Cel kursu:
"Często słyszy się, że ludzie są największą wartością firmy, nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, największą wartością jest ich zaangażowanie" – Jack Welsch. Szkolenie pozwoli uczestnikom poznać tajniki budowania zaangażowania pracowniczego i wpływania na motywację zespołu tak, aby osiągał on najlepsze z możliwych rezultatów. Podczas szkolenia dowiesz się, jak budować zaangażowanie pracowników w komunikacji, jak udzielać informacji zwrotnej, jak kształtować samodzielność pracowników. Henry Ford powiedział: "jeśli istnieje tajemnica sukcesu, oto ona: zrozumieć punkt widzenia innego i zobaczyć świat jego oczyma" i na tym właśnie skupia się szkolenie, które wyposaży Cię w takie umiejtności komunikacyjne, które zapewnią sukces w zarządzaniu zespołem.
Czas trwania:
2 dni - 16 godzin lekcyjnych
Program szkolenia:
1. Język menadżera – jak wpływać na innych?
Komunikaty budujące autorytet
Jasne wyrażanie własnych intencji
Komunikat "ja"
Udzielanie informacji zwrotnych: model FUO, AID
Porozumienie w kwestiach spornych - komunikat "3 x W"
2. Menadżer – coachem:
Aktywne słuchanie i dialog jako podstawowe narzędzia komunikacji
Rodzaje pytań i ich znaczenie dla kierowania rozmową
Rozwijanie samodzielności pracowników: model GAP i PAR
Wzmacnianie mocnych stron pracowniczych i wygaszenie słabych stron
Schemat rozmowy dyscyplinującej
3. Motywacja i zaangażowanie pracownicze:
Potrzeby wynikające z preferencji indywidualnych jako główny element motywacji
Czynniki motywujące Twoich pracowników
Specyficzne czynniki motywacji inżynierów
Motywowanie pracowników w zależności od ich rozwoju zawodowego – macierz motywacji Blancharda
Komunikacja jako podstawowe narzędzie motywacji
4. Komunikacja niewerbalna, czyli język ciała
Zachowania niewerbalne i ich rola w skutecznym porozumiewaniu się
Wykorzystanie przestrzeni osobistej – proksemika
Wygląd zewnętrzny i jego oddziaływanie na rozmówcę
Gesty, mimika, postawa - składowe mowy ciała i ich znaczenie dla wywierania wpływu
W trakcie kursu uczestnicy:
Zdobędą umiejętność budowania zaangażowania pracowniczego w komunikacji
Nabędą umiejętności porozumiewania się z różnymi typami psychologicznymi
Nabędą umiejętności aktywnego słuchania i kierowania rozmową za pomocą pytań
Nauczą się świadomego wykorzystywania mowy ciała
Nauczą się eliminowania barier komunikacyjnych
Poznają modele komunikacji, budujące efektywne relacje pracownicze i autorytet menadżera
Metody szkoleniowe:
Burza mózgów/ Dyskusja moderowana/ Odgrywanie ról/ Praca z kamerą/ Film/ Akwarium/ Gry zespołowe/ Praca indywidualna
Adresaci szkolenia:
Kadra menadżerska/ Osoby zarządzające zespołami/ Inżynierowie/ Właściciele firm
Warunki uczestnictwa:
- Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążąca umową zawartą pomiędzy Organizatorem szkolenia a Zgłaszającym.
- W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia przed datą rozpoczęcia szkolenia zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia kosztów udziału w pełnej wysokości. Możliwe jest zgłoszenie innego uczestnika w zastępstwie.
W przypadku, gdy liczba uczestników kursu nie osiągnie wymaganego minimum, firma SEW–EURODRIVE zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia lub zmiany terminu szkolenia
Rezerwacja :
Rezerwacja na szkolenie odbywa się za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego wysłanego drogą elektroniczną na adres szkolenia@sew-eurodrive.pl
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Działem Techniczno-Szkoleniowym SEW-Eurodrive.