Zarządzanie serwisem w systemie ERP
Iwona Kubisiak (proALPHA Polska) print
Firmy produkcyjne i usługowe w Polsce co raz bardziej zdają sobie sprawę jak istotnym elementem obsługi klienta jest serwis. W końcu chcemy, żeby klient wiedział, że jest dla nas ważny nawet po dokonaniu zakupu, i że zawsze może na nas liczyć. Organizacje wdrażają nowoczesne systemy ERP nie tylko aby sprawniej zarządzać procesami sprzedażowymi, finansowymi, magazynowymi czy produkcyjnymi.
proALPHA ERP świetnie spisują się w usprawnieniu pracy działu serwisu i obsługi posprzedażowej. Specjaliści od serwisu znajdą w jednym miejscu wszystkie kluczowe dane i funkcje związane z akcjami serwisowymi, gwarancjami i zgłoszonymi usterkami. Dane zebrane w systemie mogą być później analizowane przez odpowiednie służby pod kątem wprowadzenia usprawnień do oferowanych produktów i usług mających na celu wyeliminowanie najczęściej występujących problemów.
Oprogramowanie ERP wspierające pracę serwisu
Jedno zintegrowane narzędzie wesprze wszystkie procesy biznesowe związane z obsługą posprzedażową klienta. W proALPHA ERP zarządzać można przeglądami technicznymi, zgłoszeniami serwisowymi i reklamacjami. Tworząc odpowiednie szablony możemy zarządzać scenariuszem obsługi poszczególnych rodzajów zgłoszeń aby zachować jednolity i wysoki standard obsługi niezależnie od tego, który konsultant zajmuje się realizacją zgłoszenia.
Wszelkie działania konserwacyjne i akcje serwisowe realizowane będą sprawnie dzięki dobremu planowaniu i harmonogramowaniu. proALPHA ERP wspiera nas również pod kątem rozliczeń finansowych. W prosty sposób można pozyskać informacje odnośnie poniesionych kosztów w kontekście konkretnego zgłoszenia, typu zgłoszeń łącznie lub patrząc z punktu widzenia poszczególnej usługi lub produktu z oferty.
Dedykowany portal online B2B umożliwia dostęp do teczki klienta i jego zgłoszeń niezależnie od aktualnej lokalizacji serwisanta. Wszystkie kluczowe informacje są na wyciągnięcie ręki nawet jeżeli miejsce wykonania naprawy znajduje się w szczerym polu. Pozwala to na podejmowanie słusznych decyzji na miejscu w oparciu o historię zgłoszeń, parametry produktu czy listę dostępnych części zamiennych i instrukcje napraw dla najczęściej występujących problemów.
Dlaczego warto wdrożyć system ERP w dziale serwisu?
System ERP powinien wspierać nas na każdym kroku i w każdym procesie biznesowym realizowanym przez nasza organizację. proALPHA pozwala osiągnąć ten stan między innymi dzięki bogatej funkcjonalności modułu do zarządzania serwisem.
Pokaż swoim klientom jak ważni są dla Ciebie nawet po podpisaniu umowy i zainkasowaniu przelewu. Przygotuj sprawny zespół obsługi posprzedażowej i przekaż im narzędzie, które umożliwi im ekspresową realizację dowolnego zgłoszenia serwisowego, zaplanowanie akcji serwisowej czy harmonogramowanie działań konserwacyjnych – nawet tych wewnętrznych. Tutaj dowiesz się więcej o funkcjonalności systemu proALPHA ERP dla działu serwisu: Moduł Zarządzenie serwisem w proALPHA.
Serwis w proALPHA ERP – kluczowe zagadnienia:
- Dostęp dla działu serwisu do istotnych informacji i dokumentów.
- Obsługa zwrotów i reklamacji.
- Śledzenie zwrotne numerów seryjnych oraz partii.
- Planowanie, wykonanie i rozliczanie akcji serwisowych.
- Rzetelena i terminowa realizacja zleceń serwisowych.
- Wspracie wykonania umów SLA.
source: proAlpha