Brunch z prezesem Universal Robots
Andrzej Barciński print
„Robotyzacja – nowe reguły gry” – pod takim hasłem przewodnim odbyło się w połowie maja w Warszawie spotkanie prasowe przedstawicieli firmy Universal Robots, produkującej małe roboty przemysłowe, z reprezentantami mediów branżowych.
Ze strony duńskiego producenta wzięli w nim udział Enrico Krogg Iversen, prezes oraz Jesper Sonne, menedżer sprzedaży na Europę Wschodnią.
Tematem zorganizowanego spotkania były światowe trendy w robotyzacji, specyfika rynków Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski, a także aktualna oferta Universal Robots wraz z przykładami aplikacji. Prezentacja szybko przekształciła się w dyskusję skupioną wokół planów ekspansji firmy oraz jej pozycjonowania względem dużych rynkowych graczy, takich jak FANUC czy KUKA.
Jak poinformowali przedstawiciele duńskiego producenta, firma Universal Robots nie prowadzi obecnie prac nad przygotowaniem nowego modelu robota, skupiając się na rozwijaniu globalnej sieci sprzedaży oraz modernizacji (głównie w zakresie oprogramowania) dwóch produktów: robota UR5 (o udźwigu do 5 kg) oraz UR10 (udźwig do 10 kg).
Polska – obok Czech czy Węgier – jest postrzegana przez przedstawicieli Universal Robots jako rynek niezwykle perspektywiczny. Sprzedaż robotów firmy na polskim rynku w 2013 r. wyniosła 10 sztuk, a ambicją producenta robotów z Odense jest znacznie poprawić ten wynik w tym roku.
źródło: PAR