• Home page
  • News

Testy wytrzymałościowe z systemem e-prowadnikowym

Materiał prasowy (igus) print

Thursday April 02 2015
System e-prowadnika przewodów firmy igus, umożliwiający bezpieczne prowadzenie przewodów do wózka badawczego
Tweet

Na Międzynarodowych Targach Przemysłu Autobusowego i akcesoriów Busworld Turkey 2014 kilku polskich producentów nowoczesnych foteli samochodowych prezentowało swoje rozwiązania. Obecnie producenci siedzeń prowadzą liczne prace badawcze, systematycznie udoskonalając technologię produkcji, dzięki czemu wytwarzają bardzo nowoczesne fotele. Obecność polskich marek na takich targach pokazuje dobrą kondycję branży i wysoki poziom wyrobów.

Firmy produkujące siedzenia wykorzystują na etapie projektowania wiedzę z ergonomii, która podkreśla znaczenie dostosowania między innymi komfortu siedzenia do właściwości fizjologicznych i psychologicznych człowieka.

Wśród producentów siedzeń autobusowych znana jest firma STER, która posiada w dorobku szereg wdrożonych projektów siedzeń przeznaczonych do komunikacji zbiorowej takich jak MB, 6MS, MX i inne. Fotele te jeżdżą w pojazdach w całej Europie, USA, krajach bliskiego wschodu a nawet Australii. Aktualnie są wprowadzone nowe serie foteli 8MA z przeznaczeniem na rynek amerykański, 8MU i 8MS dedykowane pod zamówienia wiodących producentów autobusów. Firma wdrożyła też wiele siedzeń do komunikacji  zbiorowej. 

System e - prowadnikowy od igus serii E4.32 na odcinku 12 m, pracujący w układzie ślizgowym

Przedstawione modele foteli przechodzą testy wytrzymałościowe w Ośrodku Badawczo - Rozwojowym w STER OBR, zgodnie z regulaminem 80 EKG ONZ. Firma STER posiada stanowisko do przeprowadzania testów dynamicznych z zastosowaniem manekinów typu hybryd III, z których impulsy były odprowadzane, w poprzednim rozwiązaniu, przez swobodną wiązkę przewodów, w wyniku czego mogło dochodzić do zakłóceń odczytu parametrów manekinów.

Firma igus zaproponowała zastosowanie e - prowadnika przewodów, umożliwiającego bezpieczne prowadzenie przewodów do wózka badawczego, który jest rozpędzany do prędkości 14,5 m/s , a w końcowej fazie, przy hamowaniu wózka, występuje przeciążenie rzędu 30 g, co powoduje bardzo wysokie siły rozciągające.

Zastosowany system e-prowadnikowy od igus serii E4.32 na odcinku 12 m, pracuje w układzie ślizgowym. Dzięki specjalnej budowie e-prowadnika kablowego z system zderzakowym było możliwe przeniesienie bardzo wysokich sił rozciągających, wynikających z dużej dynamiki wózka badawczego. Dodatkowo e–prowadnik zapewnia bardzo cichą pracę, dzięki zintegrowanemu hamulcowi oraz umożliwia wymianę przewodów, dzięki poprzeczkom otwieranym z dwóch stron.

Prowadnik kablowy wykonany został ze specjalnego materiały ślizgowego z domieszką smarów stałych, co wpłynęło na znaczące obniżenie współczynnika tarcia podczas pracy ślizgowej oraz przyczyniło się do obniżenia działającej na prowadnik siły rozciągająco - pchającej.

Aplikacja e–prowadnikowa od igus zapewnia firmie STER OBR kontrolowanie przebiegu całej wiązki przewodów i gwarantuje bezawaryjną pracę urządzenia badawczego.

www.igus.pl

source: igus

Keywords

e-prowadniki, igus, przemysł samochodowy, STER OBR, testy wytrzymałościowe

Related articles

  • CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”
  • Bezpieczeństwo w centrum dyskusji Kongresu Polska Moc Biznesu