2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Zarządzanie MRO: Kluczowe strategie utrzymania, naprawy i operacji dla sukcesu przedsiębiorstwa

Bartłomiej Biczysko, Industry Manager – Life Science print

Tuesday April 11 2023
Zarządzanie MRO: Kluczowe strategie utrzymania, naprawy i operacji dla sukcesu przedsiębiorstwa
Tweet

Współczesna technika pomiarowa pozwala nam na wykonywanie wielu oznaczeń online, zastępując konieczność częstych analiz w laboratorium. Idąca za tym zwiększona ilość urządzeń zamontowanych na liniach produkcyjnych i rurociągach sprawia, że koniecznością jest dbanie o instalację, również pod względem okresowej kalibracji, konserwacji czy ewentualnej wymiany (zwłaszcza w odniesieniu do pomiarów krytycznych).

MRO - czyli Maintenenace, Repair and Operation odnosi się do czynności, które są niezbędne do utrzymania maszyn i urządzeń w optymalnym stanie. Czynności te mogą obejmować regularną konserwację, naprawy i wymianę zużytych lub uszkodzonych części. MRO obejmuje również nabywanie i zarządzanie częściami zamiennymi, narzędziami i innymi zasobami wymaganymi do czynności konserwacyjnych i naprawczych.

MRO jest niezbędne z kilku powodów. Przede wszystkim pomaga zapewnić bezpieczną i wydajną pracę sprzętu. Regularna konserwacja i naprawy mogą pomóc w zapobieganiu awariom i innym problemom, które mogą prowadzić do przestojów, utraty produkcji i wzrostu kosztów. Wpływa to nie tylko na wyniki finansowe firmy, ale także na zadowolenie klientów.

MRO ma również kluczowe znaczenie dla zgodności z przepisami. W wielu branżach obowiązują surowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa i konserwacji sprzętu. Nieprzestrzeganie tych przepisów może skutkować karami pieniężnymi, odpowiedzialnością prawną i nadszarpnięciem reputacji firmy.

Co więcej skuteczna strategia MRO może pomóc firmom zoptymalizować zarządzanie zapasami i obniżyć koszty. Dla przykładu, śledząc zapotrzebowanie na części zamienne i inne zasoby, firmy mogą uniknąć nadmiernych lub niedostatecznych zapasów, co może skutkować niepotrzebnymi wydatkami.

Opieka serwisowa ważnym elementem wsparcia funkcjonowania firmy

Nowa, postpandemiczna rzeczywistość wielu przedsiębiorcom nie ułatwia prowadzenia biznesów. Dodatkowo niestabilna sytuacja w obszarze cen nośników energii i przerwy w łańcuchach dostaw nie pozwalają osiągać założonych zysków. Dlatego właśnie teraz, w tych trudnych realiach wielu przedsiębiorców szuka zaufanych i stabilnych kontrahentów, którzy zapewnią im poczucie bezpieczeństwa. Jedną z form współpracy, na którą często decydują się firmy są umowy serwisowe, które mają zagwarantować im stabilną i nieprzerwaną produkcję dóbr.

Przedsiębiorca korzystający z usług wsparcia zewnętrznego, często w ramach umowy, dostaje nie tylko łatwiejszy i szybszy dostęp do wsparcia, ale również korzystniejsze ceny usług i materiałów. Podstawową korzyścią dla usługobiorcy jest właśnie szybkość w zamawianiu i realizacji zleconych prac, co realnie przekłada się na większą dostępność linii produkcyjnej i w konsekwencji zwiększenie produktywności. Często w okresie trwania umowy dostawcy gwarantują swoim partnerom stałość cen na usługi oraz dodatkowe rabaty na materiały i części niezbędne do realizacji prac. Dzięki takim rozwiązaniom przedsiębiorcy zdecydowanie łatwiej jest przygotować budżet na kolejny okres rozliczeniowy  i utrzymać się w jego ramach wydatkowych, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zainwestować w dalszy rozwój firmy.

Niestety obecnie przedsiębiorcy borykają się również z problemami kadrowymi, po pierwsze z ogólnym brakiem pracowników, po drugie z poziomem odpowiedniej wiedzy, dlatego wparcie zewnętrznego partnera pozwala optymalizować harmonogram prac personelu własnego oraz oddelegowanie go do innych czynności, które na ten moment będą miały wyższy priorytet. Coraz częściej w ramach negocjacji warunków umów prócz standardowych usług serwisowych obejmują one np. szkolenia personelu. Dzięki takim rozwiązaniom oraz częstej styczności z wyszkolonym personelem dział utrzymania ruchu nabiera umiejętności szybkiego reagowania, co w przypadku awarii może zaoszczędzić dziesiątki tysięcy złotych, a w skrajnych przypadkach chroni przed pojawieniem sytuacji potencjalnie niebezpiecznych, czy nawet wypadów.

