2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
APPLICATION
  • Agriculture
  • Automotive
  • Chemical Industry
  • Energy
  • Food and Beverage
  • Metallurgy
  • Mining
  • OEM
  • Other industries
  • Railway Industry
  • Water Industry
Expand all
  • Home page
  • Application
  • Other industries

Sztuczny mózg na trasie

Romaric Thevenet print

Tuesday October 11 2011
Pociąg metra

Pociąg metra

Tweet

Sterowanie pociągami z wykorzystaniem systemów komunikacyjnych (CBTC) dokonało rewolucji w technikach transportu kolejowego. Systemy o dużych możliwościach instalowane są w pociągach i wzdłuż tras komunikacyjnych, zwiększając możliwości przewozowe lokalnych przedsiębiorstw, a jednocześnie spełniając najbardziej surowe wymagania bezpieczeństwa. Harting Technology Group współpracuje z Siemens Mobility France w unowocześnianiu metra paryskiego, dostarczając złącza i dzieląc się swoimi doświadczeniami w konstruowaniu tras i technologii backplane.

 

Harting i Siemens automatyzują najstarszą linię paryskiego metra

Niezawodne rozwiązanie gotowe do wprowadzenia

Kolejowy system ochronny MT CBTC opracowany przez Siemens Mobility France umożliwia sterowanie ruchem pociągów przy różnym wyposażeniu zainstalowanym jednocześnie na trasie komunikacyjnej. System bazuje na ciągłej, dwukierunkowej komunikacji między układami na trasie i w pociągu.

Siemens opracował swoje rozwiązanie dla lokalnych przedsiębiorstw przewozowych w celu budowy nowych tras komunikacyjnych i modernizowania istniejących. Umożliwia ono wprowadzanie w pełni zautomatyzowanych systemów niewymagających udziału maszynistów na istniejących liniach, bez zakłócania bieżącego ruchu pasażerskiego.

Systemy zainstalowane w pociągach obliczają optymalny profil prędkości dla każdej trasy i pozwalają na wdrażanie różnych trybów operacyjnych, od pracy półautomatycznej, kontrolowanej przez operatora, do całkowicie automatycznego kierowania bez udziału maszynisty.

Korzyści dla pasażerów

Rozwiązanie CBTC opracowane przez firmę Siemens umożliwia bardziej elastyczną pracę dzięki modyfikowaniu aktualnej prędkości pociągu w zależności do odległości między jadącymi pociągami. Trasy wyposażone w system CBTC zapewniają pasażerom szybszą i bardziej efektywną komunikację:

  • o 30 % więcej pociągów dzięki skróceniu czasu cyklu,
  • krótsze okresy oczekiwania na stacjach i krótszy czas podróży dzięki większej szybkości przejazdu,
  • większa punktualność kursowania,
  • niezawodne i bardziej precyzyjne informowanie pasażerów.

Harting i Siemens dla Métro Line 1

Administracja paryskiego lokalnego transportu publicznego RATP zleciła Siemensowi zainstalowanie na Linii 1 sieci paryskiego metra (Château de Vincennes – La Défense) systemu całkowitej automatyzacji sterowania ruchem pociągów.

Linia 1 (16,6 km, 25 stacji) jest najstarszą i najczęściej użytkowaną linią spośród 14 linii paryskiego metra. Rocznie przewozi się na niej ponad 200 milionów ludzi, co oznacza dzienny przewóz na poziomie ponad 700 tys. pasażerów. Linia 1 łączy dzielnicę La Défense z innymi stacjami pociągów dalekobieżnych oraz ratuszem (Hotel de Ville), Luwrem i Polami Elizejskimi. Jednym z celów modernizacji było wprowadzenie całkowicie automatycznego sterowania ruchem pociągów.

Automatyzacja tej specyficznej linii była trudnym, ale też prestiżowym wyzwaniem dla Siemensa. Firma potrzebowała specjalnych i szczególnie złożonych rozwiązań typu MT CBTC dla Linii 1 oraz dla projektu Octys, w którym dla komputera pokładowego (OBCU) zastosowano szafy rack o wysokości 6U.

Siemens zapewnił sobie wsparcie firmy Harting France podczas opracowywania tego nowego, ramowego modelu OBCU. Harting nie tylko dostarczył Siemensowi sprawdzone złącza spełniające wymagania normy DIN 41 612, ale też wykorzystał swoją wiedzę technologiczną w zakresie komponentów tras kablowych i doświadczenie odnośnie Harting Integrated Solutions (HIS), tzn. techniki związanej również z zastosowaniem płyt typu backplane. OBCU tworzy zasadniczą część systemu CBTC. Jest to całkowicie okablowany szkielet zapewniający komunikację między komputerowymi kartami rozszerzeń (tzw. karty ”córki”) a samym pociągiem, funkcjonujący jako podstawa systemu CTBC.

Udział Harting Technology Group obejmował:

  • planowanie kompletnego systemu płyt typu backplane z wykorzystaniem doświadczenia HIS,
  • integrację i okablowanie płyt backplane w szkielecie,
  • przegląd zgodności z odpowiednimi normami układów tras kablowych,
  • testowanie całego systemu zgodnie ze specyfikacjami Siemensa.

Specjaliści firmy HARTING ściśle współpracowali z Siemensem na wszystkich etapach projektu w celu całkowitego spełnienia całości wymagań technicznych stawianych przez firmę Siemens odnośnie szkieletu ramowego OBCU. HARTING zapewnił również autoryzację, dzięki której zostaną spełnione wszystkie wymagania odbiorców końcowych w zakresie jakości oraz bezpieczeństwa. Każdy produkt sprawdzany jest indywidualnie – tworzona jest kompleksowa dokumentacja, dzięki czemu realizacja procedur jest kontrolowana, umożliwiając przy tym ocenę wyników sprawdzeń. Po zakończeniu projektu automatyzacji najstarszej linii paryskiego metra RATP planuje kontynuować współpracę z Siemensem i Hartingiem przy programie modernizacji systemu Octys w obrębie całego Métro de Paris.

Romaric Thevenet
Product Manager, France
HARTING Polska Sp. z o.o.
ul. Kamieńskiego 201-219, 51-126 Wrocław
e-mail: pl@harting.com, www.harting.pl

source: HARTING Polska

Keywords

metro, system komunikacyjny, transport kolejowy

Related articles

  • Robot przenosi półki o masie 600 kg
  • Coboty w elektronice: precyzja, która napędza przyszłość produkcji
  • Firma Mackle modernizuje formaty karmy dla zwierząt domowych dzięki współpracy z Clevertech i OMRON: pakowanie w saszetki pozwala uzyskać szacowany wzrost wydajności o 50%
  • Cyfryzacja procesu kontroli jakości w fabryce paneli podłogowych - Case Study
  • Automatyzacja w praktyce przemysłowej: doświadczenia ifm electronic w branży przetwórstwa drewna

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP