2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
APPLICATION
  • Agriculture
  • Automotive
  • Chemical Industry
  • Energy
  • Food and Beverage
  • Metallurgy
  • Mining
  • OEM
  • Other industries
  • Railway Industry
  • Water Industry
Expand all
  • Home page
  • Application
  • Automotive

Harmonijna praca operatorów, kobotów i robotów mobilnych

Materiał prasowy (Omron) print

Monday September 05 2022
Harmonijna praca operatorów, kobotów i robotów mobilnych
Tweet

W krajach Unii Europejskiej już od 2035 roku rejestracja samochodów spalinowych będzie niemożliwa. Branża motoryzacyjna przyspiesza procesy związane z elektryfikacją, cyfryzacją i zrównoważonym rozwojem. Jak wpływa to na produkcję komponentów znajdujących się we wnętrzu pojazdów? 

Hiszpańskie Grupo Antolin jest jedną z największych międzynarodowych firm w sektorze produkcji części do wnętrz samochodów. Firma zaopatruje najważniejszych producentów na świecie poprzez 145 fabryk w 26 krajach. Działalność firmy obejmuje cały cykl życia komponentu – od koncepcji i projektu po rozwój i transport. 

Jako kluczowe przedsiębiorstwo w globalnym łańcuchu dostaw w branży motoryzacyjnej, firma przyjęła strategię Advanced Manufacturing 4.0, której celem jest integracja technologii cyfrowej. Jednym z obszarów zainteresowania hiszpańskiej firmy jest ograniczenie i optymalizacja ruchu w obszarze logistyki wewnętrznej. Pomaga w tym wprowadzenie autonomicznych robotów mobilnych (AMR) i robotów współpracujących (kobotów) firmy OMRON. Dodatkowym efektem jest osiągnięcie poziomu zmodernizowanej i bardziej zrównoważonej fabryki, w której ludzie i maszyny współpracują w harmonii.  

Zmieniające się potrzeby  

Aragusa, jeden z zakładów Grupo Antolin w Burgos, od ponad 20 lat jest pionierem w produkcji części do wnętrz samochodów, które mogą być stosowane w rozwiązaniach OEM. Do niedawna zadania takie jak: załadunek i transport elementów wyposażenia z obszaru wtrysku do obszaru montażu były wykonywane ręcznie. Celem optymalizacji Grupo Antolin szukała możliwości zwiększenia wydajności procesów i automatyzacji procedur. Dodatkowym celem było opracowanie bardziej zrównoważonego modelu biznesowego i umożliwienie pracownikom skupienia się na pracy nad procesami produkcyjnymi o wysokiej wartości.  

Hiszpańska firma postawiła na usługi OMRON i integratora Keyland, którym powierzono zadanie dostarczenia potrzebnego sprzętu i oprogramowania. Keyland, doradcza firma technologiczna, jest częścią Grupo Antolin. Firma Keyland zajmuje się optymalizacją, rozwojem, innowacyjnością, a także wdrażaniem procesów i rozwiązań technologicznych dla przedsiębiorstw przemysłowych. Nowe rozwiązanie w zakresie transportu automatycznego wymagało zastąpienia procesów ręcznych. Jednym z kluczowych kryteriów przy podejmowaniu tej decyzji była ogólna efektywność sprzętu (OEE). 

Wybór i opracowanie metody  

– Kiedy szukaliśmy rozwiązania, kluczowe znaczenie miało wybranie właściwej koncepcji automatyzacji ze zintegrowaną robotyką. Chodziło o rozwiązanie, które byłoby skalowalne i elastyczne. Istotny był również dobór robotów, które mogłyby bezpiecznie pracować z ludźmi w niewielkiej odległości. Jeśli chodzi o dostawcę, chcieliśmy, aby firma była w stanie dostarczyć zarówno roboty autonomiczne AMR, jak i koboty (wraz ze zintegrowanymi systemami wizyjnymi), a także zaangażowała się w cały projekt. Firma OMRON zaspokoiła wszystkie te potrzeby – mówi Jesús Arce, dyrektor ds. technologii i produktów w Keyland. 

Nowe rozwiązanie było oparte na modelach robotów autonomicznych AMR LD-250 i kobotach TM12 firmy OMRON. Model LD-250 jest w pełni autonomiczny i został zaprojektowany tak, aby znacząco zwiększać wydajność produkcji i operacji logistycznych. Pozwala to usprawnić przepustowość, wyeliminować błędy i ulepszyć możliwości monitorowania materiałów. Maksymalna masa obciążenia robota autonomicznego AMR wynosi 250 kg. W przeciwieństwie do tradycyjnego pojazdu sterowanego automatycznie (AGV) roboty autonomiczne AMR firmy OMRON są wyposażone w funkcje dostosowane do zakładu produkcyjnego i nie wymagają kosztownych modyfikacji.  

TM12 firmy OMRON to robot współpracujący zaprojektowany specjalnie do montażu, pakowania, kontroli i zastosowań logistycznych. Ma zintegrowany system wizyjny, który zapewnia dodatkową funkcjonalność i elastyczność dzięki rozpoznawaniu kolorów, obiektów i wzorów.  

Udoskonalanie rozwiązania 

Przed wdrożeniem nowego systemu stosowano ręczne przemieszczanie komponentów pomiędzy obszarem wtrysku a obszarem montażu. Procesy te są obecnie realizowane przez koboty i roboty autonomiczne AMR. Lasery zabezpieczające umożliwiają kobotowi pracę z dużą prędkością, bez konieczności stosowania fizycznych ogrodzeń, co zwiększa poziom bezpieczeństwa współpracy między operatorami i robotami oraz ułatwia pracę i pozwala zwiększyć wydajność. Oprogramowanie zarządzające flotą steruje ruchem między poszczególnymi robotami AMR i w naturalny sposób zarządza nimi, a w razie potrzeby pozwala na łatwe zwiększenie liczby AMR.  

Zaspokajanie potrzeb klienta  

– Elastyczne rozwiązania robotyczne są fantastycznym przykładem tego, jak wprowadzać innowacje poprzez automatyzację w celu rozwiązywania problemów w środowisku produkcyjnym i dla zaspokojenia potrzeb klientów – podkreśla Jose Antonio Baquedano, główny opiekun klienta w dziale motoryzacji w firmie OMRON. 

Jesús Arce z Keyland dodaje – Firma OMRON była bardzo aktywna w zapewnianiu powodzenia projektu. Współistnienie między kobotami i robotami autonomicznymi AMR sprawia, że nowy system jest całkowicie niezależny oraz płynnie łączy obszar wtrysku z obszarem montażu. Dlatego osiągnęliśmy pożądany rezultat – system autonomiczny, który realizuje ten sam cel co poprzednie, wymagające dużych większych nakładów pracy.  

– Wzbogaciliśmy nasz ekosystem, aby opracować strategię produkcji 4.0. Można to osiągnąć poprzez ograniczenie działań o niskiej wartości i zwiększenie bezpieczeństwa w miejscu pracy – podsumowuje Jaime Ruiz Alonso, kierownik inżynierii w firmie Grupo Antolin.

https://industrial.omron.pl

source: Omorn

Keywords

automatyka, automotive, branża motoryzacyjna, Omron, robotyzacja

Related articles

  • Coboty w automotive – co potrafi robot współpracujący
  • Rodzaje i budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych
  • Case study firmy BSK-TECH. Elementy Elesa+Ganter w urządzeniu do nakładania kleju na ekstrudowany gumowy profil
  • Kompletne rozwiązania dla elektromobilności. Ochrona przed przepięciami w stacjach ładowania pojazdów elektrycznych
  • Co by tu jeszcze zautomatyzować? Roboty współpracujące coraz powszechniejsze w przemyśle motoryzacyjnym

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
11 Dec Training

Combo - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe - efektywna ocena zgodności i ocena ryzyka maszyn

Wrocław 11–19 December 2025
11 Dec Training

Część 1 - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Wrocław 11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP