• Home page
  • News

Rozwiązania Connected Services wspomagają cyfrową transformację

Materiał prasowy (Rockwell Automation Polska) print

Wednesday April 04 2018
Rozwiązania Connected Services wspomagają cyfrową transformację
Tweet

Duża część przedsiębiorstw przemysłowych wdraża technologie cyfrowe z myślą o optymalizacji operacji w obszarze produkcyjnym. Bez względu na to, czy chcą one osiągnąć określone cele, czy przechodzą pełną cyfrową transformację, większość potrzebuje wsparcia w zakresie planowania, wdrażania i utrzymania nowych rozwiązań oraz jak najlepszego wykorzystania potencjału cyfryzacji. Aby spełnić wymagania infrastruktury i bezpieczeństwa, Rockwell Automation wykorzystuje rozwiązania Connected Services i wciąż rozwija swoją ofertę. 

Rozwiązania Connected Services obejmują ocenę stanu aktualnego, fazę projektu oraz wdrożenia przemysłowej infrastruktury sieciowej. Wsparcie i monitorowanie wydajności urządzeń, w tym zdalny monitoring zasobów oraz predykcja w zakresie cyber zagrożeń, cyberbezpieczeństwa sieci produkcyjnych, realizowana jest poprzez usługę IaaS (ang.Infrastructure-as-a-Service, Infrastruktura jako Serwis). W ramach tej usługi oraz otrzymanego wsparcia aplikacyjnego oraz produktowego, przedsiębiorstwa w sposób bezpieczny i efektywny są w stanie pozyskiwać dane produkcyjne bezpośrednio z procesów wytwórczych. Analiza pozyskanych danych pomaga udoskonalić procesy i produkcję poprzez lepsze wykorzystanie zasobów, zwiększenie wydajności przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka utraty produkcji i szybszym wprowadzeniu produktów na rynek.

– Firmy przemysłowe używają przełomowych technologii od czasu rewolucji przemysłowej – mówi Roland Kulanek, Account Manager CSM w Rockwell Automation. – Nasi klienci rozumieją, że cyfryzacja produkcji, czyli realizacja The Connected Enteprise, to coś więcej, niż stosowanie nowych rozwiązań. Potrzebują właściwej infrastruktury, procesów i ludzi, aby zmienić operacje i czerpać korzyści z możliwości, które zapewnia nowa technologia. A są one naprawdę duże. Nasze rozwiązania Connected Services ułatwiają i przyspieszają ich wykorzystanie.

Przykładowo, według ARC Advisory Group koszt nieplanowanych przestojów w przemyśle przekracza 20 miliardów USD. W przypadku korzystania z tradycyjnych rozwiązań do wykrywania, diagnozowania i rozwiązywania problemów w około 76% działania naprawcze są podejmowane dopiero w trakcie przestoju. Rozwiązania Connected Services mogą wesprzeć użytkowników w szybkim wykrywaniu i naprawianiu nieprawidłowości, zmniejszając czas przestoju aż o 30%. 

Rozwiązania Connected Services zaczynają się od zbudowania bezpiecznej i wydajnej infrastruktury. Usługi z zakresu sieci i cyberbezpieczeństwa obejmują ocenę i projekt, wsparcie techniczne, szkolenie IT/OT, zdalny monitoring, wykrywanie zagrożeń i odzyskiwanie danych, wdrożenie gotowego rozwiązania, rozwiązania sieciowe z gotowych modułów oraz monitorowanie i zarządzanie siecią. Usługi te mogą przyspieszyć integrację nowego sprzętu i systemów, znacznie zwiększyć bezpieczeństwo i pomóc zmniejszyć czas przestoju, zapewniając dostęp do zasobów technicznych. 

Zdalne wsparcie, monitoring i szybkie reagowanie na niepożądane zmiany mogą okazać się szczególnie istotne dla procesów ciągłych i w zdalnych operacjach. Usługi te sprawdzą się jako uzupełnienie pracy zespołów ds. konserwacji, zapewniając im wszelkie niezbędne informacje – od stałego monitoringu maszyn i natychmiastowej reakcji na odchylenia przez całodobowe zdalne wsparcie po aktualizacje oprogramowania. W trakcie wdrażanie projektów można wykorzystać portal FactoryTalk Cloud, lokalne serwery Rockwell Automation Industrial Data Center lub model hybrydowy, który łączy zalety obu rozwiązań, aby zwiększyć wydajność i zmniejszyć czas przestoju. 

Integracja i analityka danych pod kątem zastosowania przetwarzanych informacji, zwiększenia możliwości i niezawodności systemów wytwórczych. 

Rozwiązania te są odpowiedzią na problemy kadrowe i trudności z pozyskaniem wyspecjalizowanych pracowników dedykowanych do monitoringu, konserwacji i zarządzania siecią, sprzętem lub całymi aplikacjami.  Ponadto, począwszy od  2018 r. dostępne są konsultacje ze specjalistą Rockwell Automation ds. cyfrowej transformacji i danych.

Skalowalność rozwiązań Connected Services pozwala producentom na szybsze osiągniecie ROI oraz finansowanie z wydatków OPEX przedsiębiorstwa, w odróżnieniu od inwestycji realizowanych ze środków CAPEX. Rockwell Automation dostarcza i realizuje rozwiązania Connected Services na całym świecie, tym samym zapewniając przedsiębiorstwom skoordynowane wsparcie w ramach różnych operacji. 

O Rockwell Automation 

Rockwell Automation to największa na świecie firma zajmująca się automatyką i informatyką przemysłową, która zwiększa produktywność swoich klientów oraz przyczynia się do zrównoważonego globalnego rozwoju. Firma z siedzibą w Milwaukee w stanie Wisconsin zatrudnia około 22 000 pracowników, którzy obsługują klientów z ponad 80 krajów.

www.rockwellautomation.com

source: Rockwell Automation

Keywords

Connected Services, Przemysł 4.0, Rockwell Automation

Related articles

  • CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”
  • Bezpieczeństwo w centrum dyskusji Kongresu Polska Moc Biznesu