Zdalny serwis instalacji z routerem Ubiquity

RM10/11 firmy ASEM to seria routerów Ubiquity, które oprócz funkcji zdalnego dostępu serwisowego udostępniają możliwość logowania danych historycznych i wysyłania alarmów.

Routery Ubiquity to niezależne rozwiązania udostępniające funkcje zdalnego dostępu serwisowego dowolnym urządzeniom automatyki (także innych firm). Routery serii RM oprócz podstawowych funkcjonalności zdalnego dostępu serwisowego (zapewnionych przez routery serii RK) pozwalają na logowanie danych historycznych. Dane są przechowywane w lokalnej pamięci routera i mogą być w prosty sposób pobrane na dysk twardy komputera z wykorzystaniem aplikacji Control Center. Dodatkowo istnieje możliwość ustawiania powiadomień alarmowych za pośrednictwem e-maili lub SMS-ów, a także tworzenia ekranów graficznych, do których dostęp można uzyskać z poziomu: aplikacji Control Center, aplikacji mobilnej Premium HMI Mobile lub przeglądarki internetowej.

Routery RMxx występują w dwóch wersjach sprzętowych: Ethernet (RM10) i Ethernet plus GSM (RM11). Oba typy urządzeń mają wbudowane interfejsy: 2 x Ethernet, RS-232/422/485, USB 2.0, a także 2 wejścia cyfrowe 24V i 2 wyjścia cyfrowe 24VDC – 200mA. RM11 są wyposażone w modem 2G/3G/3G + EDGE/HSPA.

Urządzenia pracują w temperaturze 0 ...+50 °C. Dostępne są także wersje specjalne z rozszerzonym zakresem temperaturowym (RMxx-ET) ‒ RM10-ET: -20 ... +70 °C; RM11-ET: -20 ... +60 °C.

Routery Ubiquity udostępniają funkcje zdalnego dostępu serwisowego następującym systemom automatyki:

  • złożonym z urządzeń bez portów Ethernet
  • systemom bez panelu operatorskiego lub komputera IPC
  • instalacjom, w których chcemy uniknąć bezpośredniego połączenia panelu operatorskiego lub IPC z Internetem
  • instalacjom, w których nie chcemy instalować oprogramowania Ubiquity na panelu operatorskim lub IPC.

Linki: