2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu. Zamknij

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 5/2022

Automation5/2022

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Subscription
  • Contact
  • Advertisement
Articles
  • Building Automation
  • Safety
  • Druk 3D
  • Electrics
  • Energy
  • Energia
  • Communication
  • Computers and HMI
  • Building Automation
  • Assembly and Conveyance
  • Software
  • Pneumatics
  • Measurements
  • Prawo i normy
  • Przemysł 4.0
  • Robotics
  • Control
  • Visions Systems
  • Drives
  • Technika łożyskowa
  • Technologia obróbki
  • Services
  • Others
Expand all
  • Home page
  • Articles
  • Drives

Multivac przechodzi na napędy elektryczne Kollmorgen

Andrzej Barciński print

Tuesday May 27 2014
źródło: Kollmorgen
Tweet

Mniejsza emisja hałasu, większa sprawność i szersze możliwości sterowania: Multivac korzysta z doświadczenia firmy Kollmorgen w zakresie serwonapędów.

Coraz więcej producentów maszyn pakujących przechodzi na technologię serwonapędów elektrycznych, zastępujących wykorzystywane wcześniej pneumatyczne moduły napędowe. „Technologia serwo zapewnia szersze możliwości sterowania i zmniejsza emisję hałasu. Systemy te umożliwiają nam ponadto zwiększenie liczby cykli produkcyjnych” - podkreślał Guido Spix, kierownik do spraw technicznych z Multivac w trakcie wystawy branżowej. Firma wykorzystuje systemy napędowe Kollmorgen pozwalające zmniejszyć zużycie energii, zwiększyć sprawność maszyn oraz podnieść poziom bezpieczeństwa procesów pakowania.

źródło: Kollmorgen

Fot.: Zoptymalizowana konstrukcja silnika ze skrzynią przekładniową

Bezpieczne pakowanie: Oprócz bezpieczeństwa maszyny i operatora dla Multivac istotne jest też bezpieczeństwo procesu pakowania. Pełna identyfikowalność i kontrola zapewniana przez technologię serwo dostarczaną przez Kollmorgen pomogła firmie Multivac wdrożyć bardziej efektywny proces uszczelniania opakować głęboko tłoczonych, dając dodatkową korzyść w postaci zwiększonego bezpieczeństwa pakowanej żywności. Rozwiązanie to jest obecnie wykorzystywane w wysokiej jakości maszynach do głębokiego tłoczenia, projektowanych na zakres średnich i dużych obciążeń.

W odróżnieniu od tradycyjnych pneumatycznych maszyn tłoczących, w nowych liniach maszyn R2XX do R5XX do głębokiego tłoczenia i uszczelniania folii zastosowano kombinację silnika ze skrzynią przekładniową. Wykorzystano tu mechanizm dźwigni kątowej do obsługi narzędzi tłoczących - niektórych o wadze kilkuset kilogramów. Wytrzymują one nacisk do 20 ton, zapewniający szczelność opakowania foliowego. Kollmorgen, będący strategicznym partnerem Multivac, zaimplementował tu swoją kompaktową jednostkę napędową z serwomotorem serii AKM  i przekładnią cykloidalną. Firma Kollmorgen obliczyła i dobrała optymalny rozmiar silnika oraz odpowiedni typ przekładni w ścisłej współpracy z zespołami inżynierskimi z Multivac.

Dwa ważne aspekty brane pod uwagę przy wyborze układu przeniesienia napędu to całkowita długość jednostki i odporność na przeciążenie. Sześciopunktowa jednostka tłocząca HKS03, zawierająca serwomotor z przekładnią i hamulcem charakteryzuje się całkowitą długością 307mm i momentem siły 1400 Nm. Parametry te uzyskano dzięki dużej gęstości mocy charakteryzującej serwomotory AKM, idealnej długości przekładni cykloidalnej oraz dzięki temu, że w ich konstrukcji nie występują pokrywy silnika ani sprzęgła. Trzon tłokowy przekształca ruch obrotowy na liniowy. Tego typu konstrukcja daje trzy ważne zalety. Po pierwsze, zwiększa się sprawność maszyny ze względu na wyeliminowanie systemu pneumatycznego jako źródła generującego ciśnienie niezbędne dla procesu głębokiego tłoczenia i uszczelniania. Po drugie, geometria trzonu tłokowego pozwala wytworzyć bardzo dużą siłę nacisku w końcowej fazie ruchu. Po trzecie, duża siła nacisku oznacza większe bezpieczeństwo żywności i niezawodność procesu uszczelniania.

