KPMG w Polsce rozbudowuje kompetencje w zakresie Data Science i sztucznej inteligencji
Materiał prasowy print
Do Działu Usług Finansowych KPMG w Polsce na stanowisko Dyrektora i Lidera ds. Data Science i AI dołączył Leszek Ortyński. Będzie on odpowiedzialny za zarządzanie oraz rozwijanie umiejętności technicznych zespołu konsultantów i ekspertów w dziedzinie analizy danych, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Jego zadania obejmują również zarządzanie projektami dostarczania rozwiązań produktowych dla klientów, dbając o wysokie standardy realizacji.
Leszek Ortyński ma niemal 25-letnie doświadczenie w sektorze finansowym i doradztwie, zdobyte zarówno w polskich, jak i międzynarodowych instytucjach finansowych. Tworzył i zarządzał zespołami eksperckimi, realizując liczne, złożone projekty i programy biznesowe, regulacyjne oraz technologiczne w na całym świecie. Specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu modelu AI oraz rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) i generatywnej AI (genAI), które generują trwałą wartość dla klientów.
– Dołączenie do zespołu KPMG, firmy o ogromnym doświadczeniu oraz globalnej renomie w obszarze dostarczania produktów i usług AI dla klientów, jest dla mnie wyróżnieniem. Wraz z zespołem KPMG będziemy wspierać klientów w tworzeniu, wdrażaniu oraz biznesowej adopcji rozwiązań opartych na AI – mówi Leszek Ortyński, Dyrektor w Dziale Usług Finansowych, Lider ds. Data Science i AI w KPMG w Polsce.
KPMG w Polsce wspiera klientów od momentu zbudowania świadomości poprzez doradztwo w poszukiwaniu i ewaluacji obszarów wysoce podatnych na AI, wdrożenie, skalowanie oraz utrzymanie, pomagając w wyborze optymalnych technologii, platform oraz standardów budowania rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W ramach usługi wykonywana jest analiza procesu obecnego, definiowany docelowy proces i zbierane są wymagania funkcjonalne oraz niefunkcjonalne pod rozwiązanie informatyczne.
– Korporacje powinny inwestować w zaawansowaną wiedzę w obszarze sztucznej inteligencji, aby budować przewagę konkurencyjną w oparciu o możliwości, które daje GenAI. Jestem przekonany, że najwyższej próby kompetencje Leszka Ortyńskiego oraz doświadczenie zdobyte w największych bankach na świecie przyczynią się do dalszego rozwoju działu AI w KPMG w Polsce z korzyścią dla naszych klientów – mówi Andrzej Gałkowski, Partner, Lider doradztwa dla sektora bankowego, Head of AI w KPMG w Polsce.
– Jesteśmy dumni z naszych rozbudowanych kompetencji w zakresie wdrożeń AI, które obejmują ponad 100 różnych zastosowań w biznesie. Wspieramy naszych klientów na każdym etapie transformacji, wybierając optymalne technologie i standardy budowania rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. Cieszymy się, że do naszego zespołu dołącza nowy Lider w randze Dyrektora, który z pewnością przyczyni się do dalszego rozwoju i sukcesu naszych projektów – mówi Iwona Galbierz-Sztrauch, Partner, Szef Działu Usług Finansowych w KPMG w Polsce.
Data Science oraz sztuczna inteligencja otwierają wachlarz niespotykanych wcześniej możliwości wykorzystania danych w organizacji. Skuteczne wdrożenie algorytmów AI pozwala na budowę przewagi konkurencyjnej na wielu płaszczyznach od sprzedaży, poprzez marketing, obsługę klienta, zakupy czy zarządzanie ryzykiem. Dzięki włączeniu sztucznej inteligencji do swoich operacji przedsiębiorstwa mogą wygenerować znaczne oszczędności (inteligenta automatyzacja), usprawnić procesy planowania (analityka predykcyjna), zwiększyć przychód oraz rentowność (analityka preskryptywna) czy wzmocnić informację zarządczą w celu lepszego zarządzania strategicznego (Augmented Analytics).
source: KPMG
Keywords
automatyka, Data Science, KPMG, Leszek Ortyński, sztuczna inteligencja