Capgemini i Dassault Systèmes zacieśniają współpracę, aby wspierać przedsiębiorstwa w stawaniu się bardziej inteligentnymi
Materiał prasowy print
Capgemini i Dassault Systèmes potwierdzają, że strategia transformacji biznesowej sprawdzona pod kątem minimalizowania ryzyka i optymalizowania wyników wymaga wspierania klientów w przemianach. Obie firmy ogłosiły zacieśnienie współpracy mającej na celu stawienie czoła wyzwaniom z zakresu inteligentnych produktów, systemów, operacji, form wsparcia i usług. Partnerstwo obu firm jest ukierunkowane na wspieranie klientów na każdym etapie transformacji. Bazuje ono na doskonałej znajomości branż oraz doświadczeniu Capgemini z zakresu technologii oraz przetwarzania danych w połączeniu z zaawansowanymi możliwościami platformy 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes.
Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, przedsiębiorstwa muszą działać proaktywnie w kierunku transformacji cyfrowej. Należy m.in. przyjrzeć się ofercie produktów i usług, metodom produkcji oraz sposobom prowadzenia działalności i budowania relacji biznesowych w dążeniu do realizacji potrzeb klientów. Wiele przedsiębiorstw wciąż korzysta z przestarzałych systemów i silosów danych, a ponadto bazuje na niespójnych procesach i nie ma zdefiniowanej strategii ukierunkowanej na ciągłą innowacyjność. Celem Capgemini i Dassault Systèmes jest wspieranie klientów w osiąganiu wartości biznesowej na każdym etapie transformacji cyfrowej oraz doskonalenie ich wydajności biznesowej dzięki oferowaniu nowych funkcjonalności w poniższych obszarach:
- Digital Engineering Lifecycle Management (DELM) jest ukierunkowanym na przyszłość rozszerzeniem tradycyjnego zarządzania cyklem życia produktów (PLM), bazującym na najnowszych technologiach z zakresu symulacji oraz wirtualnych kopii bliźniaczych.
- Model Based System Engineering (MBSE), dzięki modelowaniu, poprawia współpracę interdyscyplinarną w całym cyklu życia systemów.
- Manufacturing Operations Management (MOM) pomaga tworzyć kompleksowe systemy do przechowywania i wymiany informacji.
- Advanced Analytics (ADA) to funkcje i narzędzia wspierające innowacyjność, decyzje o wytworzeniu lub zakupie, efektywne działanie w procesach przetargowych oraz zwiększenie potencjału finansowego przedsiębiorstwa.
- Advanced Planning and Scheduling (APS) to narzędzia dla klientów pozwalające rozwiązywać złożone zagadnienia w logistyce i zarządzaniu personelem w celu zapewnienia dostępności zasobów, w odpowiedniej ilości, w odpowiednim czasie.
Wspólnie Capgemini i Dassault Systèmes stworzą kompleksową ofertę usług kształtującą nowe oblicze branż.
– W ubiegłym roku udało się nam zacieśnić współpracę z Capgemini – mówi Florence Verzelen, wiceprezes Dassault Systèmes ds. przemysłu, marketingu i zrównoważonego rozwoju. – Bardzo cieszymy się z możliwości zaoferowania naszym klientom sprawdzonych narzędzi transformacyjnych oraz pokazania potencjału drzemiącego w wiedzy i doświadczeniu oraz know-how obu firm.
– Połączenie wiedzy i doświadczenia Capgemini z zakresu transformacji cyfrowej oraz doskonałej znajomości sektora z możliwościami platformy Dassault Systèmes i bogatą ofertą oprogramowania pozwala nam pomagać klientom w odkrywaniu potencjału drzemiącego w danych w celu skrócenia czasu wprowadzania produktów na rynek, optymalizowania wydajności operacyjnej i tworzenia nowych strumieni przychodów dzięki innowacyjnym usługom i monetyzacji danych – mówi Roshan Gya, dyrektor zarządzający ds. przemysłu inteligentnego, Capgemini Invent.
source: Dassault Systèmes