2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu. Zamknij

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 5/2022

Automation5/2022

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Subscription
  • Contact
  • Advertisement
APPLICATION
  • Agriculture
  • Automotive
  • Chemical Industry
  • Energy
  • Food and Beverage
  • Metallurgy
  • Mining
  • OEM
  • Other industries
  • Railway Industry
  • Water Industry
Expand all
  • Home page
  • Application
  • Water Industry

Największa inwestycja infrastrukturalna w powojennej historii Wrocławia z udziałem Bosch Rexroth

Materiał prasowy (Bosch Rexroth Sp. z o.o. ) print

Monday November 13 2017
Największa inwestycja infrastrukturalna w powojennej historii Wrocławia z udziałem Bosch Rexroth
Tweet

Dorzecze Odry jest obszarem, w którym często występują zjawiska powodziowe. Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego (WWW), którego zadaniem jest chronić mieszkańców dorzecza Odry przed powodziami i ich skutkami, to największa inwestycja infrastrukturalna w powojennej historii Wrocławia. Dzięki modernizacji podniesiono skuteczność działania węzła i tym samym zwiększono bezpieczeństwo przeciwpowodziowe dorzecza Odry oraz zabezpieczono środowisko naturalne na jego terenie.

Wrocławski Węzeł Wodny znajduje się w centralnej części dorzecza Odry na odcinku od 241,5 km Odry w rejonie Blizanowic, do 266,9 km przy ujściu Widawy. Jest to unikalny w skali kraju zespół rzek, kanałów oraz urządzeń hydrotechnicznych. Zgodnie z pierwotnymi założeniami został zaprojektowany tak, aby bezpiecznie przeprowadzić kulminację fali o przepływie 2400 m3/s. Z odnotowanych czterech powodzi w XIX wieku i udokumentowanych dwunastu dużych powodzi w XX wieku, największa wystąpiła w lipcu 1997 r. Przepustowość WWW oszacowana została na około 2315 m3/s, tymczasem przepływ fali kulminacyjnej w roku 1997 osiągnął 3640 m3/s.

Skala oraz wielkość spowodowanych strat popowodziowych zmusiły polski rząd do opracowania wszechstronnej strategii modernizacji systemu ochrony przeciwpowodziowej dorzecza Odry. Została ona opracowana w formie wstępnego Studium Wykonalności dla Programu Odra 2006. W dniu 6 lipca 2001 r. uchwalona została przez Sejm RP Ustawa o ustanowieniu programu wieloletniego „Program dla Odry 2006”.

W skład WWW wchodzą m.in. dwie równoległe Śluzy Rędzin, starsza ceglana wybudowana w latach 1913-1917 oraz larsenowa, która powstała na przełomie 1931-1934. Obie śluzy mają ponad 200 m długości oraz 12 m szerokości. W roku 2013 rozpoczął się proces modernizacji śluz, w którym czynny udział brała firma Bosch Rexroth, projektując montaż oraz dostarczając elementy hydrauliki siłowej. Na szczególną uwagę zasługuje fakt wykonania segmentów przeciwpowodziowych na obu śluzach. Każdy napędzany jest dwoma agregatami o pojemności zbiornika 160 l i mocy P = 5 kW. Zasilacze umiejscowione są w obudowach ochronnych na podestach, które zabezpieczają przed warunkami atmosferycznymi i wysoką wodą. Ruch segmentu odbywa się za pomocą dwóch cylindrów o wymiarach 125/90/2800 ze zintegrowanym pomiarem drogi wysuwu tłoczysk, wykonanych w technologii Enduroq.

Powłoka Enduroq powstaje w oparciu o technologię HVOF. W przypadku siłowników dostarczonych do napędów segmentów na Rędzinie oraz Nowej Budowli Wlotowej Śluzy Miejskiej została zastosowana powłoka typu Enduroq 2000, o grubości warstwy ›250 µm, która charakteryzuje się:

  • Wysoką odpornością na ścieranie,
  • Wysoką odpornością na korozję,
  • Bardzo niską porowatością.

Śluza ceglana na głowie górnej i dolnej również posiada napędy hydrauliczne. Głową górną wrota oraz zasuwy poruszają cylindry o wymiarach 125/90/1350. Na głowie dolnej jest zabudowany dokładnie taki sam system hydrauliczny. Każdą głowę napędzają dwa agregaty o pojemności 75 l, które są zabudowane w obudowach ochronnych. Jeden zasilacz odpowiedzialny jest za napęd dwóch siłowników. W ramach realizacji przebudowy WWW przez firmę Sinohydro Corporation Limited, firma Bosch Rexroth była wykonawcą napędów hydraulicznych Kanału Miejskiego do przepuszczenia wód powodziowych. W skład inwestycji wchodzi opisana Nowa Budowla Wlotowa oraz śluza (głowa górna i dolna). Napęd wrót śluzy realizowany jest za pomocą silników hydraulicznych typu MCR 3, natomiast zasuwy kanałów obiegowych napędzane są siłownikami hydraulicznymi o wymiarach 80/45/630.

Współpraca obu firm zaowocowała pozytywnym zakończeniem kontraktu i przekazaniem do użytkowania Inwestorowi Kontraktu, Regionalnemu Zarządowi Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Firma Bosch Rexroth po raz kolejny udowodniła, że nie boi się wyzwań, a w pracach hydrotechnicznych ma niepodważalne doświadczenie.

www.boschrexroth.pl

source: Bosch Rexroth

Keywords

Bosch Rexroth, branża wodno-kanalizacyjna, wod-kan, wodno-kanalizacyjna

Related articles

  • Zarządzanie wodą i ściekami z oprogramowaniem zenon
  • Ukryte rozwiązania w zakresie ograniczenia niedoborów wody
  • Modernizacja pompowni
  • Platforma Systemowa Wonderware wspiera modernizację pompowni PUW HKW Sp. z o.o.
  • Jak prawidłowo dobrać elektrodę pH

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
13 Oct Trade fair

Wirtualne stoisko SABUR już otwarte!

Warszawa 13 October 2021 – 13 October 2022
31 May Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

Wrocław 31 May 2022 – 1 June 2022
1 Jun Training

Obsługa oprogramowania SAFEXPERT w oparciu o wymagania dyrektywy maszynowej 2006/42/WE

1–3 June 2022
8 Jun Conference

"Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych" w Wąbrzeźnie

Wąbrzeźno 8 June 2022
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP