Schneider Electric wśród 100 najbardziej etycznych firm świata
Materiał prasowy (Schneider Electric) print
Schneider Electric został uznany za jedną z najbardziej etycznych firm według Ethisphere Institute, światowego lidera w definiowaniu i rozwijaniu standardów etyki biznesowej. Dziewiąty rok z rzędu Schneider Electric jest doceniany za długoterminowe zaangażowanie w rozwijanie etycznego biznesu.
– W Schneider Electric nie idziemy na kompromis, jeśli chodzi o etykę. Wykraczamy znacznie poza prostą zgodność z wymogami regulacyjnymi lub prawnymi. – mówi Emmanuel Babeau, Deputy CEO & CFO, Schneider Electric. – Fakt, że już dziewiąty rok z rzędu znaleźliśmy się wśród 100 najbardziej etycznych firm na świecie motywuje nas do jeszcze cięższej pracy. Rok w rok, mobilizujemy się, aby przyjmować nowe wzorce w zakresie etyki na wszystkich poziomach organizacji i w całym naszym ekosystemie. Nasz “Kodeks Postępowania” (Principles of Responsibility) zostanie zaktualizowany w pierwszej połowie tego roku. Towarzyszyć mu będzie szeroko zakrojony program szkoleń dla wszystkich pracowników. To z pewnością jeszcze bardziej podniesie “poprzeczkę etyczną” – dodaje.
Długoterminowe działania to podstawa
Nagroda w prestiżowym rankingu Ethisphere Institute otrzymywana rok rocznie od dziewięciu lat to wynik długoterminowych działań, zapoczątkowanych w 2002 roku, kiedy Schneider Electric wprowadził swój kodeks postępowania „Zasady Odpowiedzialności” (Principles of Responsibility). Sześć lat później firma, w 2008 roku firma rozpoczęła program “Odpowiedzialność i etyczna dynamika” (Responsibility & Ethical Dynamics), promujący zaangażowanie pracowników. Program pełni rolę wskaźnika etyki w systemie do pomiaru wyników firmy, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój – Schneider Sustainability Impact (SSI).
W zeszłym roku, w program SSI, w kategorii “Prawa człowieka i środowisko” (Human Rights and Environment), Schneider Electric zaangażował 155 dostawców, a do 2020 roku zamierza wprowadzić te działania u 300 kolejnych.
Nowe wyzwania i etyka cyfrowa
Poza Schneider Sustainability Impact (SSI), Schneider Electric wprowadza wiele innych rozwiązań. W czerwcu 2018 roku dla wszystkich dostawców, podwykonawców i klientów, którzy mogli doświadczyć lub być świadkami nieetycznych zachowań ze strony Schneider Electric – wprowadzono system alarmowy “Green Line”. Dzięki temu zewnętrzni kontrahenci mogą w prosty sposób – online – zgłaszać takie sytuacje. System alarmowy “Green Line” jest odzwierciedleniem wewnętrznego systemu Schneider Electric “Red Line”.
Innym przykładem działań na rzecz etycznego biznesu są szkolenia w zakresie zwalczania korupcji. Do tej pory przeszkolono 68% pracowników z działów sprzedaży, zakupów i finansów. Do końca przyszłego roku mają zostać przeszkoleni wszyscy pracownicy. W zeszłym roku rozpoczęła się także “Kampania na rzecz uczciwości w biznesie” (Business Integrity Campaign), która objęła wszystkich pracowników firmy. W tym samym czasie uruchomiono również projekt przeciwdziałania przemocy.
Aby jeszcze lepiej odpowiadać na współczesne wyzwania, w tym roku Schneider Electric uzupełni swój Statut Etyki (Ethics Charter) o rozdział “Etyka Cyfrowa” (Digital Ethics), który nakreśli etyczne zasady, dotyczące ochrony danych, w tym m.in. określi etykę korzystania z danych w projektach, związanych ze sztuczną inteligencją.
source: Schneider Electric