NEMO i sztuczna inteligencja
Materiał prasowy (proALPHA Polska) print
Grupa proALPHA, jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla średniej wielkości przedsiębiorstw produkcyjnych, rozszerza swoją platformę innowacji o możliwości predykcyjne z chmury dzięki nowemu, opartemu na sztucznej inteligencji rozwiązaniu zaawansowanej analityki NEMO. NEMO umożliwia jeszcze efektywniejszą integrację rozwiązań stworzonych przez Grupę proALPHA.
W oparciu o zwinną technologię chmury NEMO identyfikuje korelacje i anomalia w procesach biznesowych, przedstawiając przy tym całościowy obraz działalności danego przedsiębiorstwa. Korzystając ze sztucznej inteligencji najnowszej generacji, NEMO daje przedsiębiorstwom możliwość inteligentnego kontrolowania procesów biznesowych i analizowania ich w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to samodzielnie identyfikuje wzorce i nieprawidłowości w danych wzdłuż całego łańcucha wartości, definiuje zalecane działania, wskazuje potencjały optymalizacji i ocenia je w kategoriach pieniężnych.
Potencjał wykraczający daleko poza analitykę biznesową
Analizę danych danego przedsiębiorstwa można podzielić na trzy etapy. Pierwszym krokiem jest eksploracja i przygotowanie danych. Na tym etapie dane są pozyskiwane i przygotowywane przy użyciu podstawowych narzędzi, aby można było ocenić ich jakość.
Jeśli określone raporty i analizy są potrzebne w regularnych odstępach, można je przygotować w drugim kroku przy użyciu analizy biznesowej i przedstawić w formie graficznej. Dzięki tym informacjom można efektywniej wyciągać wnioski i szybciej podejmować decyzje.
NEMO idzie o krok dalej, mianowicie w kierunku analityki predykcyjnej: zapewnia ona nie tylko całościowy wgląd w dane przedsiębiorstwa, lecz także jest w stanie je wyjaśnić i zidentyfikować wcześniej nieodkryte powiązania. – NEMO w połączeniu ze sztuczną inteligencją oferuje nam całkiem nowe spojrzenie na nasze dane i efektywną pomoc w podejmowaniu decyzji ‒ mówi Wolfgang Fuhr, szef działu IT i organizacji w Gebr. Pfeiffer SE, o swoich pierwszych doświadczeniach z NEMO.
Maksymalna optymalizacja zarządzania kapitałem obrotowym
– W ramach projektu NEMO wyznaczyliśmy sobie jasny cel: chcemy aby nasi klienci mogli kontrolować swoje przedsiębiorstwo w sposób jak najbardziej inteligentny i intuicyjny ‒ podkreśla Gunnar Schug, dyrektor zarządzający firmy humanIT Software GmbH należącej do Grupy proALPHA. – NEMO pomaga szybko i bezpiecznie identyfikować korelacje i nieprawidłowości, które nie są od razu oczywiste dla ludzkiego umysłu – dodaje.
Punktem wyjściowym wszystkich obliczeń w NEMO jest tzw. zamrożony kapitał. Służy on jako wskaźnik efektywności przedsiębiorstwa, ponieważ odnosi się do wszystkich jego obszarów. Przykładowo kapitał może być zamrożony w opóźnionej dostawie towaru, zbyt długich przestojach w gospodarce materiałowej, awarii w produkcji, a także niezadowalającej moralności płatniczej klientów.
– Dzięki temu zamrożony kapitał stanowi idealny punkt wyjścia, na podstawie którego można identyfikować największe obszary działania danego przedsiębiorstwa, oraz dobre źródło impulsów do optymalizacji procesów biznesowych ‒ dodaje Gunnar Schug.
Od narzędzia integracji do siły napędowej innowacji
NEMO został zaprojektowany jako produkt czysto chmurowy i jest dostępny na wszystkich platformach ekosystemu proALPHA ERP+, jak również dla zewnętrznych dostawców ERP. Dane przedsiębiorstwa są ładowane do chmury za pomocą programu eksportowego i dzięki technice Plug and Play klient może natychmiast przystąpić do pracy.
W ten sposób NEMO nie tylko przyczynia się do realizacji strategii chmurowej proALPHA, lecz także wspiera integrację wszystkich rozwiązań oferowanych przez Grupę. Podobnie jak w magazynie danych, dane z pozostałych rozwiązań Grupy proALPHA są gromadzone w NEMO i przetwarzane w celu wykazania korelacji. Tym samym rozwiązanie to staje się inteligentnym narzędziem do integracji w chmurze i pełni jednocześnie funkcję centrum innowacji, dzięki któremu poszczególne mikroserwisy mogą być szybciej udostępniane w chmurze.
Wysoki potencjał rozwojowy
W najbliższym czasie rozwiązanie NEMO będzie dostępne w zakresie całego portfolio proALPHA ERP+. Dzięki temu NEMO rozwija spektrum swoich funkcji, np. dzięki proALPHA CRM lub rozwiązaniu do zarządzania jakością (CAQ) stworzonego przez Böhme & Weihs. Ponadto ma możliwość rozwoju i doskonalenia istniejących funkcjonalności poprzez ciągłe dodawanie nowych kluczowych wskaźników efektywności, metryk i samodzielnych modułów.
Prognozy, przewidywania i symulacje, które mają ułatwiać podejmowanie wiarygodnych decyzji, cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Tym samym platforma innowacji w chmurze taka jak NEMO, która ma zapewnić sektorowi średnich przedsiębiorstw przewagę konkurencyjną, przyciąga coraz większą uwagę.
Dalsze informacje na temat NEMO dostępne są tutaj www.nemo-ai.com. Zainteresowane firmy mają tu możliwość przetestowania produktu przy użyciu własnych danych. Korzystając z pakietu podstawowego NEMO, na podstawie danych firmowych można w kilku krokach stworzyć prognozy łącznie z konkretnymi zaleceniami.
source: proAlpha
Keywords
automatyka, chmura przemysłowa, erp, NEMO, oprogramowanie, proALPHA, sztuczna inteligencja