2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu. Zamknij

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 6/2022

Automation6/2022

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Subscription
  • Contact
  • Advertisement
Articles
  • Building Automation
  • Safety
  • Druk 3D
  • Electrics
  • Energy
  • Energia
  • Communication
  • Computers and HMI
  • Building Automation
  • Assembly and Conveyance
  • Software
  • Pneumatics
  • Measurements
  • Prawo i normy
  • Przemysł 4.0
  • Robotics
  • Control
  • Visions Systems
  • Drives
  • Technika łożyskowa
  • Technologia obróbki
  • Services
  • Others
Expand all
  • Home page
  • Articles
  • Drives

Sieciowe rozruszniki silnika w systemach sterowania przenośnikami firmy Dürr Poland

dr Guido Mertens, Rafał Sypniewski (PHOENIX CONTACT) print

Thursday April 12 2018
Sieciowe rozruszniki silnika w systemach sterowania przenośnikami firmy Dürr Poland
Tweet

Hybrydowe rozruszniki silnika Contactron firmy Phoenix Contact, stosowane w rozwiązaniach firmy Dürr Poland, nie tylko gwarantują niezawodne przełączanie silników, ale umożliwiają również ich monitorowanie. Te kompaktowe i wielofunkcyjne urządzenia stanowią istotny krok w realizacji założeń czwartej rewolucji przemysłowej.

Dürr Poland – spółka należąca do Grupy Dürr, powstała w 1990 r. i zlokalizowana w Radomiu – od początku istnienia specjalizuje się w projektowaniu, produkcji, dostawach, montażu, uruchamianiu i serwisie systemów transportu technologicznego linii montażowych, lakierniczych oraz magazynowych w zakładach produkcyjnych. Projekty realizuje w oparciu o nowatorskie rozwiązania z wykorzystaniem najwyższej jakości podzespołów mechanicznych, elektrycznych i sterowniczych.

Ciągła optymalizacja

Sukces spółki Dürr na rynku wynika przede wszystkim ze spełniania wysoko postawionych wymogów jakościowych i ciągłych innowacji wprowadzanych przez koncern. Aby zapewnić klientom rozwiązania na najwyższym poziomie, doświadczony zespół polskich inżynierów ustawicznie optymalizuje standardy sprzętowe i programowe, dodając interesujące nowości. Po zidentyfikowaniu odpowiednich urządzeń, które mogą stanowić wartość dodaną dla odbiorcy, pracownicy firmy dokładnie je badają. W przypadku pozytywnego wyniku testów nowe rozwiązania stają się standardem Dürr obowiązującym na całym świecie. Przykładem są hybrydowe rozruszniki silnika firmy Phoenix Contact, które oprócz niezawodnego przełączania pozwalają także na monitorowanie silników.

Przez bramkę IFS można podłączyć do magistrali obiektowej aż do 32 sieciowych, hybrydowych rozruszników silnika Contactron

Przez bramkę IFS można podłączyć do magistrali obiektowej aż do 32 sieciowych, hybrydowych rozruszników silnika Contactron

Ruch jest podstawą wszystkich w pełni i częściowo zautomatyzowanych procesów produkcyjnych, w których stosowane są napędy jednokierunkowe lub nawrotne, w większości wykorzystujące regulację prędkości obrotowej. Natomiast w przypadku mniej wymagających zadań nadal znajdują zastosowanie proste rozruszniki silnikowe bez regulacji prędkości obrotowej – np. styczniki, rozruszniki półprzewodnikowe lub hybrydowe rozruszniki silnika.

Szafy sterownicze produkowane w Radomiu

Szafy sterownicze produkowane w Radomiu

W przeszłości w prostych układach przenośnikowych Dürr stosował styczniki oraz kompaktowe, sterowane cyfrowo hybrydowe rozruszniki silnika firmy Phoenix Contact. Nowe warianty urządzeń sieciowych dają jednak o wiele większe możliwości. Sieciowe rozruszniki silnika Contactron można połączyć z systemem sterowania przez bramkę IFS w wersji Profinet, Profibus, Modbus TCP, EtherNet/IP lub CANopen. Za pomocą łączników T-BUS do bramki IFS można przyłączyć do 32 urządzeń Contactron. Sterowanie sieciowymi rozrusznikami silnika odbywa się bezpośrednio przez magistralę T-BUS, toteż niepotrzebne są dodatkowe wyjścia cyfrowe ani oprzewodowanie. Ponadto bramki mają osiem dowolnie parametryzowanych wejść cyfrowych i cztery wyjścia cyfrowe 24 V DC, co pozwala na ograniczenie liczby kart wejść/wyjść.

Nawet cztery funkcje w jednym urządzeniu

Hybrydowe rozruszniki silnika Contactron łączą nawet cztery funkcje w jednym urządzeniu: rozruch bezpośredni, rozruch nawrotny, zabezpieczenie przeciążeniowe oraz awaryjne zatrzymanie zgodnie z wymaganym poziomem zapewnienia bezpieczeństwa PL e. Urządzenia mogą sterować silnikami o mocy od 50 W do 3 kW. Poza standardowymi urządzeniami wysterowanymi sygnałami cyfrowymi dostępne są również wersje sieciowe, które mogą być zintegrowane w magistralach obiektowych. Podłączenie do sieci jest realizowane przez system interfejsowy (IFS). Do połączenia bramki z rozrusznikami stosuje się łączniki T-BUS, które zapewniają zarówno zasilanie 24 V, jak i komunikację z urządzeniami.

Korzyści dla działu utrzymania ruchu

Zastosowanie sieciowych rozruszników silnika Contactron zapewnia dodatkowe korzyści. Umożliwiają one m.in. uzyskanie informacji o awarii zasilania i braku jednej lub większej liczby faz, ostrzeżeń i komunikatów o przeciążeniu lub niedociążeniu, informacji o liczbie cykli łączeniowych lub wartości prądu silnika. W dobie czwartej rewolucji przemysłowej jest to niewątpliwie duży krok w kierunku zdalnego monitorowania i sterowania silnikiem za pomocą prostego, kompaktowego i wielofunkcyjnego urządzenia.

System transportowy karoserii samochodowych sterowany sieciowymi rozrusznikami silnikowymi

System transportowy karoserii samochodowych sterowany sieciowymi rozrusznikami silnikowymi

Standardowym protokołem komunikacyjnym stosowanym przez spółkę Dürr jest Profinet oraz EtherNet/IP, a system sterowania silnikami budowany jest w sposób rozproszony. Oznacza to, że rozruszniki silnikowe instalowane są w bezpośrednim sąsiedztwie silników, w małych szafkach sterowniczych montowanych pod przenośnikami rolkowymi.

Obok złączek szynowych i wyłączników nadprądowych w szafkach Dürr znajduje się jedna bramka Profinet i cztery sieciowe rozruszniki silnika. Bramka nie tylko służy do zapewnienia komunikacji, ale może być także stosowana jako moduł wejść cyfrowych, który zbiera sygnały z ośmiu łączników zbliżeniowych.

PHOENIX CONTACT Sp. z o.o.
ul. Bierutowska 57-59, 51-317 Wrocław
tel. 71 39 80 410
www.phoenixcontact.pl

source: Automatyka 1-2/2018

Keywords

Dürr Poland, Phoenix Contact, rozruszniki, Sieciowe rozruszniki silnika

Related articles

  • Technologia napędowa kluczowa dla przyszłości branży produkcyjnej
  • Napędy elektryczne – zasady doboru
  • Wysięgnikowy napęd ELCC-TB o zmniejszonej masie elementów ruchomych
  • Taśmy transportowe do niewielkich elementów. Niezawodne działanie dzięki mikronapędom
  • Jak prawidłowo dobrać sprzęgła?

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
13 Oct Trade fair

Wirtualne stoisko SABUR już otwarte!

Warszawa 13 October 2021 – 13 October 2022
14 Jul Conference

SEF Poland 2022

Kraków 14–15 July 2022
12 Aug Training

Minimalne wymagania dla maszyn w praktyce - ocena ryzyka i dostosowanie do dyrektywy narzędziowej

Rzeszów 12 August 2022 – 12 September 2022
15 Sep Training

Dyrektywa maszynowa w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Katowice 15–16 September 2022
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP