proALPHA 9 ‒ integracja kluczem do sukcesu
Materiał prasowy (proALPHA Polska) print
Dzięki wersji 9 producent oprogramowania proALPHA toruje drogę do wspólnej platformy technologicznej, która w przyszłości będzie łączyła w sobie rozwiązania wszystkich przedsiębiorstw należących do grupy proALPHA. Nowa wersja nadal wspomaga klientów, którzy działają w branży hurtowni technicznych i produkcji dyskretnej, oferując im najlepsze praktyki branżowe oraz zapewniając konkurencyjność dzięki dostępowi do sieci Web.
Wspólna platforma technologiczna przyspieszająca integrację aplikacji
proALPHA oraz należące do niej przedsiębiorstwa mają jeden i ten sam cel, a mianowicie: zaoferowanie sektorowi średniej wielkości przedsiębiorstw wiodących technologii umożliwiających cyfryzację procesów biznesowych, aby zapewnić im przewagę konkurencyjną w trwającym procesie transformacji.
W tym celu producent oprogramowania pracuje obecnie nad platformą technologiczną, która zapewnia nie tylko infrastrukturę do hostowania aplikacji, lecz także metodologię i platformę niezbędną do integracji aplikacji proALPHA. W ramach tego procesu różne usługi aplikacyjne, takie jak pojedyncze logowanie, raportowanie i zarządzanie dokumentami, zostaną połączone w jedno standardowe rozwiązanie na zasadzie FOSS (Free Open Source Software). Użytkownicy będą mieli dostęp do platformy przez strony docelowe opierające się na rolach i oferujące tym samym spójne doświadczenie użytkownika.
Otwarta platforma technologiczna jest wolna od efektu „lock-in” – Nasi klienci korzystają średnio z 25 aplikacji. W przyszłości będą oni mogli bezproblemowo integrować i korzystać z najlepszych aplikacji pochodzących od innych dostawców – Otmar Zewald, kierownik działu zarządzania produktem proALPHA.
Nowe technologie ulepszające bezpieczeństwo, skalowalność i elastyczność
Wraz z wersją 9 proALPHA przechodzi na nową wersję platformy Progress ‒ OpenEdge 12. Oznacza to, że dostawca oprogramowania proALPHA korzysta teraz również z technologii konteneryzacji, co nie tylko pozwala na drastyczne uproszczenie oferowanych produktów, ale również na ich rozwój w jeszcze bardziej skalowalny i bezpieczny sposób.
Dzięki funkcjonalności Ray proALPHA ERP robi krok w kierunku sieci Web. Ray pozwala klientom korzystać z programu proALPHA na mobilnych urządzeniach końcowych bez instalacji klienta, w dowolnym miejscu i czasie. Ponieważ jest to nowa technologia, Ray jest obecnie wprowadzany stopniowo i w pierwszej kolejności będzie dostępny dla wybranej grupy klientów. W kolejnych wersjach systemu interakcja będzie dalej optymalizowana i w większym stopniu oparta na rolach, aby trwale zwiększyć produktywność i umożliwić podejmowanie bardziej świadomych decyzji biznesowych.
W pełni zintegrowane rozwiązania ERP+ gwarantem konkurencyjność
Dzięki płynnej integracji rozwiązania chmurowego firmy curecomp z systemem proALPHA ERP, wersja 9 oferuje klientom nowy moduł w zakresie zamówień strategicznych. Rozwiązanie to obejmuje portal dla dostawców, w którym klienci mogą współpracować ze swoimi dostawcami w ramach przetargów i zamówień publicznych. Ponadto umożliwia ono klientom proALPHA dalszą cyfryzację procesu od „zamówienia do zapłaty” i obniżenie kosztów dzięki poprawie wydajności. Moduł zamówień strategicznych, który jest głęboko zintegrowany z systemem proALPHA ERP, jest oparty na sprawdzonym natywnym rozwiązaniu chmurowym firmy curecomp należącej do grupy proALPHA.
Ponadto proALPHA rozszerza swoje portfolio o wiodący produkt wspomagający zarządzanie jakością (CAQ) firmy Böhme & Weihs. Dzięki temu klienci mogą synchronizować dane dotyczące artykułów i dostawców na potrzeby procesów rozwoju jakości, takich jak FMEA i PPAP. Poza tym kontrolę przyjęcia i wydania materiałów oraz kontrolę produkcji można zintegrować z wiodącymi modułami kontroli jakości firmy Böhme & Weihs. Jest to tylko jeden z wielu kroków, ponieważ integracja dalszych procesów, takich jak zarządzanie reklamacjami, jest już w planie.
Nowe wersje w krótszych odstępach czasu i mikrousługi kluczem do bezproblemowych aktualizacji
Wraz z wersją 9 proALPHA rozpoczyna nową erę w zakresie wydawania wersji oprogramowania ERP.
– Oznacza to przejście od dużych, uciążliwych wydań nowych wersji bez przewidywalnych terminów do wydań w szybszym tempie z mniejszymi, łatwymi do opanowania aktualizacjami w ustalonym rytmie. Celem jest pełna automatyzacja aktualizacji i zapewnienie klientom przestojów nie dłuższych niż jedna godzina – Otmar Zewald, kierownik działu zarządzania produktem w proALPHA.
Ponadto proALPHA przyspiesza rozwój technologiczny swojego systemu ERP w kierunku architektury mikroserwisowej.
Do tej pory klienci byli zmuszeni do aktualizowania całego systemu ERP, nawet jeśli zmiany dotyczyły tylko jednego obszaru ich działalności. Mikroserwisy pomagają rozwiązać ten problem, gdyż w ich przypadku aktualizacje oprogramowania są wykonywane tylko tam, gdzie ma to sens lub jest konieczne. Dzięki temu klienci mogą bezproblemowo łączyć aplikacje chmurowe z aplikacjami lokalnymi. Integracja modułów zamówień strategicznych i zarządzania jakością to pierwsze kroki w kierunku technologicznego ukierunkowania na mikroserwisy z funkcjonalnością typu „mix & match”.
Wersja 9 oprogramowania proALPHA pomaga przemysłowi wytwórczemu z sektora średniej wielkości jeszcze efektywniej czerpać korzyści z innowacji, szybciej reagować na nowe możliwości rynkowe i technologiczne, gwarantując tym samym przewagę konkurencyjną w dłuższej perspektywie.
source: proALPHA