Endress+Hauser Polska

Zgodność z obowiązującymi normami gwarantem jakości

Regularne wykonywanie kalibracji prócz spełnienia obowiązków prawnych może dać producentowi wiele korzyści. Doskonałym przykładem jest zachowanie dobrej jakości i powtarzalności produktu, co w wielu branżach stanowi kluczowy aspekt przewagi konkurencyjnej. Wprowadzenie na rynek partii produktu, która mogłaby nie spełniać określonych wymogów wiąże się z ogromnymi stratami nie tylko finansowymi, ale również wizerunkowymi, w skrajnych przypadkach może negatywnie wpłynąć na zdrowie pacjenta.

Usługi mające wpływ na tak newralgiczne aspekty związane z jakością produktu powinny być wykonywane w oparciu o wiarygodne standardy jakości i zgodne z obowiązującymi normami. Firma Endress+Hauser, będący dostawcą aparatury kontrolno-pomiarowej posiada również ponad 20-letnie doświadczenie w związane ze wzorcowaniem urządzeń pomiarowych w różnych gałęziach przemysłu. Firma posiada własne laboratorium, oferujące usługi wzorcowania w zakresie: przepływu cieczy, ciśnienia względnego oraz absolutnego, temperatury, przewodności oraz pH.

Odpowiadając na potrzeby rynku, Endress+Hauser wdrożył system zarządzania zgodny z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02. Potwierdzeniem utrzymania systemu zarządzania było uzyskanie w 2021 r. certyfikatu akredytacji Laboratorium Wzorcującego nr AP 200, wydanego przez Polskie Centrum Akredytacji. Posiadana akredytacja PCA, obejmuje swoim zakresem pomiary: strumienia masy (ciecze), ciśnienia absolutnego oraz względnego (gaz) i temperatury. Endress+Hauser usługi wzorcowania realizuje zarówno w stacjonarnie, w siedzibie firmy, jak również mobilnie u klienta.

Akredytowane wzorcowanie wyposażenia pomiarowego klienta, biorącego udział w procesie produkcyjnym, pozytywnie wpłynie na powtarzalność takiego procesu, a w konsekwencji produkt końcowy będzie cechował się możliwie najwyższą jakością. Akredytacja obliguje i gwarantuje,
że wszystkie czynności są wykonywane według określonych i powtarzalnych procedur, a uzyskane wyniki posiadają możliwie niską niepewność rozszerzoną oraz są wiarygodne.

W przypadku chęci nawiązania współpracy z naszym Laboratorium, prosimy o kontakt bezpośredni: serwis.pl@endress.com. Szczegółowe informacje dotyczące naszego aktualnego zakresu akredytacji mogą Państwo znaleźć na stronie PCA, wpisując nasz numer akredytacji (AP 200).

Więcej informacji: https://eh.digital/mro_produkcja_pl

source: Endress+Hauser

Keywords

automatyka, Endress+Hauser, MRO, technika pomiarowa, Zarządzanie MRO

Parts of the series

Nowoczesna obsługa klienta w przemyśle. Dlaczego kończy się era telefonicznego wsparcia technicznego?

Nowoczesna obsługa klienta w przemyśle. Dlaczego kończy się era telefonicznego wsparcia technicznego?

More

Related articles

  • Jak często należy wykonywać serwis pompy ciepła? Komu go zlecić?
  • Grupa RENEX zaprezentowała premierową Linię Produkcyjną REECO podczas Targów Productronica 2025
  • Grupa RENEX na Warsaw Industry Week 2025 – kompleksowe rozwiązania dla przemysłu elektronicznego
  • CHARX control modular: Sterownik ładowania pojazdów elektrycznych, który spełnia rosnące wymagania rynku
  • Sprężone powietrze pod pełną kontrolą – jak komponenty od ifm electronic pomagają zredukować straty w fabrykach?

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
11 Dec Training

Combo - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe - efektywna ocena zgodności i ocena ryzyka maszyn

Wrocław 11–19 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP