2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Bosch Rexroth modernizuje system hydrauliczny wieży Eiffla

Materiał prasowy (Bosch Rexroth Sp. z o.o. ) print

Monday March 16 2020
Bosch Rexroth modernizuje system hydrauliczny wieży Eiffla
Tweet

Wieża Eiffla, ikona Paryża, od ponad 125 lat wygląda tak samo, ale pod stalową konstrukcją wiele się zmienia. Spółka SETE, która odpowiada za eksploatację obiektu, modernizuje go zgodnie z najnowszymi technologiami, z myślą o zwiększeniu jego dostępności i sprawności energetycznej oraz zmniejszeniu zapotrzebowania na serwis i konserwację. Każdy parametr musi być przy tym możliwie najbardziej zbliżony do technologii oryginalnej. System hydrauliczny windy w filarze zachodnim został unowocześniony przez firmę Bosch Rexroth - doświadczonego partnera w dziedzinie systemów, który specjalizuje się w modernizacji technologii napędów i sterowania w obiektach historycznych. Bosch Rexroth zachował oryginalną koncepcję konstrukcyjną pośredniego napędu hydraulicznego, ale wykorzystał w nim najnowsze osiągnięcia inżynierii. Pozwoliło to zmniejszyć zużycie energii o około 25%.

Gdy wieża Eiffla została wzniesiona w 1889 roku, miała 312 metrów wysokości i przez 40 lat była najwyższą budowlą na świecie. Jej budowniczy i operator Gustave Eiffel już na samym początku brał pod uwagę różne wersje windy, aby umożliwić podziwianie widoków jak największej liczbie gości. Początkowe rozwiązanie nie było jednak zadowalające, więc dziesięć lat po otwarciu obiektu Eiffel ogłosił przetarg na nowe, napędzane hydraulicznie windy filarów wschodniego i zachodniego. Windy te wjeżdżają na drugą platformę (na wysokości ok. 115 metrów) nie pionowo, lecz wzdłuż filaru, pod kątem zgodnym z jego nachyleniem. Dlatego jedyną opcją był pośredni napęd hydrauliczny. Inżynierowie opracowali wtedy unikatową kombinację napędu hydraulicznego, cylindrów wysokociśnieniowych, elementów mechanicznych i kablowych kół pasowych. Podczas remontu w 1986 roku nastąpiła częściowa wymiana oryginalnej konstrukcji windy.

Ogłaszając przetarg na projekt modernizacyjny w 2008 roku, spółka Société d’Exploitation de la Tour Eiffel (SETE) odpowiedzialna za eksploatację obiektu szukała rozwiązania, które byłoby możliwie najbardziej wierne koncepcji z 1899 roku, a równocześnie spełniało dzisiejsze standardy bezpieczeństwa, miało większą sprawność energetyczną i mniejsze zapotrzebowanie na serwis i konserwację. Firma Bosch Rexroth podjęła się modernizacji systemu hydraulicznego. W trakcie prac inżynierowie musieli najpierw odtworzyć oryginalne rozwiązanie, dysponując tylko częściowo zachowaną dokumentacją. Mieli jednak większe możliwości niż ich koledzy sprzed ponad 100 lat: program symulacyjny SIMSTER opracowany przez firmę Bosch Rexroth pozwolił im matematycznie zweryfikować statyczne i dynamiczne zachowania całościowego systemu hydrauliki, mechaniki i elektroniki. W ten sposób mogli zagwarantować właściwe wymiary i funkcje wszystkich komponentów hydraulicznych przed rozpoczęciem produkcji.

W zmodernizowanym systemie wykorzystano oryginalną konfigurację z dwoma cylindrami podnoszącymi i trzema cylindrami wysokiego ciśnienia, które podczas zjazdu kabiny w dół gromadzą energię, aby następnie wykorzystać ją podczas jazdy w górę. Jedyną znaczącą zmianą (wprowadzoną ze względu na sprawność energetyczną) było zastąpienie zaworów do sterowania ruchem w górę i w dół pompami wyporowymi, które kiedyś nie były dostępne. Dzięki temu zapotrzebowanie windy na energię zmniejszyło się o około 25% w porównaniu z rozwiązaniem historycznym.

Na zewnątrz ta nowoczesna technika jest niewidoczna. Kabiny windy w filarze zachodnim pozostały takie same. Cały system hydrauliczny znajduje się w podziemnej maszynowni. Oprócz nowych, aktywnych komponentów pozostawiono kilka oryginalnych, choć pozbawionych funkcji. Nadaje to pompowni typowy wygląd dla obiektów technicznych z końca XIX wieku.

Modernizacja wieży Eiffla, jest jednym z wielu dużych projektów, które firma Bosch Rexroth zrealizowała na całym świecie jako partner w zakresie systemów lub generalny wykonawca. Warto wspomnieć np.
o unowocześnieniu urządzeń hydraulicznych mostu Tower Bridge w Londynie zgodnie z najnowszymi osiągnięciami techniki. Inny projekt został zrealizowany podczas generalnego remontu teatru Bolszoj w Moskwie: zainstalowane tam mechanizmy sceniczne należą do najnowocześniejszych i najbardziej złożonych na świecie.

www.boschrexroth.pl

source: Bosch Rexroth

Keywords

Bosch Rexroth, efektywność energetyczna, system hydrauliczny, wieża Eiffla, winda

Parts of the series

Inteligentny sposób odchwaszczania dla rolników

Inteligentny sposób odchwaszczania dla rolników

More
Łączność w obszarach wielu technologii

Łączność w obszarach wielu technologii

More
Silniki dla inteligentnych napędów

Silniki dla inteligentnych napędów

More
APAS – asystent  linii produkcyjnej. Ciągły strumień materiału bez ogrodzenia

APAS – asystent linii produkcyjnej. Ciągły strumień materiału bez ogrodzenia

More
Fabryka Przyszłości. Dziś. Jutro. Niebawem

Fabryka Przyszłości. Dziś. Jutro. Niebawem

More
Nowe możliwości w logistyce wewnątrzzakładowej dzięki ActiveShuttle firmy Bosch Rexroth

Nowe możliwości w logistyce wewnątrzzakładowej dzięki ActiveShuttle firmy Bosch Rexroth

More
Design for Environment ( DfE ) czyli projektowanie z myślą o środowisku

Design for Environment ( DfE ) czyli projektowanie z myślą o środowisku

More
Precyzyjna orientacja w środowiskach produkcyjnych i magazynowych

Precyzyjna orientacja w środowiskach produkcyjnych i magazynowych

More
Transport wahadłowy – od źródła do punktu docelowego

Transport wahadłowy – od źródła do punktu docelowego

More

Related articles

  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”
  • Bezpieczeństwo w centrum dyskusji Kongresu Polska Moc Biznesu
  • Enkoder safety od ifm electronic – precyzja i funkcjonalność dla maszyn mobilnych

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP