• Home page
  • Articles
  • Assembly and Conveyance

Koła przemysłowe Elesa+Ganter. Nowe zestawy kołowe dla średnich i dużych obciążeń

Materiał prasowy (ELESA+GANTER Polska Sp. z o.o.) print

Friday January 08 2016
Koła przemysłowe Elesa+Ganter
Tweet

Firma Elesa+Ganter, światowy lider w produkcji standardowych elementów maszyn, rozszerzyła ofertę kół przemysłowych o nowe zestawy, pozwalające na transport ciężkich urządzeń i maszyn. Nowe koła przemysłowe nadają się idealnie do urządzeń transportowych w przemyśle ciężkim i produkcji metalowej.

Projektując urządzenia transportu wewnętrznego, służące do przemieszczania materiałów w obrębie produkcji czy zakładu, często napotykamy na problem odpowiedniego doboru kół przemysłowych i zestawów kołowych. Ta kwestia dotyczy szczególnie transportu elementów ciężkich i zastosowania kół o odpowiednio wysokiej nośności. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom stworzyliśmy rozwiązanie spełniające wysokie wymagania klientów – mówi Filip Granowski, dyrektor ds. sprzedaży w firmie 
Elesa+Ganter Polska.

Wśród nowych kół i zestawów kołowych można znaleźć kilka modeli i kombinacji kół z obudowami.

Koła przemysłowe Elesa+Ganter

RE.F4

RE.F4 to koło z wieńcem poliuretanowym nalewanym na korpus wykonany z odlewu żeliwnego. Ze względu na budowę wyróżnić można tu dwa rodzaje:

RSL – oś pasowana na łożysku kulkowym, przystosowanym dla dużych obciążeń,

RBL – z otworem bezpośrednio wykonanym w masywnej piaście korpusu, umożliwiającym wykonanie np. wpustu (rys. 1).

Koła przemysłowe RE.F4 charakteryzują się wysokim parametrem obciążalności dynamicznej (do 25 000 N), dzięki czemu świetnie nadają się do najcięższych urządzeń, poruszających się po posadzkach wykonanych m.in. z żywicy lub pokrytych kafelkami.

W połączeniu z obudowami ciężkimi typu WH i WEH koła RE.F4 tworzą dwa rodzaje zestawów kołowych. Pierwszy z nich to RE.F4-WH – koło z obudową wykonaną ze stali ocynkowanej elektrolitycznie, spawanej (rys. 2). Konstrukcja została zaprojektowana w taki sposób, aby przenosić obciążenia dynamiczne do 9000 N. Świetnie sprawdzają się w wózkach wykorzystywanych do transportu materiałów produkcyjnych. Drugi zestaw to RE.F4-WEH – koło przemysłowe z obudową wykonaną z elementów stalowych spawanych elektrycznie oraz malowanych proszkowo na zielono (rys. 3). Przeznaczone do najbardziej wymagających aplikacji, gdzie obciążenia dynamiczne mogą przekraczać wartość 20 000 N na pojedynczy zestaw kołowy. Dedykowane do najcięższych zastosowań, np. przy spawaniu ciężkich konstrukcji. 

RE.G5

Koła przemysłowe Elesa+Ganter

RE.G5 to rolki z wieńcem poliuretanowym nalewanym na stalową piastę. Charakterystyczną cechą rolek jest ich szerokość, która jest zbliżona do ich średnicy lub ją przekracza. Przeznaczone są do współpracy z delikatniejszym podłożem, gdzie istotne jest rozłożenie nacisków na większą powierzchnię oraz stabilne toczenie (rys. 4). Ze względu na wysokie obciążenia, piasta współpracuje z dwoma łożyskami kulkowymi. 

RE.G2

RE.G2 to koło przemysłowe z wieńcem gumowym nalewanym na aluminiowym korpusie. Cechą charakterystyczną tych kół jest połączenie właściwości gumowego wieńca, który może współpracować z praktycznie każdym rodzajem podłoża, wytrzymałego aluminiowego korpusu oraz podwójnego łożyskowania tocznego, zapewniającego małe opory toczenia (rys. 5).

W połączeniu z obudową ciężką typu H koło RE.G2 tworzy zestaw kołowy do średnich obciążeń. RE.G2-H to koło przemysłowe z nalewanym wieńcem gumowym i stalową obudową, wykonaną z blachy ocynkowanej. Przeznaczone jest do urządzeń, w których maksymalne obciążenia dynamiczne nie przekraczają 7500 N na pojedynczy zestaw kołowy. Nadaje się do pracy w warunkach atmosferycznych oraz niektórych środowiskach agresywnych chemicznie. RE.G2-H często stosowane jest w urządzeniach transportu wewnętrznego w zakładach o dużym stopniu zautomatyzowania produkcji, np. w branży motoryzacyjnej.

Rys. 1. Koła przemysłowe RE.F4, typ RBL-z otworem gładkim i RSL- z łożyskiem kulkowym

Rys. 1. Koła przemysłowe RE.F4, typ RBL-z otworem gładkim i RSL- z łożyskiem kulkowym

Rys. 2. Rodzaje i budowa zestawów kołowych RE.F4-WH

Rys. 2. Rodzaje i budowa zestawów kołowych RE.F4-WH

Rys. 3. Rodzaje i budowa zestawów kołowych RE.F4-WEH

Rys. 3. Rodzaje i budowa zestawów kołowych RE.F4-WEH

Rys. 4. Koło przemysłowe RE.G5 – z szerokim wieńcem

Rys. 4. Koło przemysłowe RE.G5 – z szerokim wieńcem

Rys. 5. Koło przemysłowe RE.G2

Rys. 5. Koło przemysłowe RE.G2

ELESA+GANTER POLSKA Sp. z o.o.

tel. 22 737 70 47
fax 22 737 70 48
e-mail: egp@elesa-ganter.com.pl
www.elesa-ganter.pl
www.elesa-ganter.info.pl

source: Automatyka 5/2015

Keywords

Elesa+Ganter, koła przemysłowe

Related articles

  • Wkładki gwintowane z kołnierzem czy nity zrywalne? Rzeczowa analiza dwóch najpewniejszych metod mocowania kompozytów
  • Uchwyt Elesa+Ganter z wbudowanym wyłącznikiem bezpieczeństwa ESC-SFT i jednostką sterującą CN-SFT
  • JBC B·IRON mobilnym rozwiązaniem braku komfortu i kontroli podczas reworku
  • Pierwszy uchwyt z tworzywa zgodny z wytycznymi SEMI-S8
  • Jakie uszczelnienia techniczne stosuje się w liniach produkcyjnych?