Większa wydajność dzięki Siemens Teamcenter 11
materiał prasowy print
Teamcenter jest najczęściej używanym systemem zarządzania cyfrowym cyklem życia na świecie i jest rozwijany przez oddział firmy Siemens odpowiedzialny za oprogramowanie do zarządzania cyklem życia produktu (PLM). Najnowsza wersja tego oprogramowania zawiera ulepszoną funkcjonalność interfejsu Active Workspace, nowe narzędzia do administracji i integracji, oraz nowe możliwości w zakresie zarządzania procesami projektowania oprogramowania jako integralnej części całego cyklu życia produktu. Inne ulepszenia dotyczą współpracy z dostawcami, zgodności i integracji ECAD z konfiguracją Teamcenter Rapid Start.
Cyklem życia aplikacji programowych zarządza się przy użyciu narzędzi do zarządzania cyklem życia aplikacji (ALM). Wykorzystując wielodomenowy mechanizm integracji, Teamcenter 11 oferuje teraz pełną integrację narzędzi ALM, danych i procesów w ramach środowiska PLM.
W rezultacie integracja ALM-PLM pozwala klientom zarządzać projektami oprogramowania poprzez holistyczny widok produktowy, zawierający mechaniczne i elektroniczne dane z systemów komputerowego wspomagania projektowania (MCAD i ECAD).
– By móc naprawdę sprawdzić produkt, trzeba uwzględnić oprogramowanie, które sprawia, że ten produkt działa – mówi Eric Sterling, wiceprezes Teamcenter. – Łączenie cyklu rozwoju oprogramowania z resztą cyklu życia produktu w Teamcenter pozwala naszym klientom upewnić się, że wszystkie obszary produktu pracują tak, jak powinny.
Kolejna funkcja Teamcenter 11 znacznie zwiększa wartość systemów PLM poprzez rozszerzenie funkcjonalności Active Workspace, intuicyjnego, bardzo wizualnego i spersonalizowanego środowiska umożliwiającego natychmiastowy dostępu do informacji.
Aby pomóc w planowaniu i przewidywaniu wydajności całego produktu, Teamcenter 11 oferuje teraz projektowanie systemowe i zarządzanie wymaganiami za pośrednictwem Active Workspace. Dzięki nowym „możliwościom architektonicznego modelowania systemów” oraz narzędziom do zarządzania procesem walidacji i weryfikacji, klienci mogą wyraźnie określić wydajność produktu względem określonych celów.
Konfiguracja Teamcenter Rapid Start PDM (zarządzanie danymi produktowymi) zawiera obecnie opcjonalne wsparcie dla integracji ECAD, co daje możliwość współdzielenia projektów i współpracy w ramach jednego środowiska PDM dla różnych obszarów domenowych.
Konfiguracja Teamcenter Rapid Start oferuje możliwości Teamcenter PDM w sposób szybki i ekonomiczny, i umożliwia użytkownikom Teamcenter 11 szybkie i łatwe przejście z PDM do pełnego Teamcenter PLM.
– Konfiguracja Teamcenter Rapid Start jest odpowiedniej wielkości rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw, by rozpocząć przygodę z PDM – podkreśla Eric Sterling. – Opierając się na możliwościach platformy Teamcenter 11, w tym prekonfigurowanych funkcjach zarządzania danymi multi-CAD i przepływami pracy, klienci mają wszystko, co jest niezbędne do rozpoczęcia pracy z PDM już dzisiaj, a jednocześnie czują się bezpieczni wiedząc, że w przyszłości mogą przejść na PLM.
Poprawiona wydajność i nowe narzędzia do zarządzania stanowią wartość biznesową, która przyciąga klientów rozważających przejście z Teamcenter 10 do 11.
Pewne dodane ulepszenia i funkcje sprawiają, że niektóre aplikacje są bardziej elastyczne i skalowalne. Na przykład użytkownicy Schedule Managera mogą teraz zarządzać projektami, które są o wiele większe, niż było to dotychczas możliwe. Ponadto, utrzymywanie wielu środowisk Teamcenter staje się prostsze dzięki narzędziom administracyjnym, które ułatwiają porównanie środowisk.
Inne ulepszenia Teamcenter 11 obejmują funkcje samoobsługowe, które pozwalają dostawcom pracować bardziej niezależnie, współpracując jednocześnie z klientami. Nowe funkcje usprawniają również możliwości klienta w zakresie sprawdzania swoich produktów na zgodność z regulacjami dotyczącymi wykorzystania określonych substancji oraz ochrony środowiska.
Wreszcie, Teamcenter 11 zmniejsza koszty eksploatacji i utrzymania, zwiększając możliwość integracji aplikacji korporacyjnych z systemami przesyłania wiadomości oraz transmisji i konwersji danych. Klienci mają dostęp do informacji z systemów zewnętrznych bez konieczności powielania czy też ponownego wprowadzania danych.
Oprogramowanie Teamcenter 11 jest już dostępne. Więcej informacji na temat wszystkich nowych funkcji Teamcenter 11 oraz inne informacje dotyczące produktu Teamcenter znajdą Państwo na stronie Teamcenter community.
source: Siemens