RS Components zwycięzcą konkursu „Wybitne osiągnięcia w dziedzinie marketingu 2012”
RS Components print
RS Components (RS), marka handlowa firmy Electrocomponents plc (LSE:ECM), wiodący na świecie dystrybutor produktów z zakresu elektroniki, automatyki i utrzymania ruchu, otrzymała nagrodę w kategorii „Marketing cyfrowy” w konkursie „Wybitne osiągnięcia w dziedzinie marketingu 2012” organizowanym przez organizację Chartered Institute of Marketing (CIM Marketing Excellence Awards 2012). Nagroda ta została przyznana firmie RS za skuteczne wdrażanie innowacji w dziedzinie handlu elektronicznego za pomocą atrakcyjnych rozwiązań w komunikacji z klientami. Firma pokonała silną konkurencję ze strony innych finalistów w tej kategorii, m.in. firmy British Gas, Three oraz Met Office.
Keith Reville, dyrektor ds. marketingu globalnego w Electrocomponents (na fot. obok), przyznaje: „Zdobycie tej nagrody uważamy za wielkie osiągnięcie. W ciągu ostatnich kilku lat wprowadziliśmy szereg nowatorskich rozwiązań, a ta nagroda potwierdza tylko sukces naszej firmy w przyciąganiu nowych klientów i zwiększaniu przychodów na szybko rozwijającym się i wymagającym rynku. Stajemy się liderem w dziedzinie e-Commerce wskutek wprowadzenia radykalnych zmian w sposobie obsługi klientów oraz prezentacji marki w ramach globalnej platformy komunikacyjnej”.
Od stycznia 2011 roku firma RS Components wdraża zmiany w komunikacji i nawiązywaniu kontaktów z klientami poprzez stworzenie zintegrowanej cyfrowej platformy marketingowej. Firma z powodzeniem stosuje takie narzędzia, jak internetowe działania marketingowe (SEM), pozycjonowanie (SEO), media społecznościowe, identyfikacja grupy docelowej na podstawie analizy zachowań internautów czy zautomatyzowane działania marketingowe oparte na wykorzystaniu poczty elektronicznej, w celu wygenerowania miliardów wyświetleń, nawiązywania długoterminowych relacji z klientami oraz budowania świadomości marki.
Za pośrednictwem różnorodnych kanałów handlu internetowego firma RS oferuje kompleksowe usługi: od prezentacji produktu w formacie 3D do możliwości całodobowego dokonywania zakupów za pomocą komputera, smartfonu czy tabletu. Skuteczna strategia marketingu cyfrowego wdrożona przez firmę zapewnia imponujący zwrot z inwestycji (ROI), wynoszący niemal 9:1. Handel elektroniczny odpowiada obecnie za 54 proc. całkowitego przychodu Electrocomponents Group na całym świecie.
Konkurs „Wybitne osiągnięcia w dziedzinie marketingu” organizowany przez organizację Chartered Institute of Marketing ma na celu uhonorowanie wyjątkowych dokonań w zakresie marketingu w wielu branżach poprzez wyróżnienie prac zarówno jednostek, jak i całych zespołów, a także zaprezentowanie wyników kampanii zapewniających rzeczywiste korzyści biznesowe.