Dynamiczne silniki serwo do zastosowania w małych przestrzeniach

Firma Beckhoff uzupełnia rodzinę silników serwo AM8000 o nowe modele z kołnierzem w rozmiarze F1 z krawędzią o długości jedynie 40 mm. Trzy rozmiary silników obejmują zakres momentu od 0.22 do 0.55 Nm, umożliwiając zastosowanie bardzo dynamicznych napędów na mocno ograniczonej przestrzeni.

Firma Beckhoff uzupełnia rodzinę silników serwo AM8000 o nowe modele z kołnierzem w rozmiarze F1 z krawędzią o długości jedynie 40 mm. Trzy rozmiary silników obejmują zakres momentu od 0.22 do 0.55 Nm, umożliwiając zastosowanie bardzo dynamicznych napędów na mocno ograniczonej przestrzeni.

Nowe silniki serwo AM801x i AM811x charakteryzują się niskim momentem obrotowym wirnika oraz aż poczwórną zdolnością przeciążenia. Dzięki tym cechom spełniają one najwyższe wymagania dynamicznego ruchu, a ich niewielkie rozmiary umożliwiają montaż nawet w najmniejszych przestrzeniach. Silniki te są idealnym rozwiązaniem do zastosowania np. w aplikacjach z szybkimi zmianami cyklu. Serie AM801x oraz AM81xx różnią się między sobą między innymi napięciem znamionowym. Poprzez kombinację silników AM811x z modułami serwo EL7201-0010 i EL7211-0010 możliwa jest implementacja ekstremalnie kompaktowego i ekonomicznego systemu serwo, z 2.8 ARMS aż do 4.5 ARMS, przy napięciu 50 V DC. Do sterowania silnikami serwo AM801x (230 V AC) można wykorzystać napędy serwo AX5000 (1/2 kanały, do 3 A) w technologii EtherCAT.

Jako opcję, silniki można zamówić z hamulcem magnetycznym czy też wpustem na wale. W celu zachowania maksymalnej wydajności w kompaktowej obudowie, silniki wyposażono w enkoder absolutny oraz jednoprzewodową technologię podłączenia (One Cable Technology). Dzięki technologii OCT zasilanie silnika oraz sygnał zwrotny o pozycji są transmitowane przez tylko jeden przewód, co w znaczący sposób redukuje koszty okablowania, komponentów i instalacji. Na życzenie klienta silniki można zamówić także w wyposażeniu z wieloobrotowym enkoderem absolutnym.

Trzy zintegrowane korzyści użytkownika

Dzięki integracji wieloobrotowego enkodera absolutnego w silniki AM801x oraz AM811x, absolutna pozycja napędu znana jest już w momencie załączenia osi, przez co zbędna staje się konieczność bazowania silnika w momencie załączenia systemu. Co ciekawe, poza pozycją osi, która przechowywana jest w pamięci EEPROM (bez podtrzymywania bateryjnego), możemy także określić aktualną prędkość przemieszczenia napędu. Cechy te finalnie pozwalają na rezygnację z krańcówek oraz dodatkowych enkoderów, co ma znaczenie głównie dla osi posuwu i przejazdu.

Nowe, kompaktowe silniki w prosty i niezawodny sposób można zidentyfikować w sieci fabryki dzięki elektronicznej tabliczce znamionowej, która zawiera odpowiednie dane mechaniczne i elektroniczne takie jak: numer seryjny, typ czy dane producenta. Zintegrowana pamięć błędów natomiast umożliwia diagnostykę on-line silnika.

Ponadto, zastosowanie napędu serwo w połączeniu z opcjonalną kartą TwinSAFE pozwala na implementację funkcji bezpieczeństwa w bardzo prosty sposób i na najmniejszych przestrzeniach. Funkcjonalność ta pozwala nie tylko na wyłączanie osi zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, ale także programowanie funkcji bezpieczeństwa zgodnych z normą EN ISO 13849-1 Ple. Silniki można monitorować pod kątem prędkości, pozycji oraz kierunku obrotu. Tak więc, od teraz, osie przejazdu i posuwu można zintegrować bezpośrednio w system TwinCAT, co znacząco zwiększa dostępność całej maszyny.

www.beckhoff.com/AM801x

www.beckhoff.com/AM811x

Komentarze

blog comments powered by Disqus