2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Supply chain czy supply change? O tym, jak monitorować zmiany w łańcuchu dostaw opowie Nicole DeHoratius na Masters&Robots

Materiał prasowy print

Wednesday July 27 2022
Supply chain czy supply change? O tym, jak monitorować zmiany w łańcuchu dostaw opowie Nicole DeHoratius na Masters&Robots
Tweet

Ostatnie lata nie były łatwym czasem dla logistyki. Wybuch pandemii COVID-19 dosłownie sparaliżował światowe łańcuchy dostaw, a wojna w Ukrainie pogłębia problem utrzymania ich ciągłości. Nie dziwi więc, że specjaliści zajmujący się tym obszarem żyją pod ogromną presją, każdego dnia starając się, aby produkt dotarł we właściwe miejsce – w umówionym czasie i w odpowiedniej ilości. A co jeśli na którymś z etapów dojdzie do spiętrzenia? Czy branża logistyczna może przygotować się na nieprzewidziane sytuacje i globalne katastrofy? O tym, jak monitorować zmiany w łańcuchu dostaw, opowie podczas konferencji Masters&Robots Nicole DeHoratius w wystąpieniu zatytułowanym „Niski koszt i niezawodność? Strategiczny przewodnik dla łańcucha dostaw przyszłości”.

Nicole DeHoratius jest ekspertką w zarządzaniu operacjami detalicznymi. Jako członkini wydziału Booth School of Business Uniwersytetu Chicago publikowała między innymi w Harvard Business Review. W 2001 roku dołączyła do Chicago Booth i od tego czasu wykłada zarządzanie operacyjne oraz zarządzanie łańcuchem dostaw w firmach na całym świecie. Szkoli liderów największych potentatów (m.in.: McDonald's, Procter & Gamble, Target, Ulta Beauty, Walmart). Zdobyła nagrodę Rotman School of Management Teaching Award w 2015 i 2016 roku. Pracując dla Hugo Boss (razem z Nathanem Craigiem i Ananthem Ramanem), otrzymała nagrodę za najlepsze badania branżowe Ralph Gomory 2016.

Już 21-22 września podczas 6. edycji konferencji Masters&Robots organizowanej przez Digital University będzie można wysłuchać jej wystąpienia. W jakim stopniu firmy korzystają z nowoczesnej technologii, by monitorować dostawy oraz analizować zachowania konsumenckie? Jakie narzędzia wykorzystują w swojej pracy? W jaki sposób przewidują zakłócenia i jak na nie reagują? Ekspertka opowie o tym, w jaki sposób największe światowe firmy radzą sobie z wyzwaniami dzisiejszej logistyki oraz o problemach, z którymi mierzą się obecnie menedżerowie odpowiedzialni za zarządzanie łańcuchem dostaw.

Globalna współpraca

Jednym z największych problemów dzisiejszej logistyki są nieprzewidziane zjawiska i wydarzenia, które oddziałują na branżę w skali światowej. Choć w obszarze łańcuchów dostaw wykorzystuje się planowanie awaryjne oraz techniki ograniczania ryzyka, mają one zazwyczaj charakter lokalny lub regionalny. Pandemia nauczyła nas jednak, że możemy mieć do czynienia ze zjawiskami globalnymi, które wpływają na podaż i popyt. Niewiele firm przygotowało się na taką skalę zakłóceń w obszarze logistyki, są jednak wyjątki – giganci np. Walmart czy Home Depot – które miały opracowany scenariusz awaryjny. Dzięki temu wiedzą, jak radzić sobie z zakłóceniami przekraczającymi wymiar regionalny i skanują rynek pod kątem możliwych utrudnień. Ich celem jest uniknięcie przerwania ciągłości dostaw kluczowych komponentów. Jednak, aby umożliwić takie działania, należy poszerzać współpracę między zainteresowanymi stronami oraz jednostkami rządowymi.

– Konieczne jest, aby specjaliści ds. zarządzania łańcuchem dostaw dostrzegli w systemie brak przejrzystości w zakresie tego, gdzie znajdują się zapasy, jakie produkty są potrzebne i kto jest w stanie je wytworzyć. Do tego niezbędna jest współpraca – także z jednostkami rządowymi. Nie ma jednej wszechwiedzącej osoby, która podejmuje decyzje w imieniu scentralizowanego łańcucha dostaw. Jeśli wszystkie te podmioty działają bez koordynacji, nie będziemy mieli optymalnego rozwiązania. Zdarza się jednak, że firmy mówią rządowi: „Zamierzamy współpracować na potrzeby tej sytuacji (np. pandemii). Wprawdzie później przestaniemy, ale teraz będziemy działać razem, aby upewnić się, że nasze zasoby są efektywnie alokowane”. I to jest wspaniałe zjawisko – mówi DeHoratius. 

Zmiana podejścia

Najważniejsze z punktu widzenia współczesnego łańcucha dostaw jest wypracowanie kompromisu między kosztami a szybkością reakcji. Większość firm skupia się na osiągnięciu możliwie najniższego kosztu jednostkowego towaru. Dlatego wielu producentów ulokowanych jest właśnie w Azji, gdzie koszty pracy są niezwykle niskie, a przesyłka odbywa się drogą morską, która – choć niedroga – trwa miesiącami. Wszystkie te organizacje koncentrują się na budowaniu taniego łańcucha dostaw, aby wytwarzać towary sprzedawane po niskich cenach. DeHoratius zachęca do odwrócenia tej logiki. Według niej warto oszacować koszty responsywności, czyli skrócenia czasu realizacji dostaw. Załóżmy, że mamy dane dotyczące kosztów pracy oraz ceny surowców. To, czego nam brakuje, a co naprawdę trudno oszacować, to wartość responsywności. Jak określić koszt niedoboru towaru lub koszt posiadania dodatkowych zapasów? Skąd brać takie wskaźniki i jak je odczytywać? Sądzę, że menedżerowie ds. łańcucha dostaw docenią zwinne rozwiązania - nawet, gdy będą musieli zapłacić za nie więcej. Umowa z dostawcą, który będzie w stanie zareagować na zmianę za każdym razem, gdy zajdzie taka potrzeba, stanie się niezbędna. – dodaje ekspertka.

Trendy i zmiany w łańcuchach dostaw

Centra dystrybucyjne w Europie i niektórych częściach Azji postawiły na zaawansowane rozwiązania z obszaru robotyki oraz silną automatyzację. Przykładowo Walmart wprowadził na rynek robota, który liczy przedmioty i wspiera w uzupełnianiu zapasów. Inne firmy stosują automatyzację w swoich centrach logistycznych, aby pomóc w kompletowaniu zamówień i pakowaniu produktów dla konsumenta końcowego. Aktualnie obserwujemy naprawdę duży wzrost popytu w zakresie towarów konsumpcyjnych oraz spadek zapotrzebowania na dobra trwałe i produkty przemysłowe – szczególnie w branży odzieżowej. Co z tego wynika? Nie tylko zmiany w długoterminowych strategiach zarządzania łańcuchami dostaw, ale także w całej branży przemysłowej, która będzie zmuszona odbudować się w krótkim czasie.

www.mastersandrobots.tech

source: Masters&Robots

Keywords

automatyka, Masters and Robots, supply chain

Related articles

  • Jak często należy wykonywać serwis pompy ciepła? Komu go zlecić?
  • Grupa RENEX zaprezentowała premierową Linię Produkcyjną REECO podczas Targów Productronica 2025
  • Grupa RENEX na Warsaw Industry Week 2025 – kompleksowe rozwiązania dla przemysłu elektronicznego
  • CHARX control modular: Sterownik ładowania pojazdów elektrycznych, który spełnia rosnące wymagania rynku
  • Sprężone powietrze pod pełną kontrolą – jak komponenty od ifm electronic pomagają zredukować straty w fabrykach?

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
11 Dec Training

Combo - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe - efektywna ocena zgodności i ocena ryzyka maszyn

Wrocław 11–19 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP