rampę wysokiej rozdzielczości dla startu, jazdy, zwalniania i zatrzymywania, jak również bardzo szybką pętlę prądową dla bezwibracyjnej pracy silnika.
Dodatkowo E300 oferuje wyjątkowy poziom komfortu poprzez pozycjonowanie „do piętra”, zaawansowane interfejsy komunikacji wspomagają protokoły DCP 3/4 i Modbus RTU, skróconą operację na piętrze oraz możliwość zapisu danych wewnętrznych.
Połączenie z silnikiem E27 wyposażonym w opcjonalny czujnik obciążeniowy pozwala na poprawę komfortu jazdy, ponieważ wielkość momentu początkowego jest przystosowana do obciążenia.
Moduł sterowania hamulcem BCU razem z napędem E200 lub E300 (funkcja bezpiecznego wyłączenia momentu zgodna z normą EN61800-5-2:2007) i silnikiem E27 stanowi rozwiązanie bezstycznikowe, które oferuje dwie najważniejsze funkcje: kontrolę zasilania hamulców podczas normalnej pracy oraz zarządzanie zachowaniem awaryjnym (zgodnie z normą EN81-20/50).
Możliwe jest usunięcie dwóch niezależnych styczników odcinających linię między napędem, a silnikiem oraz dwóch styczników odcinających linię zasilania hamulców. Do korzyści można zaliczyć ograniczenie hałasu w szybie dźwigowym oraz bezpośrednie oszczędności na komponentach i okablowaniu.
– Napędy E200 i E300 w połączeniu z silnikiem E27 i modułem sterowania hamulcem (BCU) oferują nabywcom naszych systemów dźwigowych kompletne rozwiązanie – mówi John Orrells, menedżer ds. planowania strategicznego dla rynku dźwigów w Emerson Industrial Automation.
– Produkty te opracowano po obszernych badaniach rynkowych i analizie informacji otrzymywanych od klientów. Nasze badania miały bezpośredni wpływ na program inżynierski i projektowy, dzięki czemu stworzyliśmy napędy i silniki, które są specjalnie przystosowane do wspólnej pracy. W ten sposób klienci otrzymują dodatkową gwarancję wysokiej wydajności z uproszczoną konserwacją i serwisem przy jednoczesnym spełnieniu wymagań rynku dźwigów – dodaje John Orrells.
source: Mepax