Cel kursu:
To co różni specjalistę to od menadżera, to fakt, że specjalista "wie co i jak", menadżer "wie kto wie" i potrafi skutecznie angażować innych ludzi w realizację zadań, które specjalista woli wykonać sam. Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zadań jest jedną z podstawowych kompetencji menadżerskich, która inżynierom pełniącym funkcje menadżerskie przysparza trudności i to nie tylko na początku ich drogi menadżerskiej, ale również po wielu latach pełnienia roli menadżera. Wśród inżynierów często spotyka się osoby o introwertycznym sposobie odbierania świata, działające logicznie i racjonalnie, dla których angażowanie innych oraz wyrażanie emocji czasem stanowi nie lada wyzwanie. Asertywność jest sposobem wyrażania siebie, w którym wyrażamy nasze myśli, uczucia, życzenia, dbając jednocześnie o poszanowanie praw drugiej strony, pozwala to delegować i egzekwować zadania z zachowaniem satysfakcjonujących relacji.
Program szkolenia:
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Zasady delegowania zadań
- Klimat i filozofia delegowania zadań
- Poziomy delegowania zadań
- Dobór poziomu delegowania zadania do poziomu rozwoju kompetencji pracownika
- Identyfikacja najczęściej popełnianych błędów podczas delegowania
- Egzekwowanie zadań i odpowiedzialności
- Monitorowanie realizacji zadań – udzielanie feedbacku
- Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej
- Udzielanie negatywnej informacji zwrotnej
- Prowadzenie rozmowy dyscyplinującej
- Znaczenie komunikacji asertywnej w egzekwowaniu zadań
- 4 kroki asertywnego egzekwowania
- Asertywne radzenie sobie z odmową wykonania zadania
- Asertywne radzenie sobie w sytuacji ataku personalnego
- Asertywne wyznaczanie granic w relacji zawodowej
- Bariery i blokady osobiste w delegowaniu i asertywności
- Identyfikacja barier indywidualnych
- Sposoby przełamywania barier osobistych w obszarze delegowania i asertywności
- Tworzenie indywidualnego planu rozoju kompetencji w obszarze delegowania, egzekwowania i asertywności
W trakcie kursu uczestnicy:
- Zidentyfikują zachowania asertywne, agresywne i uległe
- Wyznaczą własne granice i nauczą się dbać o granice rozmówcy
- Nauczą się wykorzystywać asertywność w budowaniu efektywnych relacji menadżer-podwładny
- Poprawią współpracę z innymi
- Poznają profilaktyka wypalenia zawodowego
Metody szkoleniowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja moderowana
- Odgrywanie ról
- Praca z kamerą
- Film
- Akwarium
- Gry zespołowe
- Praca indywidualna
Czas trwania:
2 dni - 16 godzin lekcyjnych
Adresaci szkolenia:
- Kadra menadżerska
- Osoby zarządzające zespołami
- Inżynierowie
- Właściciele firm
Warunki uczestnictwa:
- Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążąca umową zawartą pomiędzy Organizatorem szkolenia a Zgłaszającym.
- W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia przed datą rozpoczęcia szkolenia zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia kosztów udziału w pełnej wysokości. Możliwe jest zgłoszenie innego uczestnika w zastępstwie.
W przypadku, gdy liczba uczestników kursu nie osiągnie wymaganego minimum, firma SEW–EURODRIVE zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia lub zmiany terminu szkolenia
Rezerwacja:
Rezerwacja na szkolenie odbywa się za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego wysłanego drogą elektroniczną na adres szkolenia@sew-eurodrive.pl
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Działem Techniczno- Szkoleniowym SEW-Eurodrive.