Efektywne zarządzanie produkcją
Adrian Majchrzak print
Wszystkich zainteresowanych praktycznymi sposobami podniesienia efektywności produkcji w kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku i otoczenia biznesowego zapraszamy na warsztaty organizowane przez MM Conferences. Odbędą się one w dniach 27–28 lutego w hotelu Hyatt w Warszawie.
Zmienność i dynamika rynku oraz wysokie wymagania w zakresie jakości produkcji, a także optymalizacji jej kosztów stawiają szefów produkcji przed koniecznością jeszcze efektywniejszego zarządzania bieżącą produkcją i adekwatnego dostosowywania jej zakresu do czynników zewnętrznych.
– Analizując trendy w zarządzaniu produkcją w 2013 roku, przygotowaliśmy dla Państwa dwa dni intensywnych warsztatów, podczas których wspólnie z praktykami i ekspertami zarządzania produkcją omówimy i przedyskutujemy najciekawsze sposoby na podniesienie efektywności produkcji na zmiennym rynku – mówi Anna Oleszek, Project Manager MM Conferences. Spotkanie stanowi wyjątkową platformę, służącą do podpatrzenia sprawdzonych rozwiązań w przedmiotowym zakresie, jak również pozwoli na wymianę doświadczeń, rozszerzenie wiedzy i podniesienie kompetencji w zarządzaniu różnymi obszarami oraz pracownikami produkcji. Pierwszego dnia warsztatów praca będzie prowadzona pod hasłem „Jakość i koszty”, a drugiego dnia – „Projekty podnoszące efektywność produkcji”.
Znaczenie spojrzenia na koszty produkcji w aspekcie kosztów całej firmy czy organizacji często daje kluczowe odpowiedzi na pytanie, jak należy nią zarządzać, aby funkcjonowała sprawnie i przynosiła odpowiednie zyski bez zbędnego angażowania pracowników w sytuacjach kryzysowych.
– Często zarządzający zapominają, iż wiele kosztów powstaje poza danym obszarem organizacji, najczęściej na wskutek błędnych decyzji podejmowanych przez menedżerów, dotyczących innego z tych obszarów, a przy tym ukierunkowanych na to, by właśnie temu obszarowi było „dobrze” – podkreśla Krzysztof Matusiak, Doradztwo Artex, z którym w trakcie warsztatów będzie można porozmawiać m.in. na temat czynników wpływających na bieżącą analizę kosztów produkcji. – Jest to typowe myślenie analityczne, szkodliwe dla całej organizacji, która winna kierować się strategicznym myśleniem „kosztowym” – dodaje.
A jak zwiększyć zyski firmy przy jednoczesnym spadku zamówień? Czy jest to w ogóle możliwe? Według Managera Zarządzającego Pawła Staworzyńskiego, Doradztwo Przemysłowo-Gospodarcze Staworzyński, odpowiedź brzmi „tak!”. – Optymalizacja wykorzystania głównych zasobów przedsiębiorstwa poprzez wdrażanie niskonakładowych usprawnień jest kluczem do osiągnięcia takich efektów. Wymiana doświadczeń i ciągłe poszukiwanie najlepszych praktyk istotnie pomaga w takich działaniach. Doświadczenie i rzeczywiste sukcesy są najlepszym potwierdzeniem powyższego stwierdzenia – dodaje, zapraszając do wymiany doświadczeń, m.in. w zakresie prognozowania i planowania produkcji w kontekście zmiennego rynku oraz bieżącego przygotowania produkcji.
Szczegółowy program warsztatów dostępny jest na www.mmcpolska.pl.
Adrian Majchrzak
Specjalista ds. Marketingu i Promocji
e-mail: a.majchrzak@mmcpolska.pl