2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

W Siemensie powstaje stażowy zespół sprzedażowy działający w oparciu o metody agile

Materiał prasowy (Siemens) print

Monday September 02 2019
W Siemensie powstaje stażowy zespół sprzedażowy działający w oparciu o metody agile
Tweet

W Siemensie utworzony został stażowy zespół wsparcia sprzedaży dla branży Digital Industries wykorzystujący podejście Agile. Zespół został zbudowany w oparciu o zasoby – wiedzę i doświadczenie – nie tylko Siemensa, ale także firm partnerskich, takich jak Brainhint z kompetencjami w obszarze IT, Big Data i sztucznej inteligencji, Efekt-Automatyka integrator systemów automatyki, firma szkoleniowa EMT-Systems oraz Grupa CIECH, wnosząca doświadczenie klienta końcowego.

Siłą zespołu, złożonego przede wszystkim z ludzi młodych, jest jego dynamika oparta na nowoczesnym, zwinnym podejściu do projektów.

– Misją Siemensa jest automatyzacja i digitalizacja świata wokół nas dzięki innowacyjności i zastosowaniu nowych pomysłów. Zespół wsparcia sprzedaży wykorzystywać będzie zwinne, stosowane m.in. w startupach, metody projektowe polegając na zasobach całej organizacji, jej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu – mówi Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska.

Pierwsze trzy miesiące funkcjonowania zespołu zostały przewidziane na wewnętrzne, kilkutygodniowe praktyki pracowników. Dla każdej z osób zaplanowano indywidualną ścieżkę dwóch lub trzech funkcji, w których będzie się szkolić, nabywając praktycznej wiedzy o działaniu produktów i usług dostarczanych przez Siemens Polska. Przewidziane zostały również jednodniowe szkolenia produktowe oraz warsztaty i szkolenie dotyczące zwinności w zespole. Dodatkowo cykl warsztatów Design Thinking stworzy podstawy kreatywnego myślenia, innowacyjnego podejścia do pojawiających się wyzwań oraz współkreacji rozwiązań razem z klientem. Zaplanowano także spotkania, podczas których zespół będzie wymieniał się zdobytymi doświadczeniami i informacjami. Celem działań przewidzianych na pierwszy kwartał jest ukształtowanie zespołu, w którym każdy z pracowników będzie posiadał zindywidualizowane kompetencje, tak, aby w przyszłości mogły one być wykorzystywane w dążeniu do wspólnego celu.

W nowopowstałym w Siemensie zespole sprzedaży dużą wagę przykładać się będzie do kompetencji miękkich, takich jak, komunikacja, efektywność osobista, zarządzanie zmianą.

– Ważną cechą zespołu będzie „samoorganizacja”, która oznacza, że zespół samodzielnie decyduje o tym, jakie zadania podejmowane są do osiągnięcia wskazanego przez zarząd celu. Zespół sam będzie przydzielał zasoby oraz definiował obszary rynku i tworzył listy klientów, którymi się zajmie – mówi Piotr Grychtoł, pełniący w projekcie rolę Scrum Mastera.

Scrum Master dba o to, aby zespół nie był ograniczany zewnętrznie w realizacji swoich pomysłów i posiadał pełną przestrzeń do testowania i eksperymentowania, pomaga w efektywnej organizacji pracy. Obserwuje zespół i jest odpowiedzialny za dopasowanie zadań do umiejętności jego członków, prowokuje do rozwoju kompetencji. Dynamicznie reaguje na nowe sytuacje na podstawie bieżących informacji zwrotnych od członków zespołu i jego otoczenia. Dba także o wymianę informacji pomiędzy pracownikami, takich jak poziom realizacji zadań, napotkane problemy i możliwości ich rozwiązania.

– Podczas codziennych spotkań obowiązkowym elementem jest pytanie o to, kto potrzebuje w swojej pracy pomocy, jakiego rodzaju ma być to pomoc i jaki to będzie miało wpływ na resztę zespołu. Zespół koryguje swoje prace w zależności od zgłoszonych potrzeb – mówi Piotr Grychtoł.

W sprzedaży cyfrowych produktów technologicznych konieczne są przede wszystkim wiedza, doświadczenie oraz umiejętność ofertowania usług i produktów. W świecie Industry 4.0 konieczne jest także łączenie kompetencji w wielu obszarach, takich jak automatyka przemysłowa, sieci, produkty i usługi z zakresu IT, usługi chmurowe, analizy Big Data, sztuczna inteligencja. Nowoutworzony w Siemensie zespół wiązać będzie umiejętności sprzedażowe z empatycznym myśleniem przez pryzmat korzyści klienta końcowego. Połączenie różnorodnych kompetencji z obszaru digitalizacji oraz podejścia uwzględniającego szerszą perspektywę, także od strony klienta, wymagało zbudowania konsorcjum. Dlatego w projekcie tym oprócz Siemensa biorą udział partnerzy i klienci, tacy jak Brainhint, Efekt-Automatyka, EMT-Systems oraz Grupa CIECH. .

– Istotna jest dla nas praca nad wzajemnym zaufaniem, zaangażowanie, odpowiedzialność i nastawienie na rezultat. Będziemy obserwować i nazywać proces zespołowy, który się między nami toczy: forming, storming, norming, performing – twierdzi Piotr Grychtoł.

http://www.siemens.pl

source: Siemens

Keywords

agile, Siemens

Related articles

  • Jak często należy wykonywać serwis pompy ciepła? Komu go zlecić?
  • Grupa RENEX zaprezentowała premierową Linię Produkcyjną REECO podczas Targów Productronica 2025
  • Grupa RENEX na Warsaw Industry Week 2025 – kompleksowe rozwiązania dla przemysłu elektronicznego
  • CHARX control modular: Sterownik ładowania pojazdów elektrycznych, który spełnia rosnące wymagania rynku
  • Sprężone powietrze pod pełną kontrolą – jak komponenty od ifm electronic pomagają zredukować straty w fabrykach?

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
11 Dec Training

Combo - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe - efektywna ocena zgodności i ocena ryzyka maszyn

Wrocław 11–19 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP