Ranking Interbrand – dobry wynik Siemensa
Firma Interbrand, jak co roku, ogłosiła zestawienie najcenniejszych marek na świecie – „Best Global Brands“. Siemens od lat zajmuje stałą pozycję w tym rankingu.
Firma Interbrand, jedna z największych firm konsultingowych w dziedzinie kreowania marki, co roku przedstawia ranking 100 najcenniejszych marek na świecie. W opracowywanym od 2000 roku zestawieniu Best Global Brands ocenie podlegają wartość i siła każdej marki. Interbrand w swoim raporcie uwzględnia jedynie marki o zasięgu globalnym, obecne zarówno w krajach wysoko rozwiniętych, jak i na rynkach wschodzących. Z firm zajmujących się bezpośrednio automatyką przemysłową, na liście można znaleźć Siemensa i koncern General Electric.
Siemens jest obecny w rankingu Best Global Brands od 2004 roku. Na przestrzeni 10 lat firma wciąż utrzymuje stabilną pozycję w zestawieniu. W tym roku zajęła 45. miejsce – markę Siemens wyceniono na 8503 miliony dolarów, co oznacza, że w porównaniu z rokiem poprzednim jej wartość wzrosła o 13%.
Ranking opracowywany przez Interbrand jest tworzony w oparciu o ilościowy wynik punktowy wynikający z analizy wskaźników, takich jak konkurencyjność marki, jej wpływ na decyzje konsumentów o zakupie czy wyniki finansowe. Pierwsze miejsca zajmują koncerny Apple, Google, Coca-Cola, IBM i Microsoft. Aby zakwalifikować się do zestawienia, firmy muszą spełniać określone mierzalne kryteria. Ich marka powinna być obecna na trzech głównych kontynentach, a co najmniej 30% jej dochodów musi pochodzić spoza rodzimego regionu. Pod uwagę brana jest również świadomość marki poza macierzystym rynkiem oraz dostępność danych publicznych na temat jej wyników finansowych.
Siemens zaliczany jest przez Interbrand także do grupy 50 najbardziej ekologicznych marek na świecie – w tegorocznym rankingu firma zajęła 17. miejsce.
source: Siemens