 

źródło: Kollmorgen

Fot.: Kombinacja silnika i skrzyni przekładniowej zapewnia nacisk do 20 ton w wysokiej jakości

Perfekcyjnie czysty w środku i na zewnątrz

Dwukomponentowa powłoka epoksydowa zastosowana w celu spełnienia wymogów higienicznych zapewnia zgodność ze standardami FDA 21 CFR 175.300. Jest odporna na działanie kwasów, zasad i środków czyszczących o współczynniku pH od 2 do 12. Testy długoterminowe przeprowadzone przez firmę EcoLab potwierdziły odporność powłoki na 2000 cykli mycia ciśnieniowego z użyciem środków dezynfekujących. Silniki przekładniowe Kollmorgen zawierają standardowo pokrycie w kolorze białym, co pozwala operatorowi łatwo dostrzec zabrudzenia i osady biologiczne podczas czyszczenia.

źródło: Kollmorgen

Fot.: Firma Kollmorgen była w stanie pokryć większość aplikacji z zakresu przetwórstwa mięsa i

Pokrycie stalą nierdzewną jest oferowane jako opcja. Oba rodzaje pokryć są hydrofobowe, co ułatwia pozbycie się substancji wodnych i utrudnia osadzanie się nalotów. Dlatego też, stosowany przez Kollmorgen standard »Perfekcyjnie czysty" (perfectly clean) w odniesieniu do serwomotorów odpowiada koncepcji Hygienic Design firmy Multivac, rygorystycznie przestrzeganej w przypadku wszystkich maszyn do głębokiego tłoczenia.

 

Od wspólnej inżynierii po produkcję

Firma Multivac, posiadająca globalną sieć dystrybucji obejmującą około 60 oddziałów, oferuje wiele różnych typów maszyn wyposażonych w różne funkcje. Zarządzanie przy tak różnorodnej ofercie z zachowaniem standaryzacji wymaga współpracy ze strategicznymi partnerami będącymi w stanie pokryć szeroki zakres aplikacji maszynowych oferowanymi przez siebie technologiami. Silniki przekładniowe Kollmorgen z możliwością mycia ciśnieniowego stanowią doskonały przykład tego, jak produkt opracowany na indywidualne zamówienie może stać się standaryzowanym, gotowym do instalacji modułem. Obecna koncepcja technologiczna z zakresu napędów i automatyki zastosowana w maszynach do głębokiego tłoczenia spełnia też wymogi kolejnego rozwiązania Multivac, w którym można byłoby zwiększyć elastyczność dzięki wymiennemu wykorzystaniu kilku osi w tym samym czasie, zmniejszyć rozmiary jednostek sterujących oraz poprawić parametry dynamiczne dla uzyskania większej produktywności.

źródło: Kollmorgen

Fot.: Silniki AKMH ze stali nierdzewnej zapewniają skalowalność systemów napędowych w

Podsumowując, dzięki ścisłej współpracy firm Multivac i Kollmorgen w ramach tego projektu udało się zastąpić cały system pneumatyczny systemem elektrycznym o dużej sprawności. Po pierwszych próbnych uruchomieniach firma Multivac oszacowała, że zmniejszenie poboru mocy w przypadku maszyny pakującej R 095 wynosi co najmniej 20% w porównaniu z podobnymi modelami.

Dr. Petr Osipov, Kollmorgen

źródło: KOLLMORGEN Europe GmbH

Keywords

Kollmorgen, multivac, Multivac, napędy, polecane, wdrożenia

Related articles

  • Technologia napędowa kluczowa dla przyszłości branży produkcyjnej
  • Napędy elektryczne – zasady doboru
  • Wysięgnikowy napęd ELCC-TB o zmniejszonej masie elementów ruchomych
  • Taśmy transportowe do niewielkich elementów. Niezawodne działanie dzięki mikronapędom
  • Jak prawidłowo dobrać sprzęgła?

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
13 Oct Trade fair

Wirtualne stoisko SABUR już otwarte!

Warszawa 13 October 2021 – 13 October 2022
31 May Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

Wrocław 31 May 2022 – 1 June 2022
1 Jun Training

Obsługa oprogramowania SAFEXPERT w oparciu o wymagania dyrektywy maszynowej 2006/42/WE

1–3 June 2022
8 Jun Conference

"Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych" w Wąbrzeźnie

Wąbrzeźno 8 June 2022
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP