2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Spowolniona popularyzacja wysokosprawnych silników

Redakcja serwisu print

Tuesday September 03 2013
csm_logistict_products_ie2_zoom_neu_e1eada5138
Tweet

Pomimo oczywistych zalet silników o wysokiej sprawności, ich popularność nie wzrasta tak szybko, jak można się było spodziewać. Przeszkód jest wiele, a wśród nich: trudności ekonomiczne i brak przepisów wymuszających stosowanie się do zaleceń dyrektyw.

Firma doradcza IMS Research opracowała raport, w którym wykazuje, że wdrażanie wysokosprawnych silników elektrycznych postępuje znacznie wolniej, niż zakładano. W przypadku silników niskiego napięcia, modele o standardowej sprawności (kategoria IE1)  odpowiadają za około 60% wartości rynku, czyli ok. 7,5 mld dolarów. Pomimo wprowadzenia przepisów zalecających stosowanie silników kategorii IE2 i bardziej wydajnych, liczne wyłączenia pozwalają firmom na zakupy i stosowanie modeli o mniejszej sprawności. Oczywiście, skutkuje to spowolnionym wzrostem popularności silników kategorii IE2 i wyższej.

Pomimo oczywistej, długoterminowej przewagi nowoczesnych silników, zarządcy wielu zakładów przemysłowych preferują tańsze w zakupie modele o małej sprawności. Aby móc je nabyć i zainstalować, powołują się na liczne wyjątki, które dopuszczają ich stosowanie. Obejmują one specyficzne warunki pracy, takie jak wysokie temperatury, długi czas pracy, czy nietypowe zastosowania. W praktyce, wyłączenia te są nadużywane, w efekcie czego – w Unii Europejskiej i w Korei Południowej, silniki klasy IE1 wciąż stanowią większość nabywanych, pomimo że proces przechodzenia na silniki klasy IE2 trwa już w tych regionach odpowiednio 2 i 6 lat.

Opisana tendencja znajduje też odzwierciedlenie w zmianach średnich cen silników. Obecnie, średni koszt nabywanego silnika rośnie o około 2% - 3% rocznie, podczas gdy, gdyby wymusić przechodzenie na silniki o wysokiej sprawności, wzrost cen powinien przekraczać 5% rocznie.

źródło: IMS Research

Keywords

ie2, przepisy, silniki, silników

Related articles

  • CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”
  • Bezpieczeństwo w centrum dyskusji Kongresu Polska Moc Biznesu

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP