2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Nowy prezes Mitutoyo Europe przedstawia precyzyjny plan rozwoju

Materiał prasowy print

Friday August 01 2025
Nowy prezes Mitutoyo Europe - Ray Penny
Tweet

Ray Penny, niedawno mianowany prezesem Mitutoyo Europe, jest pierwszym od 57 lat nie-Japończykiem piastującym to stanowisko. Zmiana kierownictwa oznacza początek nowej ery charakteryzującej się odświeżoną strategią, która wyznacza ambitny kierunek rozwoju tej dynamicznej firmy - zarówno poprzez kontynuację wieloletnich sukcesów na rynku metrologii, jak i poszukiwanie nowych ścieżek wzrostu przy wykorzystaniu nieco innej perspektywy.

Mitutoyo Corporation, z siedzibą główną w Japonii, to uznana firma w dziedzinie metrologii, znana ze stałego zaangażowania w obszarze precyzyjnych pomiarów i innowacji. Opierając się na długiej i pełnej sukcesów tradycji, firma zdobyła pozycję światowego lidera, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom pomiarowym oferowanym dla różnych gałęzi przemysłu. Na rynku europejskim Mitutoyo to znaczący gracz, który zbudował silną sieć oddziałów, biur sprzedaży i centrów serwisowych na całym kontynencie, zapewniając bezproblemową obsługę klientów z różnych sektorów.

Choć Ray Penny dopiero niedawno objął funkcję prezesa Mitutoyo Europe, nie jest nowicjuszem w firmie. Karierę rozpoczął w 1986 r. jako technik serwisowy w Wielkiej Brytanii, a następnie obejmował kolejne stanowiska w serwisie terenowym oraz w działach sprzedaży i wsparcia technicznego, ostatecznie awansując na stanowisko menedżera ds. sprzedaży eksportowej w Wielkiej Brytanii. W 2017 r. został mianowany dyrektorem zarządzającym Mitutoyo UK, oraz członkiem zarządu Mitutoyo Europe. Obecnie jako prezes Mitutoyo Europe odpowiada za działalność firmy w całym regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

Taki rozwój kariery świadczy o możliwościach oferowanych przez Mitutoyo, które w dużej mierze opierają się na korporacyjnej filozofii awansowania wewnętrznego i wspierania młodych talentów w przyjaznym środowisku pracy.

– Chyba jestem dobrym przykładem tego podejścia – mówi R. Penny. – Jestem dumny ze swoich osiągnięć i z tego, że jestem częścią Mitutoyo. Czuję się mocno związany z firmą, ale nigdy nie traktuję tego jako coś oczywistego. Niezależnie od roli, jaką tu pełnisz, musisz wykazać się zaangażowaniem.

Europejskie podejście – rozszerzenie zakresu odpowiedzialności

Raya Penny´ego na całą Europę oznacza konieczność zrozumienia różnic kulturowych w sposobie pracy w poszczególnych krajach — zarówno wewnątrz organizacji, jak i w kontaktach z klientami oraz siecią dealerów, co - jak sam podkreśla - stanowi silną motywację do szybkiej nauki.

Chociaż Mitutoyo Europe ma nowego prezesa, to z punktu widzenia naszych dealerów i klientów wszystko działa jak zwykle. Jednym z wyraźnych powodów, dla których po raz pierwszy powierzono to stanowisko Europejczykowi, jest wdrożenie strategicznej zmiany w strukturze Mitutoyo zakładającej bardziej lokalne i regionalne spojrzenie na rynek. – Nie zamierzam wprowadzać rewolucyjnych zmian, bo jesteśmy bardzo dobrze prosperującą firmą, ale nasze biuro główne w Japonii oczekuje, że europejska struktura będzie działać lokalnie, szybko i elastycznie, dostosowując się do dynamicznych zmian na tym rynku – podkreśla Ray Penny.

Jest to jedno z głównych założeń aktualnego średnioterminowego planu zarządzania Mitutoyo Europe na lata 2024-2029, który wpisuje się w globalną strategię «Vision 100». Jej realizacja przypada na rok 2034 czyli setną rocznicę powstania firmy. Cel «Vision 100» jest jasno określony: utrzymanie przewodnictwa w kształtowaniu przyszłości metrologii.

Orientacja na rynek

– Jednym z kluczowych celów naszego średnioterminowego planu zarządzania jest przekształcenie Mitutoyo Europe w organizację zorientowaną na rynek i oczekiwania klientów. Mam na myśli osiągnięcie takiego poziomu, na którym dokładnie rozumiemy potrzeby rynku - zarówno obecne, jak i przyszłe. Te informacje przekazujemy następnie do naszego zespołu badawczo-rozwojowego w Japonii. Pomysły na nowe produkty powinny pochodzić właśnie z rynku, dlatego powołaliśmy europejski dział marketingu regionalnego – mówi Ray Penny.

