Prima Power wprowadziła nowe rozwiązania w diagnostyce maszyn
Materiał prasowy print
Obecnie, przedsiębiorstwa z branży przemysłowej stoją przed wyzwaniem wprowadzania coraz to nowszych rozwiązań w swoich zakładach. Jednym z nich jest Prima Power, która wdrożyła technologię Remote Care, czyli zdalny monitoring pracy maszyn. Od teraz wszystkie urządzenia producenta będą wyposażone w oprogramowania mające na celu zdalne monitorowanie pracy sprzętu. Przełoży się to nie tylko na wydajność produkcji, ale również pomoże zapobiegać nieplanowanym przerwom i przestojom w jej procesie. Takie rozwiązanie skierowane jest przede wszystkim do firm, dla których jakość i bezpieczeństwo produkcji stanowią priorytet. Zaspokajanie potrzeb klienta dzięki fachowej wiedzy i najnowocześniejszym technologiom to w dzisiejszym, dynamicznie rozwijającym się świecie obowiązek.
Przemysł w ostatnich latach przeszedł ogromną metamorfozę, maszyny o dużych gabarytach, składające się z ciężkich elementów, zostają zastępowane nowoczesnymi, w kompaktowych obudowach. Przez ponad 100 lat schemat naprawy maszyn do obróbki blachy wyglądał niemal tak samo. Maszyna przestawała działać, serwisanci podróżowali na miejsce w celu identyfikacji i diagnozy problemu, zamawiali uszkodzony element i dopiero po uzyskaniu odpowiedniej części, naprawiali maszynę.
Obecnie w czasach Industry 4.0 każde duże przedsiębiorstwo dąży do połączenia wszystkich swoich procesów w jeden zintegrowany system. Prima Power, wychodząc na przeciw oczekiwaniom rynkowym, wprowadziła w ramach Industry 4.0 system „Remote Care”, który analizuje na bieżąco pracę maszyny, skraca proces serwisowy, poprzez analizę pracy sprzętu, pozwala zapobiegać jego uszkodzeniu oraz zwiększa bezpieczeństwo.
– Usługa monitorowania maszyny „Remote Care” zapewnia systematyczne i planowane przeglądy serwisowe oraz przyśpiesza rozwiązywanie problemów z nią związanych. System zdalnego monitorowania zbiera dane z maszyny, rejestruje historię jej pracy, dane dotyczące wykorzystania komponentów oraz historię pojawiających się alarmów. Dane te są zapisywane w naszej bazie danych. Zebrane informacje są następnie wykorzystywane do generowania raportów wydajności. Zawierają one podział całkowitego czasu bezczynności na awarie i inne przestoje oraz analizę alarmów i stanu maszyny. Na prośbę klienta specjaliści Prima Power przeanalizują dane, przygotują podsumowanie i zalecą działania, mające na celu poprawę ogólnej wydajności procesu produkcyjnego – mówi Roman Padewski, dyrektor zarządzający Prima Power Central Europe.
Grupa Prima Power dzięki wprowadzeniu technologii „Remote Care” jest w stanie zdiagnozować niepokojące działania i zapobiegać usterkom z wyprzedzeniem. W krytycznym przypadku klient może zostać poinformowany o problemie, co pozwala uniknąć awarii maszyny. Wszystkie informacje o pracy maszyny przesyłane są do chmury – dostęp do nich mają tylko uprawnione i wykwalifikowane osoby. Wbudowany w maszynie firewall zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo wszystkich przechowywanych danych.
source: Prima Power