Nowy trend w produkcji żywności – zdalne wsparcie zyskuje na znaczeniu
Materiał prasowy print
Pandemia koronawirusa wyraźnie uwidoczniła zalety zdalnego wsparcia. Umożliwienie fabrykom kontynuowanie działalności, gdy wymagania związane z zachowaniem społecznego dystansu znacznie utrudniają obecność w danym miejscu, okazuje się bezcenne.
Ross Townshend, Business Manager w Ishida Europe zdradził, że z konieczności, niektóre z działań serwisowych firmy są przeprowadzane zdalnie. Z powodzeniem – udało się nawet zakończyć instalację maszyny, nie wysyłając personelu na miejsce. Jego zdaniem, znaczenie zdalnego wsparcia będzie równie istotne po zakończeniu kryzysu.
– Dostępność systemów oprogramowania do monitorowania i raportowania stanowi okazję do poprawy produktywności i wydajności w ramach w pełni zautomatyzowanej Fabryki Przemysłu 4.0 – uważa Townshend.
– W miarę wchodzenia w „nową normę” i skutki poważnej recesji, nadal będzie można z powodzeniem prowadzić biznes, ale konkurencja będzie jeszcze trudniejsza. Firmy, które są w stanie zapewnić wysoką produkcję przy maksymalnej wydajności, będą miały największą szansę na sukces – mówi.
Automatyzacja oczywiście nie jest nową koncepcją. Na linii przetwarzania i pakowania dostawcy sprzętu przez lata opracowali i udoskonalili rozwiązania dla zautomatyzowania praktycznie każdego zadania i integrowali procesy, aby maszyny komunikowały się i współpracowały ze sobą.
Ross Townshend zaznacza, że w dynamicznie zmieniających się branżach, takich jak produkcja żywności, odegrało to istotną rolę w zapewnianiu bardziej wydajnego i opłacalnego środowiska produkcyjnego, do którego dążą wszyscy producenci. Jednocześnie podkreśla, że coraz bardziej zautomatyzowane linie przekładają się na ograniczenie personelu odpowiedzialnego za monitorowanie maszyn i zapewnienie, by działały z najwyższą wydajnością. Nawet niewielka usterka, która krótko pozostaje niewykryta, może prowadzić do utraty wydajności i nieplanowanych przestojów, co może mieć duży wpływ na cele produkcyjne.
– Przy odpowiednim systemie monitorowania, takim jak nasze autorskie oprogramowanie Sentinel, zarówno maszyny, jak i kompletne pojedyncze i wielokrotne linie pakowania, mogą być monitorowane zarówno przez dostawcę sprzętu, jak i procesor, i pakującego – mówi Townshend. – Zapewnia to wysoki poziom konserwacji zapobiegawczej, w przypadku której można spodziewać się potencjalnych problemów. Pozwala to na podjęcie działania, zanim maszyny i linie pakujące doświadczą choćby jednej minuty przestoju.
Ekspert Ishida zaznacza też, że takie rozwiązanie pomaga w planowaniu wizyt serwisowych i inżynierskich, ponieważ można przewidzieć większość problemów i umówić wizyty serwisowe. Może to być szczególnie korzystne, jeśli utrzymają się wymagania dotyczące dystansu społecznego.
Te same systemy mogą również zapewniać bezpośrednią analizę wydajności w czasie rzeczywistym, koncentrując się na najważniejszych kluczowych wskaźnikach dla poszczególnych firm. Oprócz trendów, informacji o partii i dostarczenia statystyk, istnieje również możliwość porównania wydajności różnych linii pakowania, nawet tych zlokalizowanych w różnych fabrykach lub krajach, umożliwiając identyfikację i dzielenie się dobrymi praktykami w całej firmie. Rezultatem może być wyraźna poprawa ogólnej wydajności sprzętu (OEE - Overall Equipment Efficiency).
– Dane będą odgrywać coraz ważniejszą rolę na liniach produkcyjnych w przyszłości – podsumowuje Townshend. – Umożliwi to kierownikom fabryk szybkie podejmowanie właściwych decyzji, które pozytywnie wpłyną na cały proces produkcyjny.
Oprogramowanie Ishida Sentinel łączy kompatybilne maszyny Ishida w dowolnym miejscu na świecie z centralnym systemem obsługiwanym przez inżynierów Ishida. Zapewnia to pełny monitoring maszyn, niezależnie od tego, jak szeroko są one rozpowszechniane. Eksperci Ishida, mogą od razu usunąć wszelkie usterki lub zidentyfikować słabą wydajność.
Sentinel Reporting Pack, który jest standardem we wszystkich maszynach Ishida, umożliwia zdalny dostęp do danych wydajności maszyny i generowanie raportów na żywo, a jednocześnie dostępne są różne opcje interwencji. Klienci mogą na przykład wybrać kontrolę wydajności w czasie rzeczywistym, przy czym inżynierowie Ishida stale sprawdzają wydajność linii i informują o jej spadku lub gdy wystąpi awaria. Umożliwia to maksymalizację czasu sprawności, a potencjalne i powtarzające się problemy są identyfikowane i rozwiązywane, zanim staną się problematyczne.
Ishida Sentinel tworzy jasne, łatwe do odczytania, codzienne lub cotygodniowe raporty z danych linii produkcyjnej, do których dostęp może łatwo uzyskać wyznaczony personel. Prawie wszystkie urządzenia, które wnoszą cenne informacje do procesu zarządzania linią pakującą, mogą być połączone z oprogramowaniem - wagi wielogłowicowe, wagi kontrolne, zgrzewarki do tac, równiarki i maszyny do pakowania w worki foliowe.
Ishida wprowadziła wysoki poziom bezpieczeństwa do projektu oprogramowania, aby stworzyć w pełni bezpieczną, odporną na wirusy sieć. Zdalny dostęp może być nadany i wykonywany tylko przez upoważniony personel.
source: Ishida Europe