Czy jesteś gotowy na przyszłość? Etykieta produktu – dostęp do usług cyfrowych SEW-Eurodrive
Materiał prasowy (SEW-EURODRIVE) print
Etykieta produktu pozwala na szybkie i proste powiązanie produktu z cyfrowymi usługami SEW-Eurodrive. Wystarczy zeskanować smartfonem lub tabletem kod QR i natychmiast można korzystać z wielu usług cyfrowych firmy – od dostępu do wszystkich danych i dokumentów dla określonych produktów, przez wizualną kontrolę pozycji pracy napędu, szybki dostęp do analiz błędów oraz zamówień usług serwisowych, po dobór i zamawianie części zamiennych czy nowych odpowiedników.
Zeskanowanie kodu QR na produkcie daje dostęp do wielu usług cyfrowych, takich jak:
- dostęp do danych technicznych produktu,
- dostęp do dokumentacji i instrukcji produktowych,
- kontrola pozycji pracy przy pomocy rysunku CAD,
- wsparcie przy zarządzaniu awariami,
- wsparcie przy wyborze części zamiennych,
- złożenie zgłoszenia serwisowego,
- kontakt z linią serwisową Hotline SEW-Eurodrive dostępną 24/7 pod numerem +48 602 739 739,
- konserwacja prewencyjna (w przygotowaniu),
- monitorowanie stanu (w przygotowaniu),
- pomoc w uruchomieniu (w przygotowaniu).
Korzyści, które zyskuje klient to natychmiastowy dostęp do usług cyfrowych od uruchomienia przez konserwację do naprawy, łatwa instalacja i uruchomienie, szybki dostęp do danych produktowych, dokumentacji i rysunku CAD produktu w celu kontroli pozycji pracy, szybka pomoc przy zakłóceniach dzięki analizie błędów oraz możliwości wysłania bezpośredniego zgłoszenia serwisowego lub zamówienia części zamiennych – 24 godziny na dobę.
Jak działa kod QR?
Kod QR to alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy i kwadratowy kod graficzny z zaszyfrowanym adresem URL. W przypadku SEW-Eurodrive adres URL zawiera numer seryjny. W ten sposób dany egzemplarz produktu jest w jednoznaczny sposób zakodowany. Dostęp do informacji nie wymaga pobrania aplikacji – QR kod można odczytać przy użyciu standardowego aparatu lub funkcji skanowania urządzenia mobilnego – od razu następuje przekierowanie do kokpitu usług cyfrowych danego produktu. W tym miejscu użytkownik otrzymuje szybki przegląd dostępnych funkcji dla tego produktu i za jednym dotknięciem palca ma dostęp do właściwej lokalizacji w Online Support.
Jakie korzyści daje korzystanie z QR kodu?
Korzyści, jakie uzyskuje się dzięki korzystaniu z QR kodu to przede wszystkim oszczędność czasu i większy komfort. Z nową etykietą produktu eliminujemy przepisywanie, ręczne wprowadzanie, wyszukiwanie oraz drukowanie.
Etykieta produktu z kodem QR to szybki dostęp do usług Online Support w sytuacji, gdy stoi się przy maszynie lub instalacji. Zyskuje się wtedy pełen wybór usług cyfrowych dla produktu: dane produktowe, dokumentacje, części zamienne, zarządzanie awariami oraz kontakt. Interfejsy funkcji dopasowują się przy tym do danego urządzenia końcowego – korzystanie z nich na telefonie jest tak samo wygodne i czytelne jak na monitorze komputera.
Jak to działa w przypadku awarii?
Wystarczy kilka dotknięć palca na tablecie lub smartfonie, aby przeprowadzić diagnostykę w przypadku awarii (korzystając z instrukcji) lub wybrać właściwe części zamienne albo produkty zastępcze. W tym celu nie trzeba już szukać informacji w instrukcji obsługi lub obszernych katalogach (choć oczywiście jest do nich dostęp na Online Support).
Dzięki dostępowi do rysunków położenia pracy przekładni i motoreduktorów, można przy ich użyciu kontrolować już na etapie instalacji prawidłowy montaż napędu. Od pozycji montażowej zależy przecież wymagana ilość oleju w przekładni – błąd przy montażu może prowadzić do znacznego skrócenia żywotności napędu.
Funkcja „Zarządzanie awariami” polega na prowadzeniu użytkownika w oparciu o numer seryjny. W zależności od usterek, które mogą występować w przypadku danego produktu, użytkownik otrzymuje odpowiednio dobrane pytania i odpowiedzi, które są ułożone w logiczną całość. Po maksymalnie czterech dotknięciach palca otrzymuje informacje, co prawdopodobnie spowodowało usterkę i w jaki sposób może ją usunąć.
Oczywiście, jeśli klient potrzebuje pilnego wsparcia w przypadku awarii i chce skontaktować się z SEW-Eurodrive telefonicznie, po kliknięciu przycisku „Kontakt” uzyskuje numer do infolinii serwisowej firmy czynnej 24/7.
Jak wygląda przyszłość usług cyfrowych SEW-Eurodrive?
W 2022 r. wszystkie produkty z numerem seryjnym będą miały etykietę produktu i tym samym będą zapewniały pełnię korzyści wynikających z usług cyfrowych. Klientów SEW-Eurodrive w szczególności ucieszą planowane przez firmę nowe funkcje, jak pomoc przy pierwszym uruchomieniu, monitorowanie stanu i konserwacja prewencyjna.
SEW-EURODRIVE POLSKA Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5, 92-518 Łódź
tel. 42 293 00 00
e-mail: sew@sew-eurodrive.pl
www.sew-eurodrive.pl
source: Automatyka 3/2022