ABB IT Challenge 2016
Materiał prasowy print
Ruszył II etap konkursu ABB IT Challenge. 12 drużyn studenckich z całej Polski, które awansowały po I etapie, przygotowuje autorskie projekty informatyczne wspierające procesy uczenia się. To zadanie jest odpowiedzią na hasło tegorocznej edycji konkursu – „Learning – LevelUP”.
ABB IT Challenge to konkurs organizowany przez Centrum Systemów Informatycznych ABB. Jego ideą jest praca w zespołach nad projektami realizującymi motto konkursowe. W tegorocznej edycji został podjęty temat szeroko pojętej edukacji. Hasło przewodnie „Learning – LevelUP” to zachęta do sięgnięcia po nowe technologie i usprawnienie tradycyjnych sposobów nauki. Zadaniem studentów jest stworzenie projektu informatycznego wspomagającego procesy uczenia się. Rozwiązanie może być skierowane do dowolnej grupy – dzieci, dorosłych i seniorów; studentów, aktywnych zawodowo lub poszukujących pracy; dokształcających się w ramach wykonywanej profesji lub w ramach hobby.
Do pierwszego etapu konkursu zgłoszono kilkadziesiąt projektów, z których jury wybrało półfinałową dwunastkę.
– Członkowie jury oceniali projekty, biorąc pod uwagę ich unikalność, innowacyjność, możliwości wdrożenia oraz atrakcyjność dla przyszłych użytkowników. W tegorocznej edycji ABB IT Challenge, uczestnicy przygotowali propozycje dla bardzo różnych grup docelowych: od dzieci i uczniów, przez hobbystów i sportowców, aż po seniorów a nawet… maszyny – wyjaśnia Błażej Czeladzki, kierownik projektu ABB IT Challenge.
W drugim etapie znalazło się 12 zespołów reprezentujących uczelnie z całego kraju. Konkurują ze sobą przedstawiciele Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Politechnik: Gdańskiej i Warszawskiej, a także Akademii Marynarki Wojennej i Wojskowej Akademii Technicznej, Uniwersytetów: Jagiellońskiego i Łódzkiego. Jeden z projektów powstaje w kooperacji Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie z Lwowską Narodową Akademią Sztuki. Równie duża różnorodność charakteryzuje projekty zgłoszone do konkursu. Wśród nich znalazły się między innymi: aplikacja rozwijająca procesy poznawcze, urządzenie do symulacji podstawowych praw fizyki, serwis do wymiany wiedzy w lokalnych społecznościach, urządzenie dla hobbystów, które wspomaga naukę wybranej dyscypliny sportowej czy portal identyfikujący możliwości naukowe uczniów i wspierający ich procesy decyzyjne.
Uczestnicy konkursu pracują obecnie nad wdrożeniem swoich pomysłów. 31 maja poznamy zwycięzców tego etapu. Podczas Wielkiego Finału, który odbędzie się 7 czerwca w Centrum Systemów Informatycznych ABB w Krakowie, do walki stanie 5 najlepszych zespołów. Główną nagrodą w konkursie jest 25 000 złotych.
source: ABB