Strategiczne podejście do cyfryzacji Grupy Roca
Materiał prasowy print
Świadomość tego, że strategicznie przeprowadzona transformacja cyfrowa przynosi znaczące korzyści finansowe i operacyjne firmom produkcyjnym, jest coraz powszechniejsza. Doskonałym przykładem przemyślanego podejścia do cyfrowych zmian jest Grupa Roca, która konsekwentnie rozwija swoją strategię transformacji w poparciu o rozwiązania SAP.
Z danych KPMG (Monitor Cyfrowej Transformacji Biznesu 2024) wynika, że jedna trzecia firm planuje zwiększyć wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a o 6 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł odsetek przedsiębiorstw, posiadających formalny dokument, który określa strategię transformacji cyfrowej. Firmy produkcyjne są więc coraz bardziej świadome tego, że strategicznie prowadzone procesy cyfryzacyjne nie tylko poprawiają efektywność operacyjną, ale również zwiększają elastyczność i konkurencyjność na rynku.
Grupa Roca, jedna z wiodących na świecie firm, zajmujących się wyposażeniem i projektowaniem łazienek, wybrała SAP S/4HANA i RISE with SAP, rozpoczynając kolejną fazę cyfrowej transformacji, w ramach której koncentrować się będzie na integracji i standaryzacji swoich systemów informatycznych.
Roca Group to rodzinna firma z ponad 100-letnią tradycją, obecna na 170 rynkach, zatrudniająca ponad 21 500 pracowników i posiadająca prawie 80 fabryk na całym świecie, w tym także w Polsce. Przedsiębiorstwo postawiło na cyfryzację, aby pozostać konkurencyjnym w dynamicznej branży sanitarnej. Na przestrzeni lat, Grupa Roca dokonała kliku znaczących przejęć, więc uznała RISE with SAP za idealne rozwiązanie, służące konsolidacji różnych systemów informatycznych w jednym środowisku IT. Decyzja Roca o wyborze SAP S/4HANA Cloud była podyktowana chęcią zwiększenia wydajności i możliwości podejmowania świadomych decyzji biznesowych opartych na danych, w czasie rzeczywistym.
– Strategia Grupy Roca opiera się na długoterminowej wizji przyszłości, wspieranej przez innowacje, technologię i zrównoważony rozwój. Przejście na SAP S/4HANA umożliwia Roca wykorzystanie najnowszych technologii i innowacji SAP w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji. Jesteśmy podekscytowani perspektywami takimi jak coraz szybsze tempo realizacji zadań, rozszerzenie funkcjonalności o Joule copilot, analitykę w czasie rzeczywistym i dalsze innowacje w ramach ekosystemu SAP – mówi Albert Magrans, CEO Grupy Roca.
Wybierając SAP S/4HANA Cloud i różne rozwiązania chmurowe SAP, takie jak SAP Customer Experience, SAP Ariba i SAP SuccessFactors, Grupa Roca jest bardzo dobrze przygotowana do wykorzystania zintegrowanego pakietu rozwiązań SAP, które poprawią doświadczenie klienta i mają potencjał otwierania nowych możliwości biznesowych. Dzięki tzw. podejściu „clean core”, będzie mogła korzystać z jednej platformy dla swoich centrów produkcyjnych i platform logistycznych, wykorzystując rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain do planowania popytu i produkcji oraz aplikację SAP Transportation Management do zarządzania transportem. Dzięki wdrożeniu tych rozwiązań, operacje już z nich korzystające odnotowały wzrost możliwości swoich transportów o 10%.
Ponadto Roca planuje wykorzystać SAP SuccessFactors do ulepszenia programów szkoleniowych, zarządzania globalną listą płac i ulepszenia portalu samoobsługowego dla pracowników za pośrednictwem pakietu rozwiązań SAP, a także do zarządzania wydatkami na podróże za pomocą rozwiązań SAP Concur.
– Transformacja cyfrowa rozpoczynająca się od głębokiego rozpoznania potrzeb i budowy kompleksowej strategii procesów to najlepsza ścieżka wzmacniania możliwości operacyjnych w branży przemysłowej. W ostatnich latach firmy produkcyjne mierzą się z szeregiem wyzwań, które uwydatniają potrzebę kompleksowego podejścia do procesów cyfryzacyjnych. Klienci SAP to organizacje, które konsekwentnie budują i modelują swoją długoterminową wizję biznesową. Partnerska współpraca w tego typu projektach sprawia, że kolejne rozwiązania SAP stają się ważną częścią ich strategii rynkowych, płynnie integrując się z celami, wytyczanymi na drodze biznesowego rozwoju – podkreśla Piotr Ferszka, prezes zarządu SAP Polska.
source: SAP