Nowy ośrodek ABB Ability Collaborative Operations dla klientów z branży wydobywczej
Materiał prasowy print
Collaborative Operations Center (COC) w Vasteras zapewni analizy prognozujące i kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) pozwalające usprawnić procesy oraz zwiększyć bezpieczeństwo i rentowność przedsiębiorstw. Ośrodek może zdalnie obsługiwać także polskich klientów.
COC „łączy” systemy, oprogramowanie i usługi używane przez klientów z personelem ABB. Ośrodek świadczy takie usługi optymalizacji, jak monitoring systemu sterowania 800xA, monitoring działania pętli regulacyjnych (Loop Monitoring), cyberbezpieczeństwa (Cyber Security Monitoring), a także górniczych maszyn wyciągowych (Mine Hoist Monitoring) i napędów. Wymiana informacji w oparciu o bezpieczny dostęp i zdalną pomoc techniczną pozwoli właścicielom zakładów poprawić ogólną wydajność.
Jak COC funkcjonuje w praktyce? Czujniki i systemy o krytycznym znaczeniu przesyłają dane dotyczące m.in. stanu i funkcjonowania urządzeń klienta do ośrodków COC, gdzie analizowane są w trybie 24/7. Uzyskane wyniki i specjalistyczne analizy pozwalają inżynierom szybko zdiagnozować potencjalne problemy, udzielić rad w zakresie serwisu prewencyjnego i zalecić działania zwiększające wydajność.
Nowy ośrodek będzie oferować niedawno wprowadzoną usługę optymalizacji maszyn wyciągowych. Usługa jest wspierana przez specjalistyczne oprogramowanie, które zbiera i analizuje dane z maszyn wyciągowych (w tym z silnika, układu hydraulicznego i hamulców). Dane są na bieżąco przetwarzane, aby móc identyfikować, analizować i ustalać priorytety dla problemów, z jakimi borykają się konkretne urządzenia. System z wyprzedzeniem informuje klienta i personel ABB o możliwych nieprawidłowościach, ułatwiając w ten sposób podjęcie szybkich działań. Usługa skraca więc czas nieplanowanych przestojów urządzeń oraz zwiększa bezpieczeństwo i niezawodność systemów.
Ośrodek w Vasteras będzie obsługiwał klientów ABB z branży wydobywczej i współpracował z innymi ośrodkami COC na całym świecie, zwiększając tym samym możliwości wsparcia.
– Dzięki naszej globalnej sieci ośrodków Collaborative Operations możemy wejść na zupełnie nowy, cyfrowy poziom obsługi klienta – powiedział Mikael Ingo, dyrektor biznesu ABB Process Industries w regionie Europy Północnej. – Nasze rozwiązania oferują rzeczywiste korzyści wynikające z cyfryzacji, dostarczając zaawansowane dane analityczne dotyczące działalności i zarządzania, które pozwalają dostrzegać istotne szczegóły, poczynając takich kwestii, jak konieczność smarowania silnika, a kończąc na określeniu, który zakład danego przedsiębiorstwa działa najbardziej efektywnie i dlaczego.
ABB systematycznie rozwija swoją sieć ośrodków Collaborative Operations, obsługujących klientów z sektorów wydobywczego, celulozowo-papierniczego oraz metalurgicznego. W 2017 roku zostało otwartych pięć nowych tego typu jednostek. W 2018 roku, oprócz ośrodka w Västerĺs, firma planuje inaugurację kolejnych COC, umożliwiających obsługę klientów na całym świecie zgodnie z podejściem „Follow-the-sun”.
O firmie ABB
ABB jest technologicznym liderem w produktach elektryfikacji, robotyce i systemach napędowych, automatyce przemysłowej i sieciach energetycznych, obsługującym klientów z sektora użyteczności publicznej, przemysłu oraz transportu i infrastruktury na całym świecie. Kontynuując ponad 130-letnią historię innowacji, obecnie ABB tworzy przyszłość cyfryzacji w oparciu o dwie czytelne wartości: dostarczanie energii elektrycznej z dowolnego źródła do dowolnego punktu poboru oraz automatyzacja przemysłu od etapu pozyskania zasobów naturalnych po gotowe wyroby. Jako sponsor tytularny Formuły E, w której startują wyłącznie sportowe samochody elektryczne, ABB przesuwa granice elektromobilności, wpływając na zrównoważoną przyszłość. Grupa ABB zatrudnia około 135 000 pracowników w ponad 100 krajach świata.
source: ABB