2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
APPLICATION
  • Agriculture
  • Automotive
  • Chemical Industry
  • Energy
  • Food and Beverage
  • Metallurgy
  • Mining
  • OEM
  • Other industries
  • Railway Industry
  • Water Industry
Expand all
  • Home page
  • Application
  • Automotive

Kamery FLIR gwarantują jakość części samochodowych z tworzyw sztucznych

Materiał prasowy (FLIR Systems) print

Monday May 25 2020
Kamery FLIR gwarantują jakość części samochodowych z tworzyw sztucznych
Tweet

Zgrzewanie w podczerwieni jest relatywnie nową techniką stosowaną do montażu elementów z tworzyw sztucznych. Firma Yanfeng Automotive Interiors, czołowy światowy dostawca paneli przyrządów i systemów kokpitu, paneli drzwiowych, konsoli podłogowych i konsoli sufitowych, wdrożyła niedawno tę technikę w swoim zakładzie w Louisville (w stanie Kentucky w USA) do łączenia części kratki odszraniacza pojazdu Ford Escape. Kamery termowizyjne FLIR monitorują cały proces i pozwalają zapewnić wysoką jakość i powtarzalność spoin w podczerwieni.

Firma Yanfeng Automotive Interiors, z siedzibą w Szanghaju, ma ponad 90 centrów produkcyjnych i technicznych w 17 krajach i zatrudnia ponad 28 000 osób na całym świecie. Firma postawiła sobie za cel dbałość o ciągłą innowacyjność i wykorzystanie swojego potencjału do wzmocnienia pozycji lidera w światowym przemyśle motoryzacyjnym.

Zgrzewanie w podczerwieni

Tworzywa sztuczne odgrywają coraz większą rolę w przemyśle motoryzacyjnym. Jest to spowodowane m.in. tym, że mała masa tworzyw sztucznych pozwala zmniejszyć zużycie paliwa przez pojazd oraz tym, że tworzywa sztuczne zapewniają dużą swobodę i elastyczność projektowania. Jednym z pierwszych kroków w procesie produkcji tworzyw sztucznych jest przetwarzanie surowców, takich jak polimery, na plastikowe części kokpitu, paneli przyrządów, paneli drzwiowych, konsoli podłogowych i wielu innych. W następnym etapie trzeba zmontować części z tworzyw sztucznych. Niektóre z nich wymagają bardzo mocnego połączenia, a jedną z najlepszych technologii do realizacji tego celu jest zgrzewanie w podczerwieni. To stosunkowo nowa technika zgrzewania stosowana w przypadku trudnych materiałów i montażu dużych części, gdzie mamy do czynienia z wysokimi wymaganiami w zakresie wytrzymałości i szczelności. Podczas procesu spawania w podczerwieni dwie połówki części są utrzymywane sztywno w pobliżu płyty emitującej podczerwień, co pozwala stopić łączone powierzchnie. Następnie płyta jest usuwana, a połówki części są przemieszczane razem i ulegają ponownemu zestaleniu pod naciskiem.

Jeśli którykolwiek z obszarów przekroczy górny lub dolny limit temperatury, oprogramowanie analityczne przekazuje sygnał niepowodzenia do sterownika PLC błędnie działającej maszyny i proces zgrzewania zostaje zatrzymany

Jeśli którykolwiek z obszarów przekroczy górny lub dolny limit temperatury, oprogramowanie analityczne przekazuje sygnał niepowodzenia do sterownika PLC błędnie działającej maszyny i proces zgrzewania zostaje zatrzymany

Ocena jakości produktu

Jednym z produktów, do których firma Yanfeng stosuje zgrzewanie w podczerwieni, jest kratka odszraniacza w samochodzie Ford Escape. – Jakość produktów jest w Yanfeng sprawą najwyższej wagi, dlatego staramy się ją oceniać w najlepszy możliwy sposób – tak Kevin Germain, inżynier ds. produkcji w zakładzie Yanfeng w Louisville, komentuje niedawne wstawienie zgrzewarki na podczerwień do hali produkcyjnej. Jednak krótko po jej zainstalowaniu nie można było stwierdzić, jakie były wyniki zgrzewania, z wyjątkiem kontroli wzrokowej po cyklu grzewczym zgrzewarki. – Ta kontrola wzrokowa oznaczała również, że musieliśmy zatrzymywać proces produkcyjny i rozdzielać zgrzane elementy plastikowe. Zwykle pobieraliśmy od jednej do dwóch sztuk na godzinę w ramach kontroli próbek. Było to oczywiście niewystarczające i nie dawało gwarancji stuprocentowej jakości produktu. Dlatego musieliśmy poszukać alternatywnego rozwiązania do monitorowania jakości – takiego, które nie zakłóca przepływu produkcji oraz wychwytuje ewentualne problemy, zanim one wystąpią – mówi Kevin Germain.

FLIR A315 to kompaktowa i niedroga kamera termowizyjna do zastosowań w automatyce, w pełni kontrolowana przez komputer

FLIR A315 to kompaktowa i niedroga kamera termowizyjna do zastosowań w automatyce, w pełni kontrolowana przez komputer

Termowizyjna kontrola jakości

Pracownicy firmy Yanfeng odkryli możliwości termowizji dzięki firmie Emitted Energy, certyfikowanemu przez FLIR dystrybutorowi kamer do automatyki i integratorowi systemów. Kamery termowizyjne mogą być wykorzystywane do badań nieniszczących i oceny spoin wykonanych podczerwienią przez obserwację cech podpowierzchniowych (np. defektów podpowierzchniowych, anomalii itp.) na badanej powierzchni. – Eksperymentowaliśmy już z użyciem małej, ręcznej kamery termowizyjnej FLIR, więc wiedzieliśmy, czego można się spodziewać po termowizji. Jednak w celu sprawdzenia za pomocą kamery termowizyjnej musieliśmy zatrzymać maszynę, aby przyjrzeć się części z tworzywa sztucznego po cyklu termicznym w procesie spawania. To też nie było wystarczająco wiarygodne. Na szczęście firma Emitted Energy zaproponowała rozwiązanie, które umożliwia ciągłe monitorowanie jakości i stuprocentową niezawodność – mówi Kevin Germain. Roy Ray, wiceprezes Emitted Energy komentuje: – Kamery termowizyjne mogą zapewnić dokładny obraz temperatury części z tworzywa sztucznego w trybie bezdotykowym podczas procesu zgrzewania wewnątrz zgrzewarki na podczerwień. Kamery te generują alarm w przypadku przekroczenia progu temperatury, a dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu analitycznemu mogą rozróżnić dobry i zły wzorzec zgrzewu.

Firma Yanfeng zleciła firmie Emitted Energy zainstalowanie czterech kamer termowizyjnych FLIR A315 w spawarce na podczerwień, przeznaczonej do zgrzewania kratek odszraniacza w Fordzie Escape

Firma Yanfeng zleciła firmie Emitted Energy zainstalowanie czterech kamer termowizyjnych FLIR A315 w spawarce na podczerwień, przeznaczonej do zgrzewania kratek odszraniacza w Fordzie Escape

Monitorowanie spoiny wykonanej podczerwienią

Firma Yanfeng zleciła firmie Emitted Energy zainstalowanie czterech kamer termowizyjnych FLIR A315 w spawarce na podczerwień, przeznaczonej do zgrzewania kratek odszraniacza w Fordzie Escape. Kamery monitorują 40 obszarów części z tworzywa sztucznego po każdym cyklu grzewczym. W połączeniu z odpowiednim oprogramowaniem analitycznym firmy Emitted Energy rozpoznają one, kiedy zakres temperatury jest prawidłowy. Jeśli jest prawidłowy, do sterownika PLC maszyny wysyłany jest sygnał zaliczenia i proces zgrzewania jest kontynuowany. Jeśli nie, oprogramowanie analityczne przekazuje sygnał niepowodzenia do sterownika PLC błędnie działającej maszyny i proces zgrzewania zostaje zatrzymany. Operator może wówczas usunąć odrzuconą część, przeprowadzić kontrolę wzrokową i wznowić pracę. – Kamery termowizyjne FLIR pozwalają nam na ciągłe monitorowanie jakości zgrzewu wykonanego podczerwienią, bez przerywania procesu zgrzewania, nawet jeśli nikt nie przebywa w pobliżu maszyny – możemy wykryć potencjalne problemy, zanim do nich dojdzie. Ponieważ nie musimy już rozdzielać zgrzewanych elementów z tworzyw sztucznych, mogliśmy znacznie zmniejszyć ilość odpadów – tak Kevin Germain komentuje instalację kamer FLIR A315.

Oprogramowanie do analizy w podczerwieni umożliwia również firmie Yanfeng mapowanie trendów cieplnych w czasie, a nawet łączenie tych informacji z dodatkowymi danymi generowanymi przez inne czujniki, takimi jak siła docisku i napięcie zasilania promienników podczerwieni. – Po zainstalowaniu kamer FLIR możemy zapewnić bardziej powtarzalną jakość zgrzewania, a w przypadku wystąpienia problemu – wydłużyć czas reakcji, gdy konieczne jest wezwanie ekipy serwisowej – podsumowuje Kevin Germain.

Więcej informacji na temat kamer termowizyjnych oraz tego zastosowania można znaleźć pod adresem:
www.flir.com/automation.

FLIR SYSTEMS GmbH
e-mail: flir@flir.com 
www.flir.com

source: Automatyka 11/2019

Keywords

automatyka, automotive, branża automotive, flir, kamera termowizyjna, przemysł samochodowy

Related articles

  • Coboty w automotive – co potrafi robot współpracujący
  • Rodzaje i budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych
  • Case study firmy BSK-TECH. Elementy Elesa+Ganter w urządzeniu do nakładania kleju na ekstrudowany gumowy profil
  • Kompletne rozwiązania dla elektromobilności. Ochrona przed przepięciami w stacjach ładowania pojazdów elektrycznych
  • Co by tu jeszcze zautomatyzować? Roboty współpracujące coraz powszechniejsze w przemyśle motoryzacyjnym

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP