DPD Polska otworzył nową sortownię
Materiał prasowy print
DPD Polska otworzyła nową sortownię w Parzniewie pod Warszawą. Obiekt, o docelowej wydajności sięgającej nawet 250 tys. paczek na dobę, będzie obsługiwał region warszawski i obszar Polski północnowschodniej i wschodniej. Inwestycja DPD umożliwi znaczne zwiększenie potencjału logistycznego oraz dostosowanie się do wysokiego tempa wzrostów w e-commerce.
Nowa sortownia dysponuje magazynem o powierzchni ponad 11 tys. m2 oraz niespełna 3 tys. m2 powierzchni biurowej. Do sprawnej obsługi paczek udostępnionych jest 120 bram, a plac manewrowy zajmuje ponad 4,6 hektara. Dwupoziomowy sorter firmy VanRiet, wyposażony w 20 teleskopowych przenośników taśmowych, ma wydajność 15 tys. paczek standardowych na godzinę. Dodatkowo, sortownia wyposażona jest w dwie linie do obsługi paczek niestandardowych o wydajności ok. 6 tys. na godzinę oraz dwie taśmy przeznaczone do małych paczek i foliopaków, o wydajności ok. 10 tys. paczek na godzinę.
Sortownia w Parzniewie, która rozpoczęła działalność z końcem października br., będzie rozwijała pełnię swoich funkcjonalności w trzech fazach. Pierwsza, rozruchowa, już została zakończona. Obecnie, w drugim etapie, który potrwa do końca stycznia 2019 r., sortownia obsługuje 70-80 tys. paczek na dobę. W trzeciej, która powinna zakończyć się do końca pierwszego kwartału 2019 r., będzie obsługiwanych do 150 tys. paczek. W okresie najbliższego szczytu paczkowego sortownia planuje dzienną przepustowość w wysokości ok. 130 tys. paczek. Docelowa wydajność będzie wynosić do 250 tys. paczek na dobę.
Szkolenia w VR
Sortownia zatrudni docelowo ok. 250 pracowników, z czego 25% stanowić będą kobiety. Procesy zostały zaprojektowane w taki sposób, by praca zatrudnionych była w pełni efektywna i lżejsza fizycznie.
– Sortownia w Parzniewie jest jednym z nowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce. Oprócz zaawansowanych urządzeń i sorterów wyposażona jest w komfortową część socjalną i biurową. Nasi pracownicy i współpracownicy mają do dyspozycji m.in. wygodną szatnię z prysznicami, stołówkę, a także strefy relaksu, w których mogą skorzystać z foteli z masażem oraz konsol do gier. Biura z kolei wyposażone są m.in. w szybkie łącza Wi-Fi i bezprzewodowe ładowarki smartfonów – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
DPD Polska w nowym obiekcie zaprojektowała także nowoczesny system szkolenia opierający się na systemie „Virtual Reality”, opracowanym przez firmę 4Experience, z których korzystają nie tylko nowozatrudnieni, ale także pracownicy z dłuższym stażem. Ta nowoczesna metoda szkoleniowa pozwala w praktyce zapoznać się z procesami, jakie zachodzą w magazynie i przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa nauczyć się realizować wszystkie czynności.
Nowy model logistyczny
Sortownia ma za zadanie w znaczący sposób usprawnić i przyśpieszyć procesy i tym samym zwiększyć potencjał operacyjny DPD Polska. Nowy model logistyczny zakłada w pewnym stopniu decentralizację procesów logistycznych. Dzięki krótszym dystansom pomiędzy oddziałami a sortownią w Parzniewie efektywność przewozów jest wyższa, a firma lepiej przygotowana do rosnących wolumenów w wyniku ekspansji e-commerce. DPD Polska planuje dalszy rozwój swojej infrastruktury w tym modelu.
– Odległości pokonywane przez naszą flotę pomiędzy Warszawską Sortownią Regionalną a oddziałami są krótsze, przez co bieżące działania są sprawniejsze i bardziej rentowne, a także mniej obciążające dla środowiska naturalnego, co jest jednym z priorytetów CSR dla DPDgroup – dodaje Rafał Nawłoka.
Głównym wykonawcą obiektu w Parzniewie była spółka Hillwood, a dostawcą urządzeń m.in. firmy VanRiet, Amsort i Budde. Magazyn został zaprojektowany w modelu „Build to suite”, który zakłada dostosowanie budynku do wcześniej sparametryzowanych urządzeń pod konkretne potrzeby zamawiającego.
O DPD Polska
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje prawie 6 tys. kurierów. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki zarządzającą niemal 2000 punktów nadań i odbiorów Pickup, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych i mniejszych przedsiębiorstw, oraz firmę spedycyjną ACP Global Forwarding. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek.
source: DPD Polska