2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu. Zamknij

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 7-8/2022

Automation7-8/2022

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Subscription
  • Contact
  • Advertisement
APPLICATION
  • Agriculture
  • Automotive
  • Chemical Industry
  • Energy
  • Food and Beverage
  • Metallurgy
  • Mining
  • OEM
  • Other industries
  • Railway Industry
  • Water Industry
Expand all
  • Home page
  • Application
  • Automotive

Sprzęgła indukcyjne w fabryce Forda. Nowy wymiar przesyłu informacji

Materiał prasowy (Balluff Sp. z o.o.) print

Monday September 24 2018
Sprzęgła indukcyjne w fabryce Forda. Nowy wymiar przesyłu informacji
Tweet

Wycofywanie produktów stymuluje wdrażanie innowacji. Świadczą o tym zmiany, które zaszły w fabryce Forda w Kolonii, w której 17 mobilnych palet GEO obsługuje linię spawalniczą. Do tej pory zasilanie i przesył danych odbywały się za pośrednictwem podatnych na usterki połączeń wtykowych, natomiast obecnie proces ten jest realizowany przy użyciu sprzęgieł indukcyjnych, które umożliwiają bezprzewodowe realizowanie wspomnianej funkcji.

Testy z użyciem pustej palety dowiodły, że zastosowanie bezprzewodowej technologii pozwala całkowicie wyeliminować problemy mechaniczne i poprawić efektywność produkcji. Dla firmy Ford jest to wystarczający powód, aby w przyszłości wyposażać linie produkcyjne w nieulegające zużyciu sprzęgła indukcyjne wyposażone w interfejs IO-Link. Gwarantuje to stabilność procesorów i wydłuża czas gotowości urządzeń do pracy. Ponadto zastosowanie interfejsu IO-Link wpisuje się w założenia Przemysłu 4.0 i znacząco ułatwia kontrolę linii produkcyjnych.

W przemyśle motoryzacyjnym mamy do czynienia z dużą złożonością procesów, jak i samych linii produkcyjnych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, firma Balluff oferuje innowacyjne, „szyte na miarę” rozwiązania, które często pozwalają zrewolucjonizować cały proces. Tak właśnie stało się w przypadku fabryki Forda.

Mobilna paleta GEO na chwilę przed dokowaniem: z prawej strony (między elementami zielonej pokrywy ochronnej) trzy moduły sprzęgła firmy Balluff, z szybkozłączami hydraulicznymi z lewej strony

Mobilna paleta GEO na chwilę przed dokowaniem: z prawej strony (między elementami zielonej pokrywy ochronnej) trzy moduły sprzęgła firmy Balluff, z szybkozłączami hydraulicznymi z lewej strony

Efektywna zmiana złączy na sprzęgła indukcyjne Balluff

Jeszcze niedawno do realizacji procesu w obrębie zautomatyzowanych linii spawalniczych w fabryce Forda, wymagane było zastosowanie mechanicznych połączeń, które pozwalały 17 paletom GEO wykonywać ruch obrotowy. Każda z nich oprócz wyspy zaworowej zawierała szereg urządzeń, które gwarantowały podłączenie do nadrzędnego systemu sterowania ze sterownikiem PLC. Sworznie pozycjonujące gwarantowały, że położenia układów pneumatycznych i elektrycznych przenośnej palety i stacji bazowej pokrywają się ze sobą. Doprowadzane sprężone powietrze zaciska obrabiany element. Okrągłe złącze dostarcza zasilanie i dane.

Paleta GEO (po prawej) na chwilę przed opuszczeniem i dokowaniem: trzy pary sprzęgieł do przesyłu zasilania i wymiany danych są ustawione naprzeciw siebie

Paleta GEO (po prawej) na chwilę przed opuszczeniem i dokowaniem: trzy pary sprzęgieł do przesyłu zasilania i wymiany danych są ustawione naprzeciw siebie

W 2014 r. producent dotychczas stosowanych złączy wycofał z oferty elektryczny moduł stykowy i rozpoczęto poszukiwania odpowiedniego produktu zastępczego. Wymiana na porównywalny produkt konkurencji była niemożliwa, ale firma Ford była otwarta na innowacyjne rozwiązania niemechaniczne. – Firmy Ford i Balluff od lat utrzymują bliskie relacje partnerskie. Gdy dowiedzieliśmy się o problemie, natychmiast zaproponowaliśmy nasze rozwiązanie: sprzęgła indukcyjne z interfejsem IO-Link. Ich zalety to przede wszystkim bezstykowe zasilanie i przesył danych przez szczelinę powietrzną. Koniec ze zużyciem mechanicznym lub uszkodzeniami przewodów; sprzęgła indukcyjne umożliwiają łatwy i szybki montaż oraz są całkowicie bezserwisowe – podkreśla Ulrich Balwanz, kierownik ds. kluczowych klientów z branży motoryzacyjnej w firmie Balluff.

Zastosowanie interfejsu IO-Link stwarza nowe możliwości w diagnostyce i parametryzacji współpracujących urządzeń. Elementy wykonawcze i czujniki są podłączone do mastera IO-Link za pomocą standardowego przewodu ze złączami M12. „Empowered by IO-Link” oznacza, że sprzęgło indukcyjne jest gotowe do komunikowania się dosłownie w chwili wyjęcia z opakowania.

System gotowy do wymiany danych: dwa moduły wejściowe dostarczają palecie GEO zasilanie i dane, moduł wyjściowy przesyła dane z modułu przenośnego do sterownika PLC

System gotowy do wymiany danych: dwa moduły wejściowe dostarczają palecie GEO zasilanie i dane, moduł wyjściowy przesyła dane z modułu przenośnego do sterownika PLC

Pomyślny rezultat testów

Testy sprzęgła indukcyjnego Balluff BIC przebiegły pomyślnie. – Testowaliśmy alternatywne systemy i dostawców, jednak końcowa analiza wskazała na sprzęgła z interfejsem IO-Link firmy Balluff ze względu na dużą niezawodność i wytrzymałość – mówi Michel Dang, inżynier technologii produkcji w firmie Ford. W celu sprawdzenia możliwości przetwarzania danych nowych systemów firma Ford najpierw wyposażyła jedną paletę i stację dokującą w sprzęgła indukcyjne, moduł rozszerzeń oraz master IO-Link w odpowiedniej stacji dokującej. – Po trwającym miesiąc okresie testowym oraz nawet 3 tys. cykli dokowania dziennie system nie wykrył ani jednego błędu sygnału diagnostycznego. Był to bardzo mocny argument za podjęciem decyzji o dalszej rozbudowie systemu – dodaje Michel Dang.

Zabezpieczony moduł główny IO-Link i koncentratory czujników transportowane wraz z paletą GEO

Zabezpieczony moduł główny IO-Link i koncentratory czujników transportowane wraz z paletą GEO

W międzyczasie linia spawalnicza została w pełni wyposażona w system sprzęgieł indukcyjnych firmy Balluff, obejmujący wszystkie 17 mobilnych palet GEO. Dopiero po nawiązaniu połączenia ze stacją dokującą i wykryciu prawidłowego osadzenia i bezpiecznego zaciśnięcia obrabianego elementu, robot spawalniczy otrzymuje zezwolenie na rozpoczęcie pracy. Procedura ta jest powtarzana tysiące razy w każdej stacji, a bezprzewodowe sprzęgła indukcyjne zapewniają jej bezproblemową realizację. Wprowadzenie systemu spowodowało, że w 2017 r. nowy Ford Fiesta zjeżdżał z linii produkcyjnej w zakładzie w Kolonii z częstotliwością dwóch samochodów co 68 sekund. – Sprzęgła indukcyjne firmy Balluff wykazały odporność na trudne warunki przemysłowe. Obecnie planujemy zastosować system w dodatkowej linii spawalniczej wyposażonej w 21 palet GEO – twierdzi Michel Dang.

Nowy Ford Fiesta zjeżdża z linii w zakładzie w Kolonii od maja 2017 r. – dwa pojazdy co 68 sekund

Nowy Ford Fiesta zjeżdża z linii w zakładzie w Kolonii od maja 2017 r. – dwa pojazdy co 68 sekund

Bezstykowe, szybkie i niezawodne: sprzęgła indukcyjne BIC

Wiele powodów i liczne obszary zastosowań przemawiają za stosowaniem bezstykowego przesyłu danych i zasilania. Zasada funkcjonowania jest zadziwiająco prosta: kiedy aktywne powierzchnie obu elementów (bazowego – element stały i zdalnego – element przenośny) sprzęgła indukcyjnego są ustawione naprzeciwko siebie, element stały generuje zasilanie (12 V/500 mA) dla modułu przenośnego (zasilona cewka wytwarza pole elektromagnetyczne). W efekcie następuje przesył danych.

Dwukierunkowy system BIC firmy Balluff wykorzystuje interfejs IO-Link, umożliwiając równoczesne sterowanie elementami wykonawczymi i zbieranie sygnałów z czujników za pośrednictwem koncentratora sygnałów I/O. Warto zauważyć, że z punktu widzenia infrastruktury systemu sprzęgło indukcyjne jest elementem niewidocznym i traktowane jest jako połączenie przewodowe, a instalacja oparta jest na zasadzie plug&play. Uruchomienie systemu BIC nie wymaga konfiguracji ani integracji.

BALLUFF Sp. z o.o.
ul. Graniczna 21A, 54-516 Wrocław
tel. 71 382 09 00, fax 71 338 49 30
e-mail: balluff@balluff.pl
www.balluff.pl

source: Automatyka 5/2018

Keywords

Balluff, Ford, sprzęgła indukcyjne

Related articles

  • Kamera 3D monitoruje położenie i mocowanie części nadwozia
  • Monitoring i diagnostyka drgań autostradą do sukcesu branży automotive
  • Innowacyjne wsparcie fabryk sektora automotive drogą do racjonalizacji kosztów
  • Szybkość, wydajność, precyzja – maszyny do produkcji tablic rejestracyjnych firmy UTAL
  • Subskrypcja na mobilność. Canoo tworzy auta elektryczne przy wsparciu platformy 3DEXPERIENCE

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
13 Oct Trade fair

Wirtualne stoisko SABUR już otwarte!

Warszawa 13 October 2021 – 13 October 2022
12 Aug Training

Minimalne wymagania dla maszyn w praktyce - ocena ryzyka i dostosowanie do dyrektywy narzędziowej

Rzeszów 12 August 2022 – 12 September 2022
15 Sep Conference

TOP automotive

Zawiercie 15–16 September 2022
15 Sep Training

Dyrektywa maszynowa w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Katowice 15–16 September 2022
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP