• Home page
  • News

KUKA uroczyście rozpoczyna produkcję robotów w Azji

Andrzej Barciński print

Wednesday March 19 2014
otwarcie chińskiego zakładu; źródło: Kuka
Tweet

Po rozpoczęciu produkcji w nowym zakładzie w Szanghaju, KUKA świętowała to wydarzenie z setkami gości z kraju i zagranicy oraz jednym przedstawicielem Niemiec, który należy do najbardziej znanych wśród swoich rodaków w Chinach: gwiazdą tenisa stołowego Timo Bollem. Premiera filmu wideo, w którym Boll rywalizuje z robotem firmy KUKA, należała do głównych atrakcji imprezy.

W chińskim oddziale KUKA Roboter GmbH pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto produkcję w nowym zakładzie, którego zdolność produkcyjna sięga 5000 robotów rocznie i gdzie zatrudnienie znalazło 350 pracowników.  Na powierzchni 20 000 metrów kwadratowych znajduje się nowo wybudowany zakład produkcyjny firmy KUKA Roboter GmbH w Szanghaju, gdzie teraz bezpośrednio w Chinach produkowane są roboty przemysłowe i układy sterowania przeznaczone na kontynent azjatycki. „Chiny są największym i najszybciej rosnącym rynkiem robotów na świecie. Łączy nas wieloletnie partnerstwo z wieloma znaczącymi chińskimi klientami. Aby umożliwić dalszy wzrost, znacznie zwiększyliśmy nasze zdolności produkcyjne w Szanghaju”, mówi dr Till Reuter, prezes zarządu firmy KUKA AG.

Na oficjalne otwarcie zakładu zarząd firmy KUKA zaprosił klientów, partnerów i pracowników z kraju i zagranicy. Był tam również nowy ambasador marki KUKA: gwiazda tenisa stołowego Timo Boll. Wielokrotny mistrz Europy i zdobywca Pucharu Świata utrzymuje bliski kontakt ze swoją drugą sportową ojczyzną: w Chinach Boll jest wielką gwiazdą.

Jeszcze przed imprezą inauguracyjną firma KUKA ściągnęła na siebie uwagę opinii publicznej na całym świecie przeprowadzoną kampanią marketingową. Przedsiębiorstwo promowało kosztowną produkcję wideo, w której Timo Boll rywalizuje z robotem KR AGILUS firmy KUKA. Właśnie podczas otwarcia zakładu w Szanghaju film ten został pokazany szerokiej publiczności. Sam zwiastun na różnych platformach wideo w Internecie wyświetlono ponad milion razy. To, że artystycznie zainscenizowany spot już na wstępie zrobi taką furorę, przyjemnie zaskoczyło również gwiazdę tenisa stołowego Timo Bolla: „Gdziekolwiek jestem, ludzie pytają mnie o ten film. Kampania z firmą KUKA sprawiła mi nie tylko przyjemność, lecz również spowodowała, że na całym świecie mówi się o tenisie stołowym. Naturalnie bardzo mnie to cieszy.”

Ale nie tylko popularną kampanią KUKA chce zdobyć klientów w Azji. Pozycja rynkowa powinna zostać wzmocniona przede wszystkim dzięki krótszym terminom dostaw i większemu zbliżeniu się do klientów na kontynencie azjatyckim. Kong Bing, CEO KUKA Robotics China, wyjaśnia: „Popyt na rozwiązania z zakresu automatyzacji, wykorzystujące roboty przemysłowe, jest w Chinach ogromny. Bardzo się cieszę, że dzięki naszemu nowemu zakładowi produkcyjnemu mamy teraz taką wspaniałą pozycję.” Szanghaj stanowi tym samym azjatyckie centrum firmy KUKA. Związek z Chinami nie jest w firmie KUKA nowym zjawiskiem. Pod koniec lat 90 zaczęły się intensywne kontakty z Państwem Środka. Już od 2000 r. KUKA jest reprezentowana w Chinach przez własną spółkę zależną.

źródło: KUKA

Keywords

Azja, chiny, inwestycje, kuka, kuka roboter, polecane, roboty przemysłowe, robotyka, szanghaj

Related articles

  • CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”
  • Bezpieczeństwo w centrum dyskusji Kongresu Polska Moc Biznesu