Siemens dołącza do projektu Mercedes-Benz „Girls Go Technology"
Materiał prasowy print
Projekt „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię", to skierowany do młodych Jaworzanek program Mercedes-Benz Manufacturing Poland. Wartość programu dostrzegła firma Siemens i wspólnie z Mercedesem poprowadziła warsztat na temat Przemysłu 4.0. Dziewczyny z Jawora znalazły się w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
„Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię" to program stworzony z myślą o młodych dziewczynach, uczennicach liceów i techników Powiatu Jaworowskiego, które z okna swojego pokoju widzą budującą się fabrykę Mercedesa w Jaworze. To dla nich Mercedes zorganizował cykl warsztatów poświęconych technologiom i cyfryzacji, we współpracy z Geek Girls Carrots, Randstad Polska, Politechniką Wrocławską – Wydziału Techniczno-Przyrodniczy w Legnicy oraz WSSE „INVEST-PARK" i Klastra Edukacyjnego Invest in EDU. W listopadzie do grona partnerów dołączyła firma Siemens.
– Naszym celem jest zaszczepienie w dziewczynach przekonania, że nauki ścisłe są dla nich. Dzięki naszym warsztatom dziewczyny naprawdę „oswajają" technologię, mogą poznać i zrozumieć rozwiązania, które rewolucjonizują współczesny przemysł. Cieszę się, że nasz projekt zyskał nowego partnera, firmę Siemens, z którym łączy nas przekonanie, że kobiet w przemyśle jest zdecydowanie za mało, że ich potencjał pozostaje niewykorzystany – powiedziała dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji marketingowej i relacji zewnętrznych MBMPL.
W listopadzie odbył się czwarty z serii pięciu warsztatów tegorocznej edycji. Po sztucznej inteligencji, tworzenia stron internetowych i business planów przyszedł czas na „oswojenie" zagadnień związanych z cyfryzacją i digitalizacją produkcji. Uczestniczki dowiedziały się m.in. jak w przemyśle wykorzystuje się wirtualną rzeczywistość (ang. virtual reality, VR) oraz czym jest „cyfrowy bliźniak", wykorzystywany w przemyśle do projektowania i budowy pojazdów oraz linii technologicznych. Za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality, AR) mogły odwiedzić „smart factory" i zobaczyć, jak wszystkie te rozwiązania stosuje się w praktyce.
– Przemysł i produkcja bardzo się zmieniają. Przemysł 4.0, czyli czwarta rewolucja przemysłowa, to fascynująca przygoda, w której nie może zabraknąć kobiet. Wspólnie z Mercedes-Benz Manufacturing Poland edukujemy młode dziewczyny i pokazujemy im, że nauki ścisłe i inżynieria to obszary, w których mogą realizować swoje aspiracje i marzenia – powiedział Cezary Mychlewicz, dyrektor ds. marketingu branż przemysłowych w Siemens.
„Girls Go Technology" nie jest pierwszym edukacyjnym projekt dla kobiet, w który zaangażowany jest Siemens. Firma jest pomysłodawcą programu „Inżynierki 4.0", skierowanego do studentek uczelni technicznych, którego celem jest zwiększenie ich kompetencji cyfrowych w obszarze Przemysłu 4.0. W ramach projektu odbywają się m.in. warsztaty prowadzone przez ekspertów od technologii przemysłowej, finansów w przemyśle i komunikacji. Do partnerstwa w projekcie „Inżynierki 4.0" została również zaproszona spółka Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
– „Girls Go Technology" zaszczepia fascynację naukami ścisłymi w uczennicach szkół średnich, „Inżynierki 4.0" ośmielają studentki, do tego by odważnie sięgały po stanowiska w branży przemysłowej. Wierzę, że wspólnie przygotowujemy nowe pokolenie specjalistek od nowych technologii – powiedziała dr Ewa Łabno-Falęcka.
Pierwsza edycja programu „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię" kończy się w tym roku. Projekt będzie kontynuowany także w 2019 r. Nabór nowych uczestniczek odbędzie się już w styczniu, a cykl warsztatów potrwa od lutego do czerwca.
source: Daimler