Comau wprowadza Rebel-S, swojego własnego, 4-osiowego, robota SCARA
Comau wprowadza Rebel-S, swojego własnego, 4-osiowego, robota SCARA, w 5 różnych odmianach o udźwigu 6 kg i 3 różnych zasięgach. Wszystkie modele kontrolowane są przez jednostkę sterującą R1C, która może być montowana w pojedynczej szafie typu rack 19" w celu sterowania całą linią. Roboty te są również dostępne w wersji openROBOTICS, w przypadku której robot jest bezpośrednio zintegrowany z istniejącą już maszyną/linią, kontrolowany przez technologie B&R.
Nazwa tych nowych robotów odzwierciedla rozbieżności wynikające z różnic pomiędzy standardowymi robotami SCARA, a innymi robotami w gamie Comau. Mają one świadczyć o „buncie” (rebelii), jakiego uosobieniem są te nowe roboty: „buntują” się przed byciem przegubowymi, „buntują” się przed montowaniem ich tylko w jednym położeniu i wykorzystują elementy dystansowe – proste, ale jednocześnie niezwykle innowacyjne rozwiązanie do zwiększania zasięgu robota.
Rebel-S jest dostępny w wersjach o zasięgu 450, 600 lub 750 mm. Wszystkie trzy wersje można montować na podłodze lub na ścianie, a wersje o zasięgu 600 i 750 mm mogą być dodatkowo skonfigurowane do montażu sufitowego. Taka elastyczność w pozycji montażu jest ułatwiona dzięki zastosowaniu dwóch opcji poprowadzenia kabli (zarówno w pionie, jak i w poziomie).
Różnicę w zasięgach zapewniają elementy dystansowe, moduły pozwalające robotowi na zwiększenie promienia jego działania. Dzięki zestawowi wydłużającemu, składającemu się z elementów dystansowych i kabli, te 5 modeli można skutecznie stosować zamiennie. Kup jeden, a otrzymasz pięć – oto, co ma do zaoferowania Comau w swej koncepcji modułowej. Taka „modułowość” stwarza możliwość zamówienia dowolnej konfiguracji robota nawet w ostatniej sekundzie, a to oznacza znaczne oszczędności, gdy klient nabywa produkty z gamy SCARA.
Poza robotami firma Comau będzie miała w swej ofercie szereg dodatków, w tym system śledzenia przenośnika oraz system wizyjny typu „plug & play”, a także szereg pakietów usług stanowiących część strategii posprzedażnej firmy.
source: Comau