Istnieją istotne różnice między rynkami metrologii w Japonii i Europie. Choć oba obsługują wszystkie sektory przemysłu, to na przykład branża półprzewodników jest znacznie bardziej rozwinięta w Japonii, podczas gdy w Europie silną pozycję mają: przemysł lotniczy i sektor medyczny.

– Ważne jest również, by nie zapominać o tradycyjnych sektorach, które także się zmieniają. Otwarcie naszego centrum badawczo-rozwojowego dla sektora półprzewodników (ang. Semiconductor Competence Centre) w Veenendaal w Holandii to duży krok naprzód, ale nie możemy tracić z oczu zmieniających się potrzeb naszych kluczowych branż – dodaje.

Automatyzacja przyszłości

Umiejętny i ukierunkowany rozwój produktów ma kluczowe znaczenie zarówno dla nowych, jak i tradycyjnych sektorów, a nowy prezes wskazał automatyzację jako jeden z priorytetowych obszarów zainteresowania.

– Oczywiście jesteśmy już aktywni w obszarze automatyzacji, ale widzimy tu duży potencjał przyszłego wzrostu. Mitutoyo oferuje szerokie portfolio rozwiązań - od narzędzi ręcznych, po najnowocześniejsze współrzędnościowe maszyny pomiarowe oraz systemy optyczne, wizyjne i pomiaru kształtu, a także rozwiązania pośrednie. Jednak w niektórych niszach konkurujemy z wyspecjalizowanymi graczami, dlatego musimy szukać sposobów na poszerzenie naszej przewagi konkurencyjnej, a jednym z takich kierunków są zautomatyzowane pomiary wykonywane bezpośrednio na linii produkcyjnej w czasie rzeczywistym – mówi prezes.

Kolejnym obszarem rozwoju w Europie jest działalność OEM Mitutoyo, w ramach której firma dostarcza swoje rozwiązania do bezproblemowej integracji z produktami innych producentów. Dostarczanie producentom OEM soczewek lub czujników Mitutoyo pozwala skrócić czas wprowadzenia produktu na rynek oraz ograniczyć koszty i wyzwania związane z produkcją we własnym zakresie. Firma mocno koncentrowała się na tym segmencie w ciągu ostatnich dwóch lat, notując już pierwsze pozytywne sygnały i znaczące sukcesy.

Styl i funkcjonalność

Aby zapewnić firmie i klientom możliwość korzystania z opisanych wcześniej zmian i przyszłych innowacji, Ray Penny będzie musiał się oprzeć na całym swoim doświadczeniu i wiedzy, przy czym kluczowe będzie tu odpowiednie zarządzanie. Oto jak sam określa swój styl przywództwa:

– Jestem bardzo skoncentrowany, ale też otwarty – mówi. – Zespół rozumie swoją rolę i wie, jakie cele ma osiągnąć, a ja ufam, że je zrealizuje. Oczywiście na wyższym szczeblu trzeba podejmować strategiczne decyzje, ale potrafię słuchać i wierzę, że otwarte podejście przynosi lepsze rezultaty. To również sprzyja motywacji i pozwala zatrzymać talenty, co na dzisiejszym rynku pracy jest niezwykle istotne – dodaje Ray Penny.

– Wiemy, jakie są nasze silne strony - jesteśmy firmą metrologiczną, której nazwa od razu kojarzy się w branży z precyzyjnymi pomiarami. To marka zbudowana na fundamentalnych wartościach japońskiego biznesu: organizacji, efektywności, postępie i strukturze. Nie możemy oczywiście spoczywać na laurach, ale te zasady służyły nam dobrze przez 91 lat. Mitutoyo Europe obecnie utrzymuje stabilny poziom przychodów rocznych, co należy uznać za sukces, biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą i polityczną. Niemniej jednak stawiamy sobie ambitne cele, które wymagają kreatywności na wszystkich poziomach organizacji – – dodaje Ray Penny.

Subtelne, ciepłe usposobienie Raya Penny´ego idzie w parze z dużym optymizmem i zaangażowaniem. Europa już dziś stanowi istotną część globalnych przychodów Mitutoyo, a nowy prezes jest przekonany, że 2/3dalszy rozwój w regionie EMEA jest w zasięgu ręki. Biorąc pod uwagę jego doświadczenie - zarówno w Mitutoyo, jak i na rynku pomiarów precyzyjnych - można śmiało założyć, że firma osiągnie wyznaczone cele w nadchodzących latach.

source: Mitutoyo Europe

Related articles

  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”
  • Bezpieczeństwo w centrum dyskusji Kongresu Polska Moc Biznesu
  • Enkoder safety od ifm electronic – precyzja i funkcjonalność dla maszyn mobilnych

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP