2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
APPLICATION
  • Agriculture
  • Automotive
  • Chemical Industry
  • Energy
  • Food and Beverage
  • Metallurgy
  • Mining
  • OEM
  • Other industries
  • Railway Industry
  • Water Industry
Expand all
  • Home page
  • Application
  • Other industries

Napędy Emerson pomagają oszczędzić paliwo jachtowe

Materiał prasowy print

Monday November 09 2015
Napędy Emerson pomagają oszczędzić paliwo jachtowe
Tweet

Producent luksusowych jachtów WIDER wykorzystuje napędy Powerdrive MD2 firmy Emerson jako element systemu do zarządzania energią. Modułowe napędy są częścią systemu zapewniającego oszczędność zużycia paliwa na poziomie 20%, pozwala to na dłuższą podróż między tankowaniami.

WIDER z siedzibą w Castelvecchio di Monte Porzio we Włoszech specjalizuje się w projektowaniu i budowie kompozytowych i aluminiowych jachtów rekreacyjnych, silnie skupiając się na wyjątkowych parametrach połączonych z niskim zużyciem paliwa. Dział superjachtów firmy, odpowiedzialny za produkcję aluminiowych jachtów do 165 stóp, znajduje się w zakładzie-satelicie firmy w pobliżu Ankony, który zapewnia bezpośredni dostęp do morza.

Statek z napędem dieslowo-elektrycznym jest wyposażony w cztery silniki MAN. Każdy silnik ma połączenie z alternatorem w celu wytwarzania 350 kW mocy potrzebnej do sterowania pędnikami azymutalnymi.

– Wytwarzaną moc można magazynować w bateriach akumulatorów litowo-polimerowych, co pozwala na płynięcie jachtem przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym i w całkowitej ciszy – powiedział Tilli Antonelli, założyciel i prezes WIDER. – Co ważne, system napędowy jest sterowany przez zastrzeżony system zarządzania WMS (Wider Management System), opracowany przez zespół inżynierów WIDER we współpracy z firmą Emerson.

Cztery generatory o zmiennej prędkości dostarczają energię elektryczną potrzebną na superjachcie dzięki silnikowi Diesla o prędkości sterowanej przez system WMS z modułowymi napędami Powerdrive MD2. To zapewnia pracę silników przy najlepszej wydajności w dowolnych warunkach pływania w celu optymalizacji ogólnego zużycia paliwa i zapewnienia jak największego komfortu podróżnikom na statku.

Wytwarzana energia elektryczna jest rozprowadzana przez tablicę rozdzielczą DC ze zmiennym napięciem i zakresem roboczym 500–750 V. Tutaj, przy wsparciu baterii akumulatorów, poziomy mocy są ciągle dostosowywane do zapotrzebowania w systemie. Warty odnotowania jest fakt, że superjacht może spędzić całą noc na kotwicy bez uruchamiania generatora, ponieważ całe obciążenie sekcji hotelowej może być zasilane z akumulatorów, co daje jednoznaczne korzyści pod kątem oszczędności paliwa oraz komfortu przebywania na pokładzie.

– Tradycyjne jachty wykorzystują generatory o stałej prędkości i wytwarzają stałą moc wyjściową – wyjaśnił Tilli Antonelli. – Często jest to za dużo lub za mało na potrzeby jachtu, w wyniku czego regularnie potrzebne są serwisy i przeglądy. Dotyczy to także silników jachtu, które pracują przy zmiennych prędkościach zależnie od potrzeb, pochłaniają olbrzymie ilości paliwa i wymagają regularnych konserwacji i serwisowania.

System elektryczno-dieslowy na pokładzie superjachtu WIDER o długości 150 stóp jest inny. Dzięki połączeniu silników MAN z alternatorami możliwe jest ich wykorzystanie jako generatorów o zmiennej prędkości, które wytwarzają tylko tyle mocy, ile jest potrzebne w danej chwili. Pozwala to uzyskać większą sprawność silników – zespół inżynierów w firmie WIDER ocenia osiągalne oszczędności paliwa sięgające 20% (zależnie od sposobu pracy) w porównaniu z tym samym statkiem korzystającym z tradycyjnego napędu dwuśrubowego. Przy prędkości 11 węzłów superjacht ma zasięg 4200 mil morskich między tankowaniami, co jest znaczną odległością dla statku o pojemności zbiorników paliwa 45 000 litrów.

– Napędy Powerdrive MD2 pomagają to urzeczywistnić dzięki zasilaniu z generatorów lub baterii akumulatorów i wykorzystaniu energii na poziomie potrzebnym w danej chwili – powiedział Tilli Antonelli. – To w każdej chwili zapewnia najlepsze parametry pod kątem zużycia paliwa i wydajności, biorąc pod uwagę ogólne zapotrzebowanie na moc na pokładzie.

Powerdrive MD2 to gama przyjaznych dla użytkownika, kompaktowych i modułowych napędów wysokiej mocy. Połączenie modułów mocy i doboru metod chłodzenia umożliwia osiągnięcie wielu zoptymalizowanych konfiguracji: sześciopulsowej, o niskiej zawartości harmonicznych, regeneracyjnej lub szyny DC. Powerdrive MD2 oferuje wysokowydajne sterowanie silnikami i dlatego jest to idealny wybór do dowolnego zastosowania przemysłowego lub komercyjnego o zmiennej prędkości do 2800 kW.

Kolejną korzyścią z większej wydajności osiąganej w superjachtach WIDER przez zastosowanie generatorów o zmiennej prędkości i systemu zarządzania energią jest niższy poziom wytwarzanego hałasu i wibracji. Dzięki temu można pełniej cieszyć się czasem spędzanym na pokładzie, co razem z dłuższymi odstępami czasu między pracami konserwacyjnymi jest podstawą filozofii WIDER w tworzeniu jachtów.

– W wyniku wydajnej pracy można ograniczyć konserwację w zakresie kontrolowania osadów w układzie wydechowym, mniejszy jest też brud i zanieczyszczenia na zaworach generatora – powiedział Tilli Antonelli. – Dodatkowo, chociaż są dostępne cztery generatory, prawdopodobnie większość czasu pracować będzie tylko jeden lub dwa, wykorzystywane z akumulatorami. To oznacza mniej mil i motogodzin na zegarze oraz mniejsze wymagania konserwacyjne. Powinno być możliwe nawet wydłużenie odstępów między zwykłymi czynnościami konserwacyjnymi, takimi jak wymiany oleju i filtra, ponieważ motogodziny są pełniej wykorzystywane niż w jachcie standardowym.

Inną ważną i korzystną cechą konstrukcji jest to, że napędy Powerdrive MD2 przekształcają zasilanie AC z generatorów do DC przy baterii akumulatorów i z powrotem do AC przy zasilaniu pędników azymutalnych lub urządzeń na pokładzie. To gwarantuje najlepszą możliwą wydajność systemu napędowego i działa także jako stabilizator napięcia, eliminując impulsy napięciowe, które mogą być szkodliwe dla urządzeń. Baterie akumulatorów są podłączone do szyny rozdzielczej DC, która pracuje przy nominalnym napięciu stałym 675 V, gwarantując znaczną moc dostępną na statku i jednocześnie pozwalając na niezwykłą elastyczność w sposobie zarządzania energią.

Wszystko jest kontrolowane przez system zarządzania energią, który nadzoruje wytwarzanie energii, jej przepływ i przechowywanie. Liczba pracujących generatorów i ich szybkość jest nieustannie kontrolowana względem potrzeb statku pod kątem bezpieczeństwa, zapotrzebowania na energię i stanu baterii akumulatorów. Strategię zarządzania energią można nawet przystosować do spełnienia szczególnych potrzeb właściciela jachtu, takich jak ograniczenie hałasu, wysoka wydajność, brak emisji lub tryb nocny. Każdy profil można wybrać ręcznie.

– Jesteśmy pierwszym konstruktorem jachtu na świecie, który oferuje jachty luksusowe o takiej wielkości z napędem dieslowo-elektrycznym połączonym z pędnikami azymutalnymi – powiedział Telli Antonelli. – Model o długości 150 stóp jest pierwszym superjachtem wyprodukowanym przez WIDER, a cała gama (włącznie z modelami 125 i 165 stóp) będzie zasilana przez rozwiązania Emerson.

www.EmersonIndustrial.com/Automation

source: Emerson Industrial Automation

Keywords

Emerson Industrial Automation, napędy Powerdrive MD2, Wider

Related articles

  • Robot przenosi półki o masie 600 kg
  • Coboty w elektronice: precyzja, która napędza przyszłość produkcji
  • Firma Mackle modernizuje formaty karmy dla zwierząt domowych dzięki współpracy z Clevertech i OMRON: pakowanie w saszetki pozwala uzyskać szacowany wzrost wydajności o 50%
  • Cyfryzacja procesu kontroli jakości w fabryce paneli podłogowych - Case Study
  • Automatyzacja w praktyce przemysłowej: doświadczenia ifm electronic w branży przetwórstwa drewna

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
11 Dec Training

Combo - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe - efektywna ocena zgodności i ocena ryzyka maszyn

Wrocław 11–19 December 2025
11 Dec Training

Część 1 - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Wrocław 11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP