2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu. Zamknij

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2019

Automation11/2019

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Subscription
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Lotnisko Knuffingen – milion lotów i ani jednego opóźnienia

Materiał prasowy (Bosch Rexroth Sp. z o.o. ) print

Thursday July 18 2019
Lotnisko Knuffingen – milion lotów i ani jednego opóźnienia
Tweet

W ostatnim miesiącu lotnisko Knuffingen świętowało milionowy lot. Repliki samolotów zachowują dokładność co do najdrobniejszego detalu i wyglądają niemal jak prawdziwe gdy podrywają się w powietrze i lądują. Niezwykle niezawodna technologia przemieszczeń liniowych i montażu firmy Bosch Rexroth odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu płynnego działania tego ambitnego projektu. „Miniatur Wunderland” mieści w sobie największą na świecie makietę kolei i mieści się w historycznym Speicherstadt w Hamburgu.

Lotnisko Knuffingen otwarto 4 maja 2011, po sześciu latach budowy i projektowania, 150 000 godzin pracy i utworzeniu około 50 000 linii kodu programistycznego. Lotnisko ożywia 15 000 miniaturowych postaci. Szczególną atrakcją są 52 modele samolotów, z których wszystkie zostały wyprodukowane na zamówienie, a ich wartości sięgają nawet 20 000 euro. Nie różnią się one od oryginałów niczym oprócz rozmiaru i wyglądają niemal jak prawdziwe gdy startują i lądują. Tak jak prawdziwe lotniska, miniaturowy port lotniczy jest otwarty dla zwiedzających przez 365 dni w roku. Aby zapewnić płynną obsługę lotniska, wszystkie komponenty muszą działać z maksymalną precyzją. Lotnisko Knuffingen obsłużyło już milion lotów i nie odnotowało ani jednego opóźnienia.

Aby było to możliwe, konstruktorzy lotniska wykorzystali elementy automatyki spotykane w halach produkcyjnych. Podejście do lądowania rozpoczyna się przy użyciu elementów ukrytych poza makietą. Model samolotu znajdujący się na pozycji oczekiwania na jednym z trzech poziomów przesuwa się automatycznie w kierunku platformy podnoszącej. Zadaniem osi liniowych CKR jest dokładne ustawienie platformy. W dalszej kolejności istotne jest, aby koła samolotu nie zablokowały się podczas przemieszczania na platformę. Winda przenosi samolot na poziom lotniska, gdzie jest on przejmowany przez system startu. To również odbywa się poza makietą.

System startu składa się z dwóch cienkich prętów, z których każdy jest zamontowany na wózkach dwóch kompaktowych modułów CKK. W ten sposób można pochylić model samolotu do przodu do lądowania. Aby tego dokonać, pręty przesuwają się do dwóch otworów z tyłu samolotu i podnoszą go na wysokość, na której rozpoczyna się podejście do lądowania. Moduły kompaktowe są połączone z osią liniową pod pasem startowym, która przemieszcza samolot do przodu. Gdy okno znajdzie się na odpowiedniej wysokości rozpoczęcia podejścia do lądowania, samolot rozpoczyna schodzenie w kierunku lotniska.

Technologia przemieszczeń liniowych firmy Bosch Rexroth została wybrana dzięki jej trwałości eksploatacyjnej oraz precyzji w połączeniu z szerokim zakresem produktów w ofercie. Komponenty dostarczane przez specjalistę w zakresie napędów i sterowań nie są przecież wykorzystywane w ich naturalnym otoczeniu przemysłowym. Friedrich-Wilhelm Dülm, przedstawiciel handlowy w dziale techniki przemieszczeń liniowych w północnych Niemczech jest zadowolony z rezultatu – Największym wyzwaniem w czasie realizacji tego projektu było znalezienie odpowiednich komponentów do tego niezwykłego zastosowania. Dzięki doskonałym relacjom zawodowym z dyrektorem ds. technicznych Miniatur Wunderland, odpowiednie rozwiązania udało się wytypować w szybki i łatwy sposób.

Po wykonaniu ponad miliona operacji startów i lądowań, obsługa makiety oraz Friedrich-Wilhelm Dülm to nie jedyne osoby, które doceniają bezproblemowy ruch na lotnisku Knuffingen – Wysoka precyzja i trwałość naszych komponentów pozwala startować i lądować tym samolotom przez 365 dni w roku – ku uciesze licznych odwiedzających.

www.boschrexroth.pl

source: Bosch Rexroth

Keywords

bosch, Bosch Rexroth, branża lotnicza, Lotnisko Knuffingen, przemysł lotniczy, Technologia przemieszczeń liniowych

Related articles

  • OMRON wprowadza na rynek mobilnego robota LD-250
  • Inteligentne sieci dystrybucyjne odpowiedzią na wyzwania jutra
  • Targi ITM nie zwalniają tempa
  • Nagroda Główna za Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji 2019 dla WObit
  • LUMENexpo 2019 zakończone sukcesem

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
10 Dec Training

SEM920.2 Szkolenie: Diagnostyka i serwis dla użytkowników końcowych

Kraków 10–11 December 2019
10 Dec Training

SEM920.2 Szkolenie: Diagnostyka i serwis dla użytkowników końcowych

Poznań 10–11 December 2019
12 Dec Training

Dyrektywa maszynowa w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Grudziądz 12–13 December 2019
12 Dec Training

SEM920.2 Szkolenie: Diagnostyka i serwis dla użytkowników końcowych

Warszawa 12–13 December 2019
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP