Czwarte miejsce Schneider Electric w rankingu Carbon Clean 200
Materiał prasowy (Schneider Electric) print
Celem rankingu Clean200 jest promowanie firm korzystających z czystej energii. Wyróżnienie jest potwierdzeniem zaangażowania firmy Schneider Electric w tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które gwarantują dostęp do energii dla każdego, w każdym miejscu i czasie.
Listę Clean200 opublikował Corporate Knights, magazyn poświęcony tematyce biznesu, który w swoim działaniu uwzględnia aspekty środowiskowe. Przy tworzeniu zestawienia pismo współpracowało z As You Sow, organizacją non-profit promującą odpowiedzialne praktyki biznesowe, z uwzględnieniem potrzeb społecznych i środowiska naturalnego. Ranking ma za zadanie wywołać szeroką i żywą dyskusję o sposobach współpracy z organizacjami finansującymi inwestycje w czystą energię, a także o tym jak najlepiej promować i wyróżniać przedsiębiorstwa, które już zmieniają własny model gospodarowania energią. W rankingu uwzględniono firmy o kapitalizacji rynkowej powyżej 1 miliarda USD (stan z II kwartału 2016), które czerpią przynajmniej 10% łącznych przychodów z energii, pochodzącej ze źródeł odnawialnych.
Wzrost innowacji w obszarze zrównoważonego rozwoju
Wysoka pozycja na liście potwierdza zaangażowanie Schneider Electric w proces tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które stanowią odpowiedź na paradoks energetyczny – czyli jak ograniczyć negatywny wpływ działalności ludzkiej na kondycję naszej planety, jednocześnie szanując prawo każdego człowieka do korzystania z wysokiej jakości energii. Grupa Schneider Electric i wszyscy jej pracownicy przyczyniają się do rozwoju innowacji na każdym poziomie struktury energetycznej, łącząc technologie zarządzania energią i automatyki przemysłowej. Podejście to zmienia oblicze sektora przemysłu i miast, a także wzbogaca nasze codzienne życie. W Schneider Electric ta filozofia działania nosi nazwę Life is On.
– Jesteśmy bardzo dumni z tego wyróżnienia. Uwzględnianie potrzeb środowiska naturalnego w działalności Schneider Electric nie ogranicza się jedynie do ciągłej redukcji naszego negatywnego wpływu na planetę, lecz przenika wszystkie sfery naszej aktywności – od strategii, przez badania i rozwój, po wartość dodatkową produktów dostarczanych naszym klientom – komentuje Emmanuel Lagarrigue, Chief Strategy Officer w Schneider Electric. – Ostatnia edycja naszego Globalnego Dnia Środowiska Naturalnego, gdzie zaprosiliśmy 160 tysięcy naszych pracowników do wspólnego celebrowania ich osiągnięć i innowacji w dziedzinie ochrony środowiska. Ta inicjatywa świetnie podsumowuje nasze zorientowanie na środowisko naturalne – dodaje.
W listopadzie 2015 roku, dzień przed światowym szczytem klimatycznym COP21, firma Schneider Electric podniosła poprzeczkę celów dla swojej polityki zrównoważonego rozwoju i zobowiązała się do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w operacjach własnych oraz w całym ekosystemie. Ma to nastąpić w ciągu kolejnych 15 lat. Polityka ta obejmuje ofertę produktową, rozwiązania oraz działania badawczo-rozwojowe i operacje przemysłowe.
source: Schneider